Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door ws vreewijk
Simpel de eerste nieuwe batterij is totaal leeggezogen.Ik denk dat er in je kapotte super cap interne sluiting is opgetreden met bovenstaand als gevolg.

Je kunt er weer een poos tegen externe voeding onnodig.

Welke is het geworden de 10 farad of de iets zwaardere van 25 farad.

Zo afwachten wie als volgende aan de beurt is :blush:

mvr gr Chris
Door WSWijk
ws vreewijk schrijft:
Welke is het geworden de 10 farad of de iets zwaardere van 25 farad.

Zo afwachten wie als volgende aan de beurt is :blush:

mvr gr Chris

Zit even te denken. Zou het handig zijn om zo'n ding alvast op voorraad te nemen?
Ik heb nog geen problemen, maar gezien dat die niet-zo-super-cap bij een hoop mensen kapot gaat...

Groeten

Theo
Door kingroi
Ik heb de 10 farad genomen, aan de 25 had ik niet meer gedacht en op basis van het perfect beschreven voorbeeld ging ik er van uit dat het niet mis kon gaan als je de beschreven stappen zou volgen.

Neemt niet weg dat ik het belachelijk vind dat dit kon gebeuren. Davis is niet de goedkoopste, dat is niet erg maar dan zou dit niet mogen gebeuren.....
Groet,
Hein
Door ws vreewijk
@ ja Hein het is belachelijk,ik ben benieuwd of de green cap van conrad dit ook heeft.
Volgens Davis zou de nieuwe versie van na 2009 het niet moeten hebben maar ook die
hebben dr last van.

@ Theo ik denk dat het inderdaad verstandig is om er een op voorraad te nemen anders
moet je een aantal dagen zonder metingen doen,het zou te ver gaan om preventief te
vernieuwen,in elk geval zou ik nooit de orginele nemen om te vervangen maar een
ander merk.

mvr gr Chris