Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door hanszzz
Nou ik volg dit draadje met grote belangstelling ik krijg hem momenteel niet aan de gang blijft hangen dowloading 60sec

Grt Hans
Door reitsma1960
Jacco,

Voel je niet aangevallen. Is niet zo bedoelt.
Met waarschuwing bedoel ik alleen dat je je moet bedenken dat deze meters niet werken in IE8 zonder kunst- of hulpgrepen. (misschien was "waarschuwing" wat minder goed gekozen, maar ik weet niet goed meer hoe ik mij hier uit moet drukken op dit forum zonder weer een irritatie te bewerksteligen.)
Het klopt helemaal wat je zegt over het redirecten....
Niet iedereen is daar handig in of wil dit gebruiken.
Er zijn hier weercollega`s die mogelijk uren tijd besteden aan het werkend krijgen van de meters en dan kom je mogelijk van de koude kermis thuis wanneer je beseft dat ze het niet doen onder IE8. Het grafiekje hierboven laat mooi zien dat IE8 toch erg veel gebruikt wordt.

Deze meters zijn er al een paar jaar. Ik vind het fantastisch dat jij alle tags hebt opgezocht en dat dit customclientraw.txt bestandje de meters nu laten werken.
Daar zit veel tijd in. Bedankt!

Ik heb niemand aangeraden ze niet te gebruiken en niets ten nadele van jou geschreven.
Ik heb alleen aangegeven te bedenken dat ze niet te zien zijn in IE8 (zonder kunst en vliegwerk)

Ik heb je eerder in dit topic een compliment gegeven......Is echt gemeend!
Ik heb de meters zelf ook in gebruik, maar niet op mijn hoofdpagina maar een subpagina.

Jacco, ik vind het jammer dat we steeds op zo`n voor mijn gevoel negatieve wijze communiceren met elkaar.
Ik heb je al dagen terug een pm gestuurd omdat ik vind dat dit buiten het forum om moet. Ik heb je geschreven dat ik niets tegen je heb, je waardeer en respecteer, dit omgekeerd ook graag wil en graag op een "normale" wijze wil communiceren op dit forum.
We zijn allemaal met onze hobby bezig en kunnen elkaar helpen waar mogelijk of adviseren. Ik wil het graag gezellig en leuk houden.
Helaas reageer je niet op mijn pm. Dan weet ik niet meer wat ik moet doen.

Nogmaals, geweldig werk gedaan. Complimenten en bedankt dat je het deelt.
Dit is het laatste wat ik hierover schrijf.

Groet,
Oebel
Door hanszzz
Hallo :( Nu alles een beetje draait en er nog een groot wit vlak van de grafieken mist.
is het misschien ook mogelijk om de grafieken van wdl of van wu te kunnen gebruiken :)en dat te tonen

Grt Hans
Door WeerStationWoerden
hallo allemaal
ben nu al een paar dagen bezig
heb zo het idee dat alles al tijden goed staat maar dat WD mij tegen werkt
dit staat in WD

en gebruikt dat ook voor WDL maar wat ik ook probeert er word geen file aangemaakt die je hier voor nodig heb ... of zie ik wat over het hoofd ?
op de server vind ik
clientraw.txt
clientrawextra.txt
clientrawhour.txt
clientrawdaily.txt
deze zijn uptodate
ook de file customclientrawlocal.txt staat hier tussen alleen die is van 06-02-2012
wat gaat er fout
Mvg Gert
Bijlagen
wd-2d74af9f2047c1009ff1af8b7a9bf627.jpg
wd-2d74af9f2047c1009ff1af8b7a9bf627.jpg (135.5 KiB) 2752 keer bekeken
Door jacg
Gert,

In controlpanel, internet file creation and uploads.

Daar staat ook een ftp scherm met een remotedirectory, is die gelijk aan WDL?

Ik heb namelijk niets ingevuld op het scherm van jouw afbeelding qua ftp gegevens.

Groeten,

Jacco
Door WeerStationWoerden
hoi Jacco
dan denk ik dat al die jaren dit fout heb gestaan

.. internet file creation and uploads
de remote directory daar was anders dan bij de realtime ftp

ik heb de map naam verandert ( bij de realtime ftp )
nu komen mijn txt files in een andere map waar normaal de rest van WD ook heen gaat
uiteraard werkte nu WDL niet meer maar dat was snel opgelost door de map naam in de regel te veranderen
ik heb getest met de ftp gegevens aan en ook uit
alle bij geven ze deze melding in realtime clientraw

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
50 File or directory exists, ready for destination name
RNTO clientraw.txt
250 Rename successful
145: Can't open LocalFile for reading.
File uploaded at time :0:7:7
RNFR customclientraw.txttmp
550 customclientraw.txttmp: No such file or directory
141: 550 customclientraw.txttmp: No such file or directory
/////////////

De clientraw.txt gaat goed
Maar de customclientraw niet ?
Heb ik nu altijd van de moeilijke dingen ?

Voor alle duidelijkheid
Alles komt nu in 1 map…. Weather Display

Goede nacht
Gert

jacg schrijft:
Gert,

In controlpanel, internet file creation and uploads.

Daar staat ook een ftp scherm met een remotedirectory, is die gelijk aan WDL?

Ik heb namelijk niets ingevuld op het scherm van jouw afbeelding qua ftp gegevens.

Groeten,

Jacco
Door reitsma1960
WeerStationWoerden schrijft:

Voor alle duidelijkheid

Goede nacht
Gert

Hoi Gert,

Ach Gert, wij hebben allemaal soms onze problemen hoor. Het kost mij ook soms veel moeite om dingen aan de praat te krijgen.....Heb jij niet alleen.;)

Je moet in je webfiles map in WD een bestand customclientraw.txt vinden.
Jij noemt customclientrawlocal.txt. Die is het niet die je moet hebben.
Die moet er ook zijn, klopt, maar daarnaast moet de customclientraw.txt er zijn.

Zie je deze laatste wel in je webfiles folder?

Haal anders het vinkje even weer weg bij Webfiles/webpage setup bij create a custom clientraw file en start WD eens opnieuw op.
Daarna zelfde weer doen, maar vinkje er wer bij zetten. Dan tot slot weer WD opnieuw opstarten.
Soms helpt dit.

Succes maar weer.

Groet,
Oebel
Door hanszzz
Haha het is en blijft soms raar en soms zo simpel Gert ik had het zelfde verhaal :(

mijn customclientraw.txt stond ook niet in mijn mapje data/ dacht ook al vreemd hoe kan dat nou toen het oog er eens op viel :P ik moest ook het vinkje zetten dus waar gaat het dan naar toen poffers en ja hoor naar de map wdl daar stond de customclientraw.txt netjes tussen.

zo zie je maar je zoekt je soms het apezuur maar het is er wel hahaha :laugh:

trouwens er zit nog 1 bugje in de max windsnelheid is elke dag om 12.33 uur

Grt Hans
Door jacg
Hans,

Zal even kijken naar die max windsnelheid, waarschijnlijk een typefoutje of verkeerde tag in de customclientraw.txt. Kan nu niet bij mijn weerstation, stroomstoring daar.

Groeten,

Jacco
Door WeerStationWoerden
hoi Oebel
dan weet ik nu wat het probleem is
die file customclientraw.txt staat er niet bij ?

in de webfile map staat alleen
customtext
customtext10
customtextout
customtextout10
customweatherreport
customyowindow

en heb ook al het vinkje weg gehaald opnieuwe opgestart vinkje weer aan opnieuwe opgestart enz...

mvg Gert

reitsma1960 schrijft:
WeerStationWoerden schrijft:

Voor alle duidelijkheid

Goede nacht
Gert

Hoi Gert,

Ach Gert, wij hebben allemaal soms onze problemen hoor. Het kost mij ook soms veel moeite om dingen aan de praat te krijgen.....Heb jij niet alleen.;)

Je moet in je webfiles map in WD een bestand customclientraw.txt vinden.
Jij noemt customclientrawlocal.txt. Die is het niet die je moet hebben.
Die moet er ook zijn, klopt, maar daarnaast moet de customclientraw.txt er zijn.

Zie je deze laatste wel in je webfiles folder?

Haal anders het vinkje even weer weg bij Webfiles/webpage setup bij create a custom clientraw file en start WD eens opnieuw op.
Daarna zelfde weer doen, maar vinkje er wer bij zetten. Dan tot slot weer WD opnieuw opstarten.
Soms helpt dit.

Succes maar weer.

Groet,
Oebel
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9