Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door ws vreewijk
:) Nee dat mag niet zomaar eentje jatten ha ha ....maar er zijn er die hem beschikbaar stellen vrij voor gebruik.

En dat mn site niet geopend kan worden ivm malware lijkt me vreemd geen idee welke scanner je gebruikt.:huh:

MMM en Frans dat kan je wel zeggen ik was het niet maar dat zullen we nooit zeker weten ;)

gr Chris
Door ws vreewijk
Ok Peter ja snap het niet waar het aan kan liggen , ik heb je disclamer bekeken en ook die van Theo ziet dr goed uit.

Eigenlijk wou ik dit al een tijdje hier melden mede omdat onze oosterburen dit veel serieuzer nemen als wij en je je daar echt goed in moet dekken ivm de geldende wetten.

En ach het was wat stil de laatse tijd op hwa en we moeten het met zn alle wat actief houden en dr ook nog wat aan hebben :lol:

Gr Chris
Door dibasta
@Chris,

Misschien staat een instelling in mijn Malware te "scherp"! zou het echt niet weten.

Maar die tip van je is niks mis mee!! zijn we wakker geschud en ingedekt :laugh:

Gr,
Peter.
Door JozBaz
Graag wil ik toch iets meer weten over wat het nut zou zijn van deze disclaimer.

Zijn er gevallen bekend waarbij het niet plaatsen van deze disclaimer tot problemen heeft geleid?

Op mijn website publiceer ik (geheel kosteloos) wat meetgegevens met betrekking tot het weer in mijn woonplaats. Verder niks. Dus geen betaalde dienst, en ik heb zeker geen contractuele verplichting jegens wie dan ook.

Ik heb eens bij het KNMI rondgekeken, maar kon daar zo 1-2-3 ook niks vinden.

Sorry, het argument van 'baadt het niet dan schaadt het niet' vind ik niet voldoende, want dan is het einde zoek. ;)

Groeten,

Jos
Door fotogw
Bedankt Chris,

Ga ik snel doen! Goeie tip!

ps.
Hebben jullie allemaal al op de site staan dat het glad kan worden volgende week?
En dan deze disclaimer: [spoiler]"De maker van deze weersite is niet verantwoordelijk voor het heersende weertype, de huidige temperatuur of willekeurig welke meteorologische verschijnselen dan ook. Voor klachten hierover kunt u het hogerop zoeken":P[/spoiler]

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl
Door jacg
Om maar met de deur in huis te vallen, de noodzaak van een disclaimer is nihil.

Een voorbeeld stukje:
Hiermee wil ik aangeven dat er geen rechten kunnen worden ontleend aan
deze site . Ook niet aan de inhoud van de site of de gelinkte of gedieplinkte
onderdelen,omdat ik daar geen invloed op kan uitoefenen.

Welke rechten? Wat voor recht heeft een ander die naar een site kijkt?
Geen invloed op de inhoud van de site? Denk dat geen enkele rechter daar in trapt.
Dus als je een racistische site maakt, je zet er een disclaimer op, dan ben je gedekt?

Als je de mensen meegeeft dat ze geen beslissingen moeten nemen op basis van de gegevens, dat is een nette waarschuwing.

De meeste disclaimers die ik heb gelezen zijn erg vermakelijk, gaan over een afspraak tussen twee partijen. Naar mijn weten heb ik geen afspraak als ik een website bezoek.

Nog een leuke:
Door gebruik te maken van deze site verklaart u zich akkoord met ons reglement zoals hieronder beschreven.

Pas als ik akkoord ga met de de website eigenaar, (mondeling of zwart op wit, zodat we samen een afspraak hebben) dan gelden voor mij de regels, als ik niet akkoord ga dus niet!

Ach we kunnen nog wel even doorgaan:
Meteo huppeldepup sluit alle aansprakelijkheid uit voor enigerlei directe of indirecte schade, van welke aard dan ook, die voortvloeit uit of in enig opzicht verband...
Dat bepaalt de rechter wel, niet Meteo huppeldepup. Pas als de bezoeker daarmee akkoord gaat, is er een afspraak.

Kortom:
Disclaimers hebben alleen de status van mededeling, en de meeste dingen die erin staan juist pas werken als het een afspraak en niet een mededeling is.
De disclaimer kan je niet vrijwaren voor geclaimde aansprakelijkheid van derden.