Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Sagitarius
nitrx schrijft:
Copieer de trendplaatjes en dan hernoemen Falling.gif -> Dalend.gif
Rising.gif -> Stijgend.gif
Steady.gif -> Stabiel.gif

dan weer uploaden naar de /dbimages .

Dat vertalen kun je beter niet doen want dan moet je alles veranderen in de gauges.htm. Gewoon in het engels laten staan, de bijschriften kun je wel in het nderlands zetten. Als je bv een update doet naar een hogere Cumulus versie ben je weer bij af, dan werkt het weer niet:angry:
Door nitrx
Dat is inderdaad raar met Chromebrowser hulpmiddelen zie ik overigens de volgende fouten die in de pagina gegenereerd worden:

http://www.weerinroermond.nl/dbimages/u ... .gifFailed to load resource: the server responded with a status of 404 (Not Found)
http://www.weerinroermond.nl/info.gifFailed to load resource: the server responded with a status of 404 (Not Found)
http://www.weerinroermond.nl/info.gifFailed to load resource: the server responded with a status of 404 (Not Found)
Door nitrx
Sagitarius schrijft:
nitrx schrijft:
Copieer de trendplaatjes en dan hernoemen Falling.gif -> Dalend.gif
Rising.gif -> Stijgend.gif
Steady.gif -> Stabiel.gif

dan weer uploaden naar de /dbimages .

Dat vertalen kun je beter niet doen want dan moet je alles veranderen in de gauges.htm. Gewoon in het engels laten staan, de bijschriften kun je wel in het nderlands zetten. Als je bv een update doet naar een hogere Cumulus versie ben je weer bij af, dan werkt het weer niet:angry:

Hoe kom je daar nou bij ik heb dat al 2 jaar zo lopen http://apeldoorn.tk/weer/gauges.htm
Door barrypipers
nitrx schrijft:
Kijk voor de zekerheid of in gaugesT.htm (op je pc) de volgend tags voorkomen <#temptrendenglish> <#presstrendenglish>

kom kwa trend dingen alleen dit tegen

var tempunits = "<#tempunit>";
var tempos = new Array("<#RCtemp>","<#RCtempTL>","<#RCtempTH>","<#temptrendtext>");
var tempis = new Array("<#RCintemp>","","","");
var tempex1 = new Array("","","","");
var tempex2 = new Array("","","","");
var tempdp = new Array("<#RCdew>","","","");
var temphi = new Array("<#RCheatindex>","","","");
var tempwc = new Array("<#RCwchill>","","","");
var humos = new Array("<#RChum>","","","");
var humis = new Array("<#RCinhum>","","","");
var humex1 = new Array("","","","");
var humex2 = new Array("","","","");
var cloudbase = "<#cloudbase>";
var raintoday = new Array("<#RCrfall>","<#rainunit>","<#RCrrate>","<#RCrrateTM>");
var winddata = new Array("<#RCwgust>","<#bearing>","<#RCwspeed>","<#avgbearing>","<#RCwgustTM> <#windunit>, <#bearingTM>° at <#TwgustTM>");
var hwdir = new Array(<#wdirdata>);
var hwspd = new Array(<#wspddata>);
var wsu = "<#windunit>";
var bardata = new Array("<#RCpress>","<#pressunit>","<#presstrend>","<#RCpressTH>","<#RCpressTL>");
var TempColor = "";
var HumColor = "";
var RainColor = "";
var WindAvgColor = "";
var WindGustColor = "";
var WindHistColor = "";
var CloudTextColor = "";
var AnalogBaroTextColor = "";
var AnalogBaroNeedleColor = "";
var ExtraSensor1Name = "";
var ExtraSensor2Name = "";
Door nitrx
Dan heb je een heel oude gaugesT.htm ik denk dat dat nooit bijgewerkt is eens kijken of ik het kan bijvoegen (je moet wel het menu aanpassen) of het gedeeltje javascript overnemen is een zip
Bijlagen
(2.55 KiB) 288 keer gedownload
Door barrypipers
nitrx schrijft:
Dan heb je een heel oude gaugesT.htm ik denk dat dat nooit bijgewerkt is eens kijken of ik het kan bijvoegen (je moet wel het menu aanpassen) of het gedeeltje javascript overnemen is een zip

ik ga het proberen ik laat zo wel horen of het gelukt is thanks
Door barrypipers
barrypipers schrijft:
nitrx schrijft:

ik ga het proberen ik laat zo wel horen of het gelukt is thanks

thanks heb dat stukje java overgenomen en het werkte nu heb ik nog 1 vraagje hihih
op de site staat weerverspeling cloudy terwijl in string file andere voorspelingen staan in nederlands ik meschien deze java voor indexT ook verouderd ?

www.weerinroermond.nl
Door nitrx
barrypipers schrijft:
barrypipers schrijft:
nitrx schrijft:

thanks heb dat stukje java overgenomen en het werkte nu heb ik nog 1 vraagje hihih
op de site staat weerverspeling cloudy terwijl in string file andere voorspelingen staan in nederlands ik meschien deze java voor indexT ook verouderd ?

www.weerinroermond.nl

Ik zie nu dat je en lacrosse station hebt waarschijnlijk heb je niet in stationsettings (rechteronderhoek) cumulus forecast aangevinkt, wanneer je dat doet moeten de verwachtingen uit de strings.ini worden overgenomen let op het is geen voorpelling maar een verwachting.
Door barrypipers
nitrx schrijft:
barrypipers schrijft:
barrypipers schrijft:
nitrx schrijft:

www.weerinroermond.nl

Ik zie nu dat je en lacrosse station hebt waarschijnlijk heb je niet in stationsettings (rechteronderhoek) cumulus forecast aangevinkt, wanneer je dat doet moeten de verwachtingen uit de strings.ini worden overgenomen let op het is geen voorpelling maar een verwachting.

en weer had je gelijk haha dankje voor je hulp echt heel bedank alles werkt :):woohoo: