Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door EdjeK
Hallo Forummers,

Begin dit jaar een Davis Advantage Pro 2 Wireless aangeschaft.
De Console heb ik op de keukenmuur bevestigd en de ISS en Windmeter heb ik tijdelijk aan onze schotelmast bevestigd. (Zie foto)
Over enige tijd wil ik echter de ISS naar ons weitje verplaatsen zodat deze volkomen vrij opgesteld kan staan en de windmeter laat ik bovenop de antennemast. Hiervoor heb ik straks een aparte voedingskit nodig.

Hier komt mijn vraag: Graag zou ik ook alle weerinfo op mijn (Apple) computer willen hebben, ook eventueel online. Het is nl. niet mogelijk de console met de computer te verbinden.

Wat heb ik nodig om zowel alle info op mijn computer te krijgen en eventueel op het internet door te zetten. Graag tips om dit zoveel als mogelijk draadloos te kunnen doen. Welke accessoires heb ik nodig en wat is het beste om te doen en werkt ook probleemloos.
Alvast bedankt voor de reacties.
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Dit kan wel door middel van de Datalogger en De Davis Weather Envoy, heb ik ook hier.
Weather Envoy zit met logger aan pc en Console staat vrij en draadloos in de woonkamer.

Mvg,

Martijn
Door wsMaurik
Als ik het goed heb kun je zelfs de datalogger aan je router in de meterkast koppelen (mits een usb poort aanwezig is) en dan via een internet poort de datalogger benaderen.
Ik wilde dit in ieder geval in de toekomst eens verder uitzoeken.

Iemand die al weet of en hoe dit precies werkt?

grtn
nico
Door EdjeK
Allen bedankt voor de tips, ik heb er zeker wat aan gehad. Daardoor heb ik inmiddels een aparte voedingskit voor de windmeter, een datalogger en de weather-envoy aangeschaft. Hierdoor heb ik de ISS, op een mastje, in mijn (schapen)wei gezet (1.30 mtr) en meet het de temperatuur en neerslag in het open veld. De windmeter staat vrij op zo'n 8 meter hoogte bovenop mijn schotelmast.

De Envoy met datalogger en WeatherLink werkt prima icm mijn iMac en geeft prima de meetgegevens door. Binnenkort maar eens stoeien hoe ik de resultaten online, op een simpele manier, op mijn homepage kan plaatsen.

Als iemand voor dit laatste nog goede tips heeft hoor ik dat uiteraard erg graag.
Door AenG
Dag Ed(je),

Kun je ook wat foto's plaatsen van je opstelling. Een plaatje zegt meer dan duizend woorden.

afbeeldingen mogen maximaal 800x800 pixels zijn en 150kb groot

gr. Geert