Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Meteo Hoogeveen
hoi

ik gebruik nu tot volle tevredenheid de versie 1.5

als upgraden van 1.5 naar 2.5 100% goed gaat en kan, dan zal ik het pas doen.
ik wacht af......

groet,

Bert
Door teesee64
Meteo Hoogeveen schrijft:
dan blijf ik eerst wel bij 1.5, want gebruik veel modules en extensies van 1.5.

ik zal het volgen wat wel en wat niet kan.

groet

Precies. Ik zit tegen hetzelfde probleem aan te hikken.

De 1.7 versie werkt niet met een aantal extensies die ik gebruik. En de 2.5 versie werkt niet met mijn template.

Probleem is dus dat de 1.5 versie vanaf April 2012 niet meer ondersteunt wordt.

Joomla 2.5.0 GA (general availability) is due to be released on 24 January 2012. The planned milestone after this date are:

24 February 2012 - Joomla 1.7 reaches end of life and is no longer supported
April 2012 - Joomla 1.5 reaches end of life
September 2012 - Next version of Joomla is released

Er is een pakket voor de upgrade van 1.5 naar 1.7 (jupgrade). Maar dit werkt alleen als je de standaard 1.5 versie gebruikt van Joomla. Heb je iets in het script veranderd of extensies toegevoegd, dan kun je het wel vergeten en moet je alles handmatig overzetten.

Aangezien er in september WEER een nieuwe Joomla op het programma staat, lijkt het mij sowieso gewoon slim om de kat uit de boom te kijken....

Groet,
Theo
Door AenG
Je kunt eigenlijk 2 dingen doen:

1. Een nieuwe website bouwen bij je huidige provider. Deze komt dan zolang in een subdirectory te staan. Beide websites zijn dan te beheren en te bekijken.

2. Was je toch van plan om van provider te veranderen, bouw daar een nieuwe website met Joomla 2.5, nieuwe extensies, en misschien een nieuw template. De website gaat pas online als deze helemaal af is. Dit doe ik ook.
Door teesee64
AenG schrijft:

1. Een nieuwe website bouwen bij je huidige provider. Deze komt dan zolang in een subdirectory te staan. Beide websites zijn dan te beheren en te bekijken.

2. Was je toch van plan om van provider te veranderen, bouw daar een nieuwe website met Joomla 2.5, nieuwe extensies, en misschien een nieuw template. De website gaat pas online als deze helemaal af is. Dit doe ik ook.

Of je blijft gewoon werken met de 1.5.23 versie. (komt wss nog wel een laatste update)

is het niet stuk, dan hoef je het ook niet te repareren ;-)

Groet,
Theo
Door AenG
teesee64 schrijft:
AenG schrijft:

Of je blijft gewoon werken met de 1.5.23 versie. (komt wss nog wel een laatste update)

is het niet stuk, dan hoef je het ook niet te repareren ;-)

Groet,
Theo

Dat kan natuurlijk ook:). Daar werk ik nu ook mee en die werkt nog prima.
Alleen zou ik dan wel updaten naar de laatste release 1.5.25. Maar die bedoel je waarschijnlijk ook.
Door fotogw
Meteo Hoogeveen schrijft:
hoi

ik gebruik nu tot volle tevredenheid de versie 1.5

als upgraden van 1.5 naar 2.5 100% goed gaat en kan, dan zal ik het pas doen.
ik wacht af......

groet,

Bert

Hallo Bert,

Ik geloof niet dat een gemakkelijke upgrade van 1.5 naar 2.5 er gaat komen... De hele structuur is tussen 1.5 en 1.6 gewijzigd. Tussen 1.6 en de latere versies is het meestal met een klik op de upgradeknop te realiseren. Voor upgrade van 1.5 naar 1.6/7 zijn conversiemodules beschikbaar, te lezen in de link die Geert gedeeld heeftMaar ik weet niet of de nieuwe functies voor jou van belang zijn. Maar vergeet niet dat Joomla in de oudere versies meer beveiligingsproblemen kent dan de nieuwe versies.
Je kunt nu ook met frisse tegenzin je 1.5 site upgraden, en daarna de eenvoudige upgradefunctie gaan benutten... Er komt vanaf 2011 elk half jaar een nieuwe versie uit...

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl
Door teesee64
AenG schrijft:

Dat kan natuurlijk ook:). Daar werk ik nu ook mee en die werkt nog prima.
Alleen zou ik dan wel updaten naar de laatste release 1.5.25. Maar die bedoel je waarschijnlijk ook.

:laugh: inderdaad... tikfoutje.

Groet,
Theo