Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Sunnybeam
Hallo allemaal,

Ik werk reeds 1 jaar met een Watson w-8681. Ook gekend als alecto ws-4000. Zeer tevreden van het toestel daar niet van.
Sinds kort staat het weerstation op zolder bij de pc die alles upload. Ook de opbrengsten van mijn zonnepanelen worden met deze pc geupload.

Doordat het weerstation op zolder staat is de binnen temeperatuur en luchtvochtigheid nu die van op zolder. Ook mis ik het weerstation eigenlijk op mijn bureau.

Nu zit ik te denken aan een nieuw weerstation die naast de functies die mijn huidige station heeft ook volgende opties heeft:

- Een usb stick zodat ik alles kan loggen op de pc en het basis station hier op mijn bureau kan blijven staan.

- Eventueel een UV index sensor

- De prijs rond de 150 a 200 euro zit.

Alle tips zijn welkom,

Christophe
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Hallo Christophe,

Jammer dat het Budget te laag is voor je, Maar ik maak hier zelf gebruik van de Davis Vantage Pro 2 met Weather Envoy en Datalogger.

Console Weerstation staat vrij in de woonkamer en de Weather envoy en logger zijn 24/7 aangesloten op de pc en zorgen voor de data en uploads.

Helaas is dit ver boven jou genoemde budget, Maar misschien zijn er goedkopere alternatieven.

Door bijvoorbeeld een extra console ?

Mvg,

martijn

Ws Coevorden
Een Extra Display dan bij wat je nu hebt kun je die in de woonkamer zetten. Passen er 2 display 's op het weerstation dan ben je zo klaar weer.

Weet niet of dit mogelijk is.

Mvg,

Martijn

Ws Coevorden
Door Sunnybeam
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Een Extra Display dan bij wat je nu hebt kun je die in de woonkamer zetten.
Mvg,

Martijn

Ws Coevorden

Ja dat werkt maar dan kloppen de gegevens niet op mijn website. Geeft hij nog steeds online de temperatuur van de zolder weer. Is op zich eigenlijk geen ramp, ik zou de binnentemperatuur & vochtigheid online kunnen uitschakelen.

Dan is er nog die solar sensor, ik zou deze wel leuk vinden omdat ik ook zonnepanelen op het dak heb liggen.

edit: Zou een ws-3000 mijn buitensensoren kunnen ontvangen van mijn watson ( ws-4000 ) ?

Christophe
De binnen temperatuur en Vochtigheid heb ik hier ook offline staan hoor voor mezelf gebruik ik het wel maar op mijn website en hier naar HWA en waether underground wordt het niet gebruikt,

Het gaat tenslotte om de buiten omstandigheden dus dat probleem is snel uit de wereld.

Ja weet verder niet voor zon solar misschien iemand anders hier op het forum, weet wel dat ze voor de Davis Schreeuwend duur zijn de solar sensors, misschien ander merk weer station Goedkoper.

Zulen vast meer reacties komen komende dagen hier denk ik,

Succes met alles zo ver, ik ben off nu, Fijne avond,

Mvg,

Martijn
Door Sunnybeam
Weinig reactie op mijn oproep. Ik heb ondertussen op mijn website de binnen temperatuur & vochtigheid offline gezet. Ik overweeg om voorlopig een 2e scherm (2e hands) aan te schaffen om hier dan op mijn bureau te plaatsen.

Christophe
Door Willie
Hallo Christophe,
Een wat langere usb kabel is ook een oplossing als er een USB hub tussen zit.
Lengte van 10 meter is dan wel mogelijk zo als ik nu zelf ook heb. Kan het scherm in de huiskamer blijven.

Willie
Door Sunnybeam
De afstand tussen de pc en het weerstation is meer dan 10 meter en in de praktijk ook niet haalbaar om zo een kabel te plaatsen. Mijn pc staat op zolder. Bij het weerstation zit een kost usb snoer met aan beide zijden een mannelijke connector. Ik had vroeger al getracht om er een snoer van 2 a 3 meter tussen te steken en merkte dat de verbinding soms weg viel. Ik heb hier ook nog 2 adapters van usb naar utp. Ik heb daar al wet testen mee gedaan. Een webcam aangesloten met 30 meter utp kabel werkte met die adapters nog perfect. Het weerstation echter niet. Dit zal ook de reden zijn waarom er zo een kort usb snoertje met 2 mannelijke connectoren geleverd wordt. Omdat langere snoeren problemen zouden kunnen geven.

Christophe