Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door Weerstation Aalten
Hallo weer vrienden.
Ik heb hu ook maar de stap genomen na een aanschaf van de Davis vantage pro en een nieuwe website om ook maar WXSIM te kopen.
Dit gedaan en een mail gehad met de gegevens die hij nodig heeft en mij belooft dat ik a.s maandag of dinsdag de bestand toe gemaild krijg om de boel werkend te krijgen.
Nu rest mij nog een paar vragen.
Mijn Engels is niet zoals het hoort te zijn, is er ook een Nederlandse versie om de boel werkend te krijgen?
Hoe kun je de weervoorspelling in het Nederlands krijgen?
En welke templates heb ik nodig?

Hoop dat iemand mij hier iets meer over kan vertellen..
Door reitsma1960
Heren moderators,

Misschien is het een idee om ook WXSIM bij de Categorie; Weer software te zetten.
Er komt met regelmaat iets voorbij over WXSIM. Dan blijft alles overzichtelijk en makkelijk te vinden.

Veel dank.

Oebel
Door Weerstation Aalten
oke ik zal er naar kijken.

de gene die wxsim gebruiken, hebben die het zelf dan vertaald wat de voorspelling betreft?

Wat de wxsim betreft in de categorie weersoftware, geen slecht idee
Door reitsma1960
Weerstation Aalten schrijft:
oke ik zal er naar kijken.

de gene die wxsim gebruiken, hebben die het zelf dan vertaald wat de voorspelling betreft?

Wat de wxsim betreft in de categorie weersoftware, geen slecht idee

Nee hoor. Ik zou beginnen met het Saratoga script. Daar moet je ook de Nederlandse vertaling downloaden. Die vertaling gebruik je eveneens voor het script van Henrik Roblom van Nordic Weather.

Oebel
Door Weerstation Aalten
Oke het volgende.

Ik heb vandaag de bestanden via de mail binnen gekregen en met het programma aan de gang gegaan.
Maar nu komt het:
Mijn engels is niet goed waardoor ik er niet uit kom.
Hoe kan ik de bestanden uploaden van wxsim en hoe krijg ik het script aan het werk zodat de voorspelling zichtbaar is op mijn site?

Ik maak gebruik van weather display.
Ja ik weet het ik ben lastig :blush:
Door reitsma1960
Weerstation Aalten schrijft:
Oke het volgende.

Ik heb vandaag de bestanden via de mail binnen gekregen en met het programma aan de gang gegaan.
Maar nu komt het:
Mijn engels is niet goed waardoor ik er niet uit kom.
Hoe kan ik de bestanden uploaden van wxsim en hoe krijg ik het script aan het werk zodat de voorspelling zichtbaar is op mijn site?

Ik maak gebruik van weather display.
Ja ik weet het ik ben lastig :blush:

Hoi Marcel,

Ja, ik heb eerst je naam even opgezocht.........anders is het zo onpersoonlijk...!

Ik zou eerst eens kijken of je de handleiding ook deels kunt vertalen naar Nederlands.
Het is niet een programma wat je zo even uitlegt........Het is niet even "programmaatje draaien en bestandjes uploaden"......
Ga eens stoeien met de programma`s. (WXSIMATE / WXSIM en ook WRET)
Eerst alle settings bij langslopen in WXSIM / WXSIMATE en WRET.
Kijk hoever je komt. Veel is door het installeren van de bestandjes die je van Tom Ehrensperger hebt gekregen al ingesteld. Toch controleren of in jouw geval ook alles ingesteld is op WDisplay.
Kijk in WXSIMATE of ook de verwijzing naar je logfiles klopt. Bij mij was dit fout ingesteld.

In WXSIMATE kun je bij Schedule instellen wanneer er automatisch een weerbericht gemaakt moet worden. Je moet echter wel een programma hebben als bijvoorbeeld System Schedular om het te starten op de gewenste tijdstippen.
Ook in WXSIM moet je Schedule (schema waarop het programma draait) dan aansluitend instellen. Eerst draait WXSIMATE (Dit progje download alle data vanuit zo`n 250 stations binnen een straal van 2000km.) en vervolgens moet WXSIM draaien om dit te genereren tot een weerbericht. Ik laat beide programma`s draaien dmv System Scheduler.

Nogmaals het verzoek aan de moderators of het mogelijk is WXSIM bij Categorie Software te plaatsen.

Succes eerst.

Oebel
Door weerzoetermeer
Nogmaals het verzoek aan de moderators of het mogelijk is WXSIM bij Categorie Software te plaatsen.

Wat mij betreft prima Oebel maar het is aan Luc om dit te regelen, wij kunnen dat niet als moderators.

Gr.
Thierry
Door reitsma1960
weerzoetermeer schrijft:

Wat mij betreft prima Oebel maar het is aan Luc om dit te regelen, wij kunnen dat niet als moderators.

Gr.
Thierry

Hoi Thierry,

oké, wachten we even of Luc dit wil doen.

Groet,
Oebel
Door Weerstation Aalten
Oké ik heb het aan het lopen :laugh:

Wat ik nog niet kan vinden is het volgende:

waar kan ik de tijd in vullen dat hij de data aanmaakt die geüpload moet worden?
of werkt dit het zelfde als de tijds instelling van het downloaden van gegevens?

Groetjes,

Marcel