Algemeen forum voor discussie over de website
Door JozBaz
Een Windows PC die spontaan herstart is een probleem wat ik ook eens heb gezien. Wat het voor mij oploste was het volgende:

1 - 'Aan' zetten en direct een paar keer op F8 drukken totdat je de optie krijgt om in 'Veilige Modus' te gaan.
2 - Eenmaal in 'Veilige modus', naar 'Start' --> 'Uitvoeren' en daar 'cmd' intoetsen met enter.
3 - Nu opent een window waar je commando's in kunt geven. Type 'SFC.EXE /SCANNOW'.
Hiermee wordt de integriteit van alle beveiligde systeembestanden gecontroleerd en worden ongeldige versies vervangen door geldige Microsoft-versies.
4 - Als ie klaar is 'exit' intypen.
5 - De PC opnieuw (normaal) opstarten

Als het dan weer eenmaal draait, de virusscanner een keer helemaal draaien, en CCleaner een keer runnen.

Succes!
Door teesee64
JozBaz schrijft:
Een Windows PC die spontaan herstart is een probleem wat ik ook eens heb gezien. Wat het voor mij oploste was het volgende:

1 - 'Aan' zetten en direct een paar keer op F8 drukken totdat je de optie krijgt om in 'Veilige Modus' te gaan.
2 - Eenmaal in 'Veilige modus', naar 'Start' --> 'Uitvoeren' en daar 'cmd' intoetsen met enter.
3 - Nu opent een window waar je commando's in kunt geven. Type 'SFC.EXE /SCANNOW'.
Hiermee wordt de integriteit van alle beveiligde systeembestanden gecontroleerd en worden ongeldige versies vervangen door geldige Microsoft-versies.
4 - Als ie klaar is 'exit' intypen.
5 - De PC opnieuw (normaal) opstarten

Als het dan weer eenmaal draait, de virusscanner een keer helemaal draaien, en CCleaner een keer runnen.

Succes!

Pas erg op met CCleaner, als je niet weet hoe je ermee om moet gaan, dan sloopt hij je register compleet en kun je je pc opnieuw installeren!

Groet,
Theo
Door WsArcen
Het is niet zo dat de PC spontaan herstart.
Als ik hem aanzet start de mini pc op en blijft dan steeds opnieuw opstarten maar windows komt er niet op, hij blijft dus continue in een loep draaien en er gebeurt verder niets.
Door WsArcen
Heeft er misschien iemand die op een usb stick windows XP heeft staan waarmee ik XP opnieuw op de Eee pc kan zetten, misschien dat dit iets opleverd.
Of heeft iemand een ander idee.

Gr.Jos
Door Willie
Als je van USB of van ander ingangen wilt starten moet je toch eerst in de bios terecht zien te komen via F8.En dan aangeven van welke plaats je wilt dat de pc opstart.
Maar opnieuw instaleren met je XP lijkt me de beste optie of je backup plaatsen die je bij de eerste keer starten heb gemaakt in dien je dat niet bent vergeten.
Anders van Internet XP downloaden en later je eigen nummer( product key) er in plaatsen je hebt namelijk enkele dagen om te registreren dus tot dan kun je met een ander nummer( produkt Key) werken.

Waarschijnlijk toch een Virus.:(

Hoop dat je hem weer aan de praat krijgt:woohoo:
Door WsArcen
In de bios kom ik wel en kan ook aangeven vanuit welke plaats hij moet starten maar ik heb een usb stick nodig met XP erop
Door Willie
mogelijkheden: onder op je Eeepc staat je xp produkt key.Ik weet niet of je xp versie ook al de starter versie gebruikte ( dit is wel bij windows 7), dan moet je ook die XP versie hebben voor je produkt key.

of inderdaad van een usb of sd kaart met goede xp versie installeren.
Of van een externe hardeschijf via usb goede xp versie installeren.
Ook zou je via een externe usb cd drive een goede xp versie kunnen draaien.
Het is dan alleen hopen dat het niet voor het opstarten van de usb Drivers zit.

Maar het kan ook zijn dat je tijdens de eerste keer starten een backup op een virtueel deel van de hardeschijf heb aangemaakt. Dan moet je vandaar uit gaan en de backup terug zetten.Je bios zou de dat virtueel deel dacht ik ook moeten kunnen zien.
Daarna meteen virus scanner er over en hopen dat het niet in het register zit.
Dat is wat andere koek en daar heb je meer kennis voor nodig. Daar haal ik ook en ander bij, want daar kun je veel verprutsen.

hoop dat je hier wat aan heb.
Door nolversteeg
Hallo Willie,

Ik heb op het forum nog niet gezien of je het systeem in de veilige modus wel opgestart krijgt. als dat wel zo is kan het veelal te maken hebben met drivers die overbodig zijn of defect of evt. een virus wat in een driver of prog zit , veilige modus start prematuur op.

groeten Nol
meteoeersel.nl