Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door fotogw
Nog even wat gegevens opgezocht over batterijen bij koud weer. Komt van de site van Energizer, maar zal voor andere merken ook gelden.
Bijlagen
Batterijen_koud_weer.jpg
Batterijen_koud_weer.jpg (97.3 KiB) 3661 keer bekeken
Door SpeedyGJ
AenG schrijft:
Ik gebruik al jaren de batterijen van de Aldi (TopCraft) in verschillende sensoren in en rond het huis. Ze zijn spotgoedkoop en ik lees er alleen maar positieve verhalen over.

bv. deze:
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... er/?vHash='%3D128d7da557d47e4c3dbaf24ef9a17788%3D61e51e0b3f3494833967b28c79d35266%3D56a6452c148b41b82860155a6c73afc8&cHash=f0f231210c35050f3bc8f72352005596

In mijn Davis Windmeter en ISS zitten ze ook. Ik vervang ze altijd standaard elke zomer terwijl ze nog niet leeg zijn. Dus ze gaan sowieso een jaar lang mee.

In de koelkast ligt een Oregon temperatuursensor met daarin batterijen van de
Aldi. Deze moest ik na 1.5 jaar vervangen.

En zo ziet de verpakking eruit. Ze liggen altijd in van die grote bakken bij de kassa waarvan je denkt "dat is niets".

Gr. Geert

Ik snap 1 ding niet, heb je deze batterijen nou ook in de davis? Daar gaan toch 123 batterijen in?
Door ajm
Ik heb een paar jaar geleden in de loze uurtjes van de baas wat proefjes gedaan met procel batterijen (industrie versie duracell) en de lidl batterijen.
test met continu lage belasting en test met vol belasten.
De lidl batterijen hielden het veel langer vol.

voor de prijs van één procell kan ik 5 lidl batterijen kopen.
Sindsdien gebruik ik nog alleen de lidl versie;)

Ik hoop dat de bijgeleverde batterij in mijn Vue het nog een paar weken volhouden, deze zit er nu 13 maanden in.
Door AenG
Klopt inderdaad Speedy. Ben in de war met mijn oude Wmr200. Ook hierin gingen ze meer dan een jaar mee.
In de Davis zitten inderdaad 123 batterijen.

Ik kan mij voorstellen dat men soms voor Lithium kiest omdat deze wat langer meegaan. Vooral als de sensoren op een moeilijk bereikbare plaats zitten.

Maar kijk je naar de prijs/kwaliteit verhouding, dan komen de Aldi batterijen er zeer goed uit.

Een test van 7 jaar geleden. Maar toch.....
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... t/speel/1/
Door AenG
ajm schrijft:
Ik heb een paar jaar geleden in de loze uurtjes van de baas wat proefjes gedaan met procel batterijen (industrie versie duracell) en de lidl batterijen.
test met continu lage belasting en test met vol belasten.
De lidl batterijen hielden het veel langer vol.

voor de prijs van één procell kan ik 5 lidl batterijen kopen.
Sindsdien gebruik ik nog alleen de lidl versie;)

Ik hoop dat de bijgeleverde batterij in mijn Vue het nog een paar weken volhouden, deze zit er nu 13 maanden in.

Voor de 9V blokjes en de mono-cellen ga ik ook naar de Lidl. Deze bevallen mij ook prima. De Aldi hier in ons dorp verkoopt deze namelijk niet.
Door nolversteeg
Aan allen,

Als er oplaadbare baterijen in het systeem zitten zal je deze moeten vervangen door oplaadbare. Je kan ze zelf extern opladen als de zonneenergie hier niet toe in staat is, meestal gesoldeerd. De werktijd van de batterijen(accu) word verlengd door de zon , en gaan stuk als ze helemaal leeggemergeld zijn als er geen zon is voor lange tijd, nicad kan dit even volhouden maar verliest hierdoor capaciteit, NiHm kan niet tegen geheel ontlading en is dus na enige tijd gewoon stuk.
Ga deze niet vervangen door een gewone batterij, dan gaat het fout deze wilen niet geladen worden door de solarcel , met een lader ontploft het geheel.

resume: indien oplaaadbare batterijen in het systeem zitten die ook vervangen door oplaadbare.

als er gewone batterijen inzitten kan je deze vervangen door gewone batterijen,je kan ook oplaadbare gebruiken maar vergeet niet dat deze maar 1,2v zijn en kan voor het systeem wat je gebruikt soms problemen geven,

advies gebruik de batterijen die door de leverancier aangegeven zijn , merk, prijs en levensduur zal je proefondervindelijk moeten bepalen.waarvan meerdere ervaringen in het HWA forum.

Hopenlijk duidelijk op 2 vragen in dit forum.

groeten Nol
meteoeersel.nl
Door dibasta
AenG schrijft:
Ik gebruik al jaren de batterijen van de Aldi (TopCraft) in verschillende sensoren in en rond het huis. Ze zijn spotgoedkoop en ik lees er alleen maar positieve verhalen over.

bv. deze:
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... er/?vHash='%3D128d7da557d47e4c3dbaf24ef9a17788%3D61e51e0b3f3494833967b28c79d35266%3D56a6452c148b41b82860155a6c73afc8&cHash=f0f231210c35050f3bc8f72352005596

In mijn Davis Windmeter en ISS zitten ze ook. Ik vervang ze altijd standaard elke zomer terwijl ze nog niet leeg zijn. Dus ze gaan sowieso een jaar lang mee.

In de koelkast ligt een Oregon temperatuursensor met daarin batterijen van de
Aldi. Deze moest ik na 1.5 jaar vervangen.

En zo ziet de verpakking eruit. Ze liggen altijd in van die grote bakken bij de kassa waarvan je denkt "dat is niets".

Gr. Geert

Geert,

Deze gebruik ik ook al een hele tijd!!! en ze zijn na mijn idee super goed, las veel erover en heb er toen in mee gedaan dat Duracel het was!!! prijstechnisch/verhouding veel duurder vergeleken met deze batterijen!!
Maar ja, het is aan de forumleden zelf om daarover te oordelen, maar dit is mijn ervaring!

Gr,
Peter.
Door Willie
Pas op dit kan ook verkeert uitpakken.

Ik heb enkele dagen geleden zelfs besloten uit voorzorg mijn windmeter te vervangen ( iets meer dan 2 jaar oud) en er Mec lihhium van 2900 mHa er in te plaatsen.
Dit omdat de mast veel tijd kost om naar onder te nemen en de eerste uitval na 2 jaar gebeurden bij de oude windmeter.
Alleen batterijen vervangen was waarschijnlijk het verstandigste geweest. Nu heb na enkele dagen helemaal geen signaal meer. Nieuwe Wind meter uitgevallen.
Heb momenteel ook geen tijd om mast naar onder te nemen en de weers vooruitzichten zijn niet zo dat je met een gerust hart het dak op kunt dus kom ik van de drup in de regen.:S