Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Marcel
een platte usb stekker.

Zou het aan de VP2 kunnen liggen, want ook op de oude laptop, waar de software tot een paar maanden terug wel op draaide is ook geen communicatie.

Het is toch wel raar dat WL en WD allebei geen communicatie hebben met de VP2.

Marcel
Door osjohn
Ik denk dat je sins WD heb geinstalleerd de problemen zijn begonnen, het is wel jammer dat je hier niet in de buurt woont omdat er toch problemen zijn met de installatie en niet met de Vantage.

Dus Marcel, de Vantage is goed.

Twee programma,s tergelijk draaien vereist een beetje technische kennis van de computer, normaal kan het ook niet.

Zelf heb ik het volgende:
Vantage op USB
Nieuwe driver Vantage van USB naar COMpoort de CP210X_USB_Serial_converter_v2 geintall wordt com3
Dan de N8VBvCOMSetup 226 geintall. om meerdere virtuele compoorten aan te maken. 16/17/18/19
VirtualVPSetup 114 om de verschillende weerprogramma,s tergelijk te laten
draaien.

Dat is het mooie, ik heb 4 programma,s tergelijk draaien wat zonder beetje kennis van een computer moeilijk gaat.

Gr. John van Os
Door Marcel
Hoi,

Het is niet mijn bedoeling (tenminste niet nu al) om meerdere weerprogramma's te laten draaien.
Wil WL weer gewoon draaiende hebben maar wil eigenlijk overgaan op WD.

Nou heb ik een tijdje terug wel wat geprobeerd met virtualVP maar dat heb ik eigenlijk wer verwijderd omdat het nog niet ging zoals ik wilde.

Marcel
Door Marcel
Is het niet mogelijk om gewoon met weatherDisplay te beginnen en mee door te gaan, want dat wil ik uiteindelijk toch.

Marcel
Door osjohn
Dat klopt Marcel, VirtualVP moet in combinatie met N8VBvComsetup gebruikt worden wat de meesten niet weten.
Daarom zal het bij jou ook wel niet gelukt zijn.
Zie maar het vorigge schrijven van mij wat er allemaal nodig is voor meer dan een programma te laten draaen.

Je kan nu nog proberen om de CP210x_USB_serial Coverter_v2 te downloaden bij Davis, waar je ook de weatherlinksoftware heb opgehaald en dan die installeren.
Daarna moet je de weatherlink software instellen op COM3 of hem laten zoeken welke compoort.
En als alles goed draait, sluit je weatherlink af en start WD op en zet hem ook op com 3 ( dezelfde als weatherlink )
Maar je kan maar een programma draaien, is wel jammer omdat er zoveel mooie software is en leuk om van al die software het mooiste op het net te zetten.

John
Door Marcel
Hoe doe je dat, die compoort instellen?
Ik heb inmiddels die N8VBvComsetup gedownload, maar die kan ik er dus gewoon weer afhalen begrijp ik.

Wat moet ik doen als ik gewoon over wil gaan op WD, zonder WL?

want WD heeft ook een comm. fout?

Marcel
Door Marcel
CP210x_USB_serial Coverter_v2 krijg ik niet op mijn laptop geïnstalleerd.

Gaat lekker zo he?!

Marcel
Door osjohn
N8VBvComsetup haal er maar af, en als je CP210x_USB_serial Coverter_v2
niet geinstalleerd krijgt zijn toch de USB drivers niet goed geinstalleerd.

Marcel, weatherlink heb je toch nodig, al is het alleen maar voor de drivers en een backup te maken.
Als weatherlink draait, draait WD denk ik ook.

Iets is er niet goed geinstalleerd.

Er moet in software alleen de CP210x USB to Uart Bridge Controller geinstalleerd staan, staat er een andere bij dan verwijder je die.

John
Door Marcel
ik heb nog wel 3 soorten drivers in mijn software staan, maar draaien daar geen andere programma's op?!

er staan:

Realtek high definition audio driver
Synaptics pointing device driver en
Texas instruments PCIxx21/x515/xx12 drivers.

Kan me niet voorstellen dat ik die moet verwijderen

marcel

ps, ik heb ook nog een hele tijd wswin gedraaid, maar dat kan er niet mee te maken hebben neem ik aan?