Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door poldeleeuw
Beste weervrienden,

Ik verwacht ieder moment de post met mijn pakketje. Dit bevat een thin client die zal dienen om mijn website 24/24 te voeden.

URL: http://www.nowthatsit.nl/?c=278&i=10002

Ik zal het geheel laten draaien op Linux Debian om daar dan meteohub software op te zetten als test voorlopig. Wordt dit niks ga ik gewoon over naar mijn huidige configuratie nl: Windows met WD en andere weersoftware uiteraard ook op deze Thin Client.

De client zal ik aansturen met remote desktop vanuit mijn warme living :). De client staat dan op zolder waar hij geen zicht belemmerd en dus kan vrouwlief ook niet zagen :P

Meer info volgt later met de stand van zaken.

Joeri.
Door poldeleeuw
Het 24/24 online komen zal wat vertraging hebben. Ik had een hdd van 160 GB die gisteren eerst draaide maar na hem te verwisselen van PC deed hij niks meer... Had wel al paar keer een raar geluid gehoord...

Eerst wilde ik een live versie van Linux Debian draaien op usb stick maar de thin client weigert te booten van de stick.

Ben nu wel aan het twijfelen als ik voor Meteohub software ga gaan of gewoon voor windows XP met Wd er op. Ik heb hier nog ergens een hdd liggen van amper 630 MB.
Door poldeleeuw
Met volle trots kan ik zeggen dat (met enige vertraging) ik de website vanaf nu 24/7 kan laten draaien door middel van een mini-pc (thin client). Dus vanaf nu 24u op 24u live gegevens op mijn website en via HWA.