Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
osjohn schrijft:
Niek, als je een Vantage wil kopen zou ik je het advies geven om zelf naar een goed adres te gaan en je weerplannen voorleggen zodat je goed voorgelicht wordt over de mogelijkheden en de prijzen.
Via het internet kopen is voor een leek moeilijk omdat je niet exact weet wat je bestellen moet, zeker bij zo,n dure aankoop.

John van Os

Hallo John,

Ik heb de vantage pro 2 weken geleden al gekocht. Op zich doet Ekopower wel goeie zaken, snelle service. Maar echte vragen zoals die afrondingsverschijnselen in F, daar kon hij ook niks op zeggen.

Weatherlink bestellen kan op zich niet meer veel mis gaan.
Maar als ik nog is grote apparaten bestel zal ik zeker mezelf beter gaan inlichten.

Bedankt voor je toelichting!

Groetjes,

Niek Groote
Niek_Emmen schrijft:
osjohn schrijft:
Niek, als je een Vantage wil kopen zou ik je het advies geven om zelf naar een goed adres te gaan en je weerplannen voorleggen zodat je goed voorgelicht wordt over de mogelijkheden en de prijzen.
Via het internet kopen is voor een leek moeilijk omdat je niet exact weet wat je bestellen moet, zeker bij zo,n dure aankoop.

John van Os

Hallo John,

Ik heb de vantage pro 2 weken geleden al gekocht. Op zich doet Ekopower wel goeie zaken, snelle service. Maar echte vragen zoals die afrondingsverschijnselen in F, daar kon hij ook niks op zeggen.

Weatherlink bestellen kan op zich niet meer veel mis gaan.
Maar als ik nog is grote apparaten bestel zal ik zeker mezelf beter gaan inlichten.

Bedankt voor je toelichting!

Groetjes,

Niek Groote

Goedemorgen Niek,

Ik heb ook een aantal vragen Ekopower gesteld in het verleden waar ze niet direct antwoord op hadden, maar na een paar dagen hadden ze het nagevraagd bij Vantage en kreeg ik van hun of rechtstreeks van Vantage antwoord.

Groet Bert
mavlo77 schrijft:
wthus schrijft:
Heb onlangs een nieuwe PC gekocht en ook daar zit gewoon een seriele poort op vastgeplakt (op asus moederbord). Mocht er geen seriele poort zijn, kun je altijd nog even een pci kaart met seriele poort kopen.

Of een USB naar RS232 converter.

Via de seriele poort werk ik, een van de reden hiervoor is dat ik de USB poorten bijna allemaal in bedrijf heb, 2 externe harde schijven, draadloos netwerk, printer, fotoprinter, palmtop, cardwriter achter 1 over en front 3 over. Ik gebruik regelmatig ook nog sticks. Dus ik wil een aantal over houden.

Groet Bert
Ik heb even alle berichten gelezen en nu is het me het 1 en ander wat duidelijk geworden.

Vantage pro 2 is een amerikaans model, deze meet officeel in F en knopen, probleem is dus dat de temperatuur dus de afwijking heeft omdat de F wordt afgerond, met de wind werkt dit hetzelfde, liever 0.1 km/h maar omdat er met knopen wordt gewerkt is dit dus niet het geval.

Al met al is dit heel simpel op te lossen, maar daarvoor beschrikken wij niet over het apparatuur wat natuurlijk jammer is. Ik snap niet waarom km/h niet per 0.1km/h waarde kan meten, waarom hebben ze dat niet ingevoert want dan zou het station alleen maar meer ten goede komen in europa ;) en afrondingen van de F kan ook zeker wel anders maar goed....

Nu zei iemand wel van: We kunnen niet tegen die Amerika op....maar ze kunnen het ook anders aanpakken.
Waarom maken ze niet een europese model die zowel de juiste Graden houd maar ook de km/h per 0.1 waarde kan meten :) moet te doen zijn toch?

Al met al ben ik op 2.5 sec windmeting na behoorlijk minder positief geworden over dir station, jammer dat er geen andere station is die per 2.5 sec kan meten, misschien een externe windmeter erbij?
Eerlijk gezegd begrijp ik iets anders, namelijk dat een eenmaal opgeslagen waarde, bijvoorbeeld de temperatuur, na een tijdje een andere waarde heeft gekregen en na nog een tijdje alweer. Ik begrijp zo even niet dat er een probleem zou zijn met de conversie van amerikaans naar europees.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7