Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door Rinus
Weerstation Bijerlust (Heemskerk) heeft problemen met de aangeleverde weerdata
Door een lege batterij en een lekkende condensator.
Condensator is besteld en batterij wordt vanavond nog vervangen.
Sorry voor de overlast.

Mvgrt,

Rinus

Ws Beijerlust (Heemskerk)
Door meteozwolle
Rinus,

vervelend, vooral voor jou. Hoop dat het snel is opgelost, maar zo te lezen gaat dat helemaal in orde komen !. succes Marcel (meteozwolle / meteostat)
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Aaaaight,

Vervelend Rinus, Hopelijk heb je alles weer snel vervangen :)

Mvg,

Martijn

Ws Coevorden
Door ws vreewijk
shit Rinus we komen allemaal aan de beurt :( ik ben al geweest :(

Ik hoop dat het werkt met alleen de batterij....als je geluk hebt en er GEEN interne sluiting is dan kan het werken met een nieuwe batterij ......in het ergste geval trekt hij de nieuwe batt leeg.

Misschien toch een tip voor iedereen om een super cap in voorraad te nemen.

MIJN tip neem niet hetzelfde merk kies liever voor een green cap van conrad.

10 farad 2.7 volt Bestnr.: 451427 - 89

Je kan ook voor de iets zwaardere gaan past prima in de behuizing spaart je batterij

25 farad 2.7 volt Bestnr.: 451430 - 89

Wie is het volgende slachtoffer ??????

mvr gr Chris
Door Rinus
Allemaal bedankt voor de snelle reactie's,
Ik ga zo nog even de stad in om een nieuwe cr123a te halen, en wat Chris zegt een supercap in voorraad te hebben is een goed idee, ik had er ook een maar is niet meer te vinden, de volgende maar beter opbergen niet, eigen schuld dikke bult toch.

Rinus

Door Tonky
Als ik al die problemen lees met Davis en de ‘super cab’ komt bij mij toch de vraag op, hoe oud is dat materiaal dat ze als dominostenen omvallen.
Is dat geen garantieverhaal, en, ik dacht dat Davis zo goed was... :ohmy:
Door Rinus
Nadat de batterij vervangen is, kom ik (dom dom) er achter dat ik wel windgegevens had en heb, dus niks condensator probleem maar T/H problemen, zie nu ook weer de temperatuur even opflitsen en weer weg.
Als dit werkelijk zo is wordt ik er goed ziek van. VP2 station gekocht in november 2007 in maart 2009 een half jaar na de garantie T/H sensor defect kassa 147 euri's nu is het ongeveer 1,5 jaar later en weer dat vervloekte ding defect wat bedoelen ze bij Davis met kwaliteit 2 X in 4 jaar tijd wordt toch te gek niet. Moet maar eens een gesprek aangaan met de leverancier in Zoetermeer of er zo iets als coulance bestaat. want ik vindt dit toch geen reclame voor Davis.

Grt,

Rinus

Door pb2rdf
Ik heb 3 weken geleden de supercaps vervangen door 25F, in de VP2, en in de tweede temp/hum sensor.
Had er 4 besteld, dus nog 2 op de plank liggen.
Maar verwacht niet dat deze supercaps zullen gaan lekken.
Ouderdom van beide ::: februari 2008.

De printplaat is er in zijn geheel makkelijk uit te halen.
- Batterij eruit en zonnecel connector loskoppelen, indien aanwezig.
- Aan de binnenkant klem lostrekken bij de antenne
- 4 schroeven los van het plastic witte kapje.
- antenne horizontaal.
- met een beetje voorzichtig wrikken de hele printplaat eruit.
- Bij vervoer van de printplaat deze in een antistatische zak stoppen, geen boterhamzakjes oid uit de huis, keuken en tuin voorraden !!!!
- oude supercap desolderen, soldeergaten vrijmaken.
- nieuwe supercap er in, denk aan het rubberdopje dat aan de binnenkant bij de antenne goed waterdicht moet afsluiten.
- Eventueel de aansluiting van de supercap met een dot hete lijm afdekken ivm corrosie
- plastic kap er op zetten en de schroeven erin draaien, echter niet direkt volledig vastdraaien.
- plastic klem bij de antenne er weer opduwen, vast is vast.
- de schroeven van de plasic kap nu vastdraaien.
- batterij plaatsen, zonnecel connector bevestigen, indien aanwezig.
- afdekkap plaatsen en waterdichtheid controleren (zit ie goed)
- klaar is klara, kan ie weer minimaal 3 jaar mee.

- Eventueel het console resyncen met de ISS etc dmv done even een paar sekonden ingedrukt houden, er verschijnt rechtsonder een X in het console display.

Binnen kwartier dien je weer regelmatig data te ontvangen, anders even geduld hebben en niet direkt ongerust worden.
- Controleer eventueel in diagnostic mode de ontvangst, zie handleiding van het console.

grtn, Peter.