Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Pim
Goedemorgen allemaal,

Gistermorgen was het opnieuw raak, mijn mailbox liep vol, en ook was alleen de home-page van www.weerstationroden.nl oproepbaar, na doorklikken was het beeld wit.
Even later was ook de homepage niet meer te bereiken.
Nog even later ontving ik van de host een mailtje, dat de site door hun was geblokkeerd wegens een aanval van buitenaf.

Ik heb gisteren na lopen denken, wil ik door gaan of zal ik maar stoppen met de hele boel.
Maar ja, toegeven aan zo'n idioot ligt ook niet in m'n aard, dus.....
We gaan de hele site opnieuw opbouwen, zodat zeker is dat niet ergens een verborgen script is achtergebleven, verder heb ik de hosting opgezegd en zodra ik het Token heb ga ik naar een andere hosting.

Alles zal wel een tijdje duren , maar het kan blijkbaar niet anders.

Ondertussen wil ik jullie allemaal een goed en gezond 2012 toewensen

Tot later!

Groeten Pim

Weerstation Roden
Door Snarf2000
Ik snap niet wat ze er leuk aan vinden.
Vreselijk balen.
Het is mij ook al eens overkomen, en daar wordt je bepaald niet blij van.
En dan je frustraties ook nog op een nette manier weg te schrijven op het forum valt dan al helamaal niet mee.

Maar zoals je al zei: "toegeven aan zo'n idioot ligt ook niet in m'n aard".

Succes met de wederopbouw.

Frans
Door Pringelz
Dit is echt spijtig om te horen, ik zie het plezier er niet in mensen met een mooie hobby te gaan ''pesten'' met het hacken van hun website, hebben ze dan niks beters te doen deze dagen?

Zeker niet toegeven aan zulke idioten zoals jij al vermelde, gewoon doorgaan ook al is het zeer spijtig !

Mvg,

Wouter
Door Goris
Ik vraag mij af of er op de één of andere manier niet is te achterhalen wie hier achter zit dit moet toch mogelijk zijn bij een hosting.

Sterkte met de nieuwe opbouw.
Louis
Door eelderweer
Hallo Wim,

Je snapt inderdaad niet wat voor lol mensen erin hebben om zo een site te hacken.
Toch zou ik me er niet bij neerleggen en zo te zien ben je dat ook niet van plan. Succes met het opnieuw opbouwen en hopelijk zal het bij een andere provider wellicht beter beveiligd zijn.

Groeten, Christian.
Eelde.
Door teesee64
tinuz97 schrijft:
Ik begin mij te vragen of je host zijn beveiliging wel op orde heeft :S

In principe kunnen ze alleen op je server komen als ze het juiste wachtwoord weten of als je een onveilig script gebruikt.

Sterke wachtwoorden en deze (on)regelmatig veranderen voorkomt al veel problemen.

Hierbij ga ik ervan uit dat de host zelf een goede beveiliging heeft werken, als dat niet op orde is, dan is het voor jou onmogelijk om hackers buiten de deur te houden.

Niets is 100% te beveiligen. Alles is te kraken, maar je kunt het ze wel zo lastig mogelijk maken. Zorg ook altijd voor een (dagelijkse) backup van al je gegevens zodat je snel weer terug online kan zijn wanneer het wel mis gaat ;-)

Groet,
Theo
Door Pim
Hallo allemaal,

Dank jullie wel voor alle opbeurende reacties.

Ondertussen is er al weer heel wat water gevallen, maar we zijn in die tijd flink bezig geweest!

Als eerste hebben we de oude host vaarwel gezegd en www.weerstationroden.nl bij een nieuwe host aangemeld en toen, om problemen in de toekomst te voorkomen, de complete site vanaf 0 weer opgebouwd, dat heeft een week gekost maar nu kunnen we weer verder.
En naar mijn idee is de site er alleen maar beter van geworden.

Wat ook een verschil in uploadsnelheid, voorheen stopte de webcam regelmatig omdat hij z'n ftp-upload niet kwijt kon, dat is na de verhuizing nog niet weer gebeurd. Ook de mail gaat veel sneller.

Nogmaals dank jullie wel, het heeft mij extra motivatie gegeven om toch door te gaan!

Met hartelijke groet

Pim
Weerstation Roden
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Fijn te horen Pim

Van harte welkom terug weer en hopelijk hebben ze deze keer gen kans meer om te hacken

Mvg,

Martijn

Ws Coevorden