Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Verschil moet er zijn.

Groeten Nol
Door meteozwolle
Snarf2000 schrijft:
Bij een Davis console setup vraagt hij daarna.
Wij gebruiken de "large cups" maar blijkbaar zijn er ook kleine.

Frans

als we niet uitkijken gaat deze discussie een hele andere kant op ;)
Door Pringelz
Zou ook wel kunnen, vind het raar, normaal zou Davis toch wel gelyk of hoger moeten meten. Bij mij staan de cups op VUE. Misschien iets met de windcup zelf ?
Door nolversteeg
Als er kleine windcups op de anemometer zitten, en de Davis of het programma wat er aan hangt is ingesteld op grote cups, zal je altijd minder windsnelheid meten.

dus onderzoek van de gebruiker is wel van de orde.

Groeten Nol
Door jeroenzwart
dirk van de wetering schrijft:
De windmeter van mijn davis pro geeft een windsnelheid aan van 19 km/u en het weerstation la cross WS2500 geeft een windsnelheid aan van 30 km/u.
de waarden van de la cross WS2500 komt overeen met de windkaarten .
waar kan dit aanliggen

dirk

Dirk, ik zou meer waarde hechten aan je waarde gemeten door de Davis dan door je La Cross. Als je bedoelt dat de Davis-waarde niet overeen komt met de waarden zoals weergegeven op analysekaarten, dan kan ik alleen maar zeggen: je gemeten waarde zal daar nooit mee overeen komen, tenzij je precies meet zoals de officiele meetstations en zelfs dan nog kan er verschil optreden door lokale omstandigheden. De praktijk leert dat de meeste weeramateurs lagere waarden registreren dan de officiele meetstations, simpelweg om die in de meeste gevallen (veel) beschutter staan...

Groet, jeroen