Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door hanszzz
Hey dat is vreemde zaak als ik in explorer compabiliteit mapje aanklik (blauwe mapje) zijn ze weg en andersom zijn ze er weer ook bij jou Peter lol

Grt Hans
Door dibasta
@Hans,

explorer compabiliteit mapje aanklik (blauwe mapje

Dan niet aanklikken, niet nodig dus ! :woohoo:

Gr,
Peter.
Door reitsma1960
dibasta schrijft:
reitsma1960 schrijft:
Hoi Jacco,

Wanneer ik jouw pagina open in Firefox zie ik geen meters......

Mogelijk toch een probleempje?

Groet,
Oebel

Das raar,
Ik zie ze namelijk wel staan:

en dus ook in Firefox

Gr,
Peter.

Hoi Peter,

Klopt, ik kijk nu vanaf mijn werk met vermoedelijk een nieuwere versie van firefox.
Ligt dus thuis aan mijn vermoedelijk oudere versie thuis.

Geen probleem dus.

Groet,
Oeberl
Door dibasta
reitsma1960 schrijft:
dibasta schrijft:
reitsma1960 schrijft:
Hoi Jacco,

Wanneer ik jouw pagina open in Firefox zie ik geen meters......

Mogelijk toch een probleempje?

Groet,
Oebel

Das raar,
Ik zie ze namelijk wel staan:

en dus ook in Firefox

Gr,
Peter.

Hoi Peter,

Klopt, ik kijk nu vanaf mijn werk met vermoedelijk een nieuwere versie van firefox.
Ligt dus thuis aan mijn vermoedelijk oudere versie thuis.

Geen probleem dus.

Groet,
Oeberl

Dag Oebel,

ik wilde al zeggen, ik heb firefox 10.0 en heb met die gauges
nergens geen problemen mee,ook niet met IE 9.

dus tijd om firefox up te daten!!:laugh:

Gr,
Peter.
Door reitsma1960
Ik lijk misschien een zeurpiet (omdat ik weer kom met iets wat niet werkt met deze meters), maar zo is het niet bedoelt.

Wie kan bevestigen dat deze meters werken met IE8 als browser?
Volgens mij werkt dit dus echt niet.

Uit mijn bezoekers statistieken blijkt dat 53% van mijn bezoekers nog IE8 gebruikt.
Ik wil graag een zo groot mogelijk publiek kunnen bedienen, daarom onderzoek ik dit zorgvuldig.

Je kunt niet alle nieuwe ontwikkelingen stoppen omdat oude browsers dit niet ondersteunen, maar is 53 % toch niet veel van de bezoekers die dit niet kunnen zien?

Groet,
Oebel
Door reitsma1960
Heb getest met IE8 en het werkt dus niet.
Ik begrijp na onderzoek en contact met deskundigen op dit gebied dat dit ook niet werkend te krijgen is.
Je moet dus goed bedenken, dat wanneer je deze meters wel gebruikt een grote groep
bezoekers je website gedeeltelijk niet meer kunnen zien.
Ik heb diverse websites bekeken met IE8. Grote delen van pagina`s zie je niet meer.
Daar wordt het niet mooier van.

Dus, bedenk dit voordat je ermee begint.

Ik ben van mening dat je alle nieuwe ontwikkelingen niet kunt tegenhouden.
Wanneer het alleen om IE7 zou gaan is het wat anders, maar IE8 wordt toch door de grootste groep bezoekers nog gebruikt.
Dat is iets om te overdenken.

Oebel
Door Snarf2000
Het wordt tijd dat we met z'n allen overgaan op HTML5.
Dan zijn alle problemen voorbij volgens de geleerden.

Het programmeren moet dan ook eenvoudiger worden, en geen gedonder meer met flash en dergelijke.
Bij mijn weten wordt dat ook door oudere browsers ondersteund.
(met behulp van een klein stukje fallback code)

Ik zat ook te denken om deze klokjes ergens te gaan gebruiken.
Ik vind ze er gaaf uitzien,
maar als mijn bezoekers ze niet kunnen zien is dit inderdaad geen optie.

Frans
Bijlagen
browsers.jpg
browsers.jpg (11.28 KiB) 2731 keer bekeken
Door dibasta
reitsma1960 schrijft:
Ik begrijp na onderzoek en contact met deskundigen op dit gebied dat dit ook niet werkend te krijgen is.
Je moet dus goed bedenken, dat wanneer je deze meters wel gebruikt een grote groep
Ik heb diverse websites bekeken met IE8. Grote delen van pagina`s zie je niet meer.

Wanneer het alleen om IE7 zou gaan is het wat anders, maar IE8 wordt toch door de grootste groep bezoekers nog gebruikt.

Oebel

Hoi Oebel,

Ben blij dat je het getest hebt op IE 8, had het zelf niet in de gaten.
Hoe dan ook zal hier dus een oplossing voor moet worden gezocht, anders ga ik terug naar de "oude" gauges, maar ik ga van het positieve uit en zal dus ook hier een passende oplossing voor worden gemaakt! maar komt nog bij dat de oude gauges ook wel leuk zijn :laugh: dus gelukkig geen man overboord!!

Bedankt voor je test !!

Groetjes,
Peter.
Door jacg
reitsma1960 schrijft:

Oebel

Oebel,

Niemand heeft gezegd dat deze gauges werken met ie8 of oudere browsers. Daar hoef je echt geen deskundigen voor te raadplegen. Niemand heeft ook gezegd dat jij ze moet gebruiken. Maar om nu in mijn topic te gaan waarschuwen, dat gaat me te ver.

Als je het script eens goed doorgekeken had, dan had je een functie voor oudere browsers gevonden die checkt of de browser voldoet aan de eisen van het script, en indien niet, je gewoon een redirect naar een pagina kunt geven.

En daar zit nu precies jouw denkfout! Als iemand iets niet kan zien in IE8, dan wil dat nog niet zeggen dat iemand met een nieuwere browser dat ook niet mag zien!

Het is precies andersom, jammer van de gebruikers met IE8 dat zijn geredirect worden naar een andere minder geavanceerde pagina.

Kijk eens naar alle mensen met de WDL flash applicatie. Geen enkel iemand met een iphone of ipad of ander tablet kan dat (fatsoenlijk) zien. Als je zo compatibel zou willen zijn met je gebruikers, dan haal je die er toch onmiddellijk van af. Miljoenen mensen met een Apple kunnen dus gewoon jouw site niet zien! Daar wordt het echt niet mooier van!

Kortom, als je eens een andere insteek gebruikt voortaan, voordat je waarschuwingen gaat plaatsen, en eens nadenkt over hoe we dat samen kunnen oplossen?

Frans haalt uit jouw foutieve redenering de conclusie dat ondanks dat hij ze graag wil plaatsen, hij het maar niet doet omdat de gebruikers met ie8 de gauges niet kunnen zien. Terwijl hij met 8 regels code de gebruikers die ze niet kunnen zien, kan laten directen naar zijn oude pagina. En dus al die IE9, Firefox, Safari, Chrome etc. gebruikers blij kan maken met iets geavanceerds.

En dit geldt ook voor de gebruikers van Wordpress, Joomla etc.

Groeten,

Jacco
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9