- 04 feb 2012, 20:04
Ik ben wat in verwarring....
De temperatuur op vliegveld Eelde is op dit moment (19.50uur) -13 C
Mijn temperatuur in Assen is op hetzelfde moment -9,3 C (op 1,5 m hoogte) Zakt wel snel.
Op klomphoogte meet de extra Davis sensor -10,6 C (10 cm hoogte)
Het verschil is uiteraard mijn stadstuin tegenover het open veld van vliegveld Eelde.
Ik kreeg via de mail ook al een vraag over dit verschil wat ik heb beargumenteerd met het verschil tussen een meting in een stadstuin en open veld.
Ik heb nog mijn oude LaCrosse ws 2305 en heb die sensor weer van batterijen voorzien en aan de paal van de Davis ISS op dezelfde hoogte gehangen. (1,5 m)
Op hetzelfde moment (19.50 uur) meet LaCrosse -10,4 C tegen de Davis VP2 - 9,3 C
Wat moet ik hiervan denken?
Wat is een goede manier om de temperatuur te controleren of de Davis te ijken?
Edit: Ik zie wel dat mijn temp. snel zakt.
Eelde is om 20.08 nog -13 C en mijn temp. in Assen is -9,6C
Oebel
De temperatuur op vliegveld Eelde is op dit moment (19.50uur) -13 C
Mijn temperatuur in Assen is op hetzelfde moment -9,3 C (op 1,5 m hoogte) Zakt wel snel.
Op klomphoogte meet de extra Davis sensor -10,6 C (10 cm hoogte)
Het verschil is uiteraard mijn stadstuin tegenover het open veld van vliegveld Eelde.
Ik kreeg via de mail ook al een vraag over dit verschil wat ik heb beargumenteerd met het verschil tussen een meting in een stadstuin en open veld.
Ik heb nog mijn oude LaCrosse ws 2305 en heb die sensor weer van batterijen voorzien en aan de paal van de Davis ISS op dezelfde hoogte gehangen. (1,5 m)
Op hetzelfde moment (19.50 uur) meet LaCrosse -10,4 C tegen de Davis VP2 - 9,3 C
Wat moet ik hiervan denken?
Wat is een goede manier om de temperatuur te controleren of de Davis te ijken?
Edit: Ik zie wel dat mijn temp. snel zakt.
Eelde is om 20.08 nog -13 C en mijn temp. in Assen is -9,6C
Oebel