Algemeen forum voor discussie over de website
Door beneluxmeteo
Hallo allemaal,

Het is niet echt mijn manier om snel te reageren in een forum, maar er moet mij toch wat van het hart:

Iedereen heeft het hier aldoor maar over voordelen, maar een samenwerking heeft uiteraard ook nadelen, dat wil zeggen een 'sigaar uit eigen doos'. Maar de tijd zal het leren. Misschien valt het allemaal mee, maar voor hetzelfde valt het allemaal tegen. Mij geeft het in iedergeval een bittere nasmaak.

Persoonlijk had ik het leuker gevonden als hetweeractueel.nl blijft zoals het nu functioneert, zonder bemoeienissen van externe organisaties. Gewoon een leuk en gezellig amateuristisch gebeurtenis van mensen die graag met hun hobby bezig willen zijn.

Maar nogamaals; dat is mijn persoonlijke mening. we leven in een vrij land om een mening te mogen ventileren.

Ondanks alles toch een fijne dag toegewenst.
Door Meteo Simpelveld
Meteonoord schrijft:
Hans,
Ik kan mij ook wel vinden in jouw twee eerste alinea's maar wat is dan inderdaad de motivatie van MC ? Vergeet maar dat ze dat doen uit interesse dan wel hulpvaardigheid. Er moest in het verleden voor elke handeling betaald worden. Het is een puur commerciele instelling, daar is overigens niets mis mee, alleen om dan de goedwillende amateur hiervoor te gebruiken......... ?

De achtergrond van mijn betoog was en is dat we, ondanks de euforie, wel kritisch mogen kijken naar het aanbod.

Bert J. van Bergen

Goedemiddag,

Ook ik vind dat Meteo Consult handeld uit commercieel belang.
Daarom blijf ik bij het onderstaande.
Van mij kunnen ze wel de gegevens hebben onder de huidige condities, maar dan wil ik wel een autorisatie van hun hebben voor o.a. Landbouw en tuinbouw, Gladheid en waterbeheer.
Dit kan door ons weer gebruikt worden.
Groet Bert
Door osjohn
Ik geloof dat het zeer moeilijk is met deze organisatie zamen te werken als hobbyist.
Plaatsing weerstation is voor vele mensen een probleem omdat ze in woonwijken, beschut, of op plaatsen staan die niet de werkelijke waarden kunnen worden doorgeven die door Meteo Consult vereist zijn.

Ga mijzelf maar na, de windmeter vrij uitzicht op 20 meter hoog, VP2 op 3 meter hoog alles op een weiland geplaatst dmv een kantelmast.

Daarom is het bij mij vaak meer wind als elders in de regio.

Luc, ik vind dat je de lat voor vele mensen niet te hoog moet leggen zodat het voor de mensen een leuke hobby blijft en geen frustratie wordt.

John van Os
Door Pim
Hoi allemaal,

Sorry, dat ik zo laat reageer, maar ben "koud" terug van vakantie en lees over samenwerking Hetweeractueel en MeteoConsult.
Alle lof voor Luc, zoals hij dit tot zover voor elkaar kreeg.
Natuurlijk ben ik zonder bedenkingen voorstander van samenwerking met een professionele organisatie.
Natuurlijk willen zij gebruik maken van onze gegevens om er zelf beter van te worden, het was anders zinloos voor hun om er over te beginnen.
Maar aan de andere kant, er van uitgaande dat ieder van ons op ieders regio toegespitste duidelijke weersverwachting krijgt, is dat het zeker waard, denk ik.
De tekst b.v. "exclusief voor -weerstation........- van MeteoConsult" kunnen we er zelf wel bijplaatsen toch? Ik bedoel ermee te zeggen, geen dikke reclame erbij van hun. Daarbij zou het niet verkeerd zijn, dat zij
ons met stationsnaam noemen als weergegevensleverancier.
Mochten ze zich niet aan afspraken houden, kan de stekker er uit. Dat zal niet zo snel gebeuren, want dan zijn ze zelf alles kwijt.
Luc perfekt, bedankt voor alle moeite en tijd.

Voor iedereen die nog met vakantie gaat, veel plezier en mooi weer!

Pim
Door meteozwolle
Hallo allemaal,

samenwerking met meteoconsult zie ik persoonlijk wel zitten. Belangrijk is wel dat het gaat om SAMENwerken op basis van gelijkheid. Met andere woorden er moet voor beide partijen winst te behalen zijn uit de samenwerking. Ik denk wel dat er kritisch gekeken moet worden naar de exacte invulling en dat uiteindelijk de eigenaren van de weerstations zelf kunnen aangeven OF en welke info men dan wil delen.

Overigens weet ik uit eigen ervaring dat ook de waterschappen belangstelling hebben om samen te werken met weeramateurs in hun verzorgingsgebied, mogelijk is dit ook nog een 'partner'.

Niets ten nadele van meteoconsult, maar is er al eens contact geweest met de andere weersites (knmi, buienrader.nl, weeronline etc..). ik begrijp dat meteoconsult contact heeft opgenomen met Luc, maar misschien loont het de moeite om ook de andere partijen eens te polsen.

Hoe zit het trouwens met leveringsgaranties door 'het weer aktueel' en door meteoconsult. Blijft dit best-effort ?

Een punt waar absoluut voor gezorgt moet worden is dat de kosten voor de hosting van de website kostendekkend wordt gemaakt. Dat meteoconsult hier dan een financiele bijdrage voor levert lijkt mij gewenst. Gezien het succes van deze site mag het niet zo zijn dat Luc hier nog langer persoonlijk de kosten voor moet dragen.

Ik volg de discussie met belangstelling en wacht het voorstel af
De verwachting was dat ergens midden juni een besluit zou vallen. Helaas is dat door onvoorziene omstandigheden uitgesteld tot midden juli.

Zodra ik meer kan melden, dan doe ik dat uiteraard. Ook ik moet nog even geduld hebben :unsure:
Beste weeramateurs,

Het heeft even geduurd maar we zijn vandaag tot een mondeling principe akkoord gekomen over de samenwerking tussen Hetweeractueel.nl en Meteo Consult!!

:woohoo: :woohoo: :woohoo:

Het principe akkoord moet nu worden uitgewerkt in een definitief voorstel/samenwerkingsovereenkomst. Dit voorstel sturen we naar alle weerstations die hun data publiceren op www.hetweeractueel.nl. Via een speciale module op deze website kan de deelnemer dan aangeven of hij mee wil doen met deze overeenkomst.

Er wordt GEEN data doorgestuurd van weerstations die aangeven niet mee te willen doen aan de overeenkomst. DIT IS GEGARANDEERD!

Weerstations die niet deelnemen aan deze overeenkomst, kunnen dus zonder meer hun data gewoon blijven publiceren op www.hetweeractueel.nl

We proberen de samenwerkingsovereenkomst zo spoedig mogelijk uit te werken. Omdat hier verschillende personen bij betrokken zijn, is het moeilijk aan te geven wanneer deze overeenkomst klaar is. Zeker nu we midden in de vakantie periode zitten.

Hou het forum (en je emailbox) dus in de gaten....

Met vriendelijke groet,

Luc
weerzoetermeer schrijft:
Kan je al aangeven wat er in het mondeling principe akkoord dan is afgesproken?
Tuurlijk, hier zijn de hoofdlijnen:

[ul]

[li]De site Hetweeractueel verandert niet van opzet, deze blijft onafhankelijk bestaan[/li]
[li]Mensen kunnen zelf aangeven of ze mee willen doen[/li]
[li]Elk station krijgt zijn eigen MOS-verwachting (ook op de eigen website te gebruiken)[/li]
[li]Korting op cursussen[/li]
[li]Deelnemers krijgen uitnodiging voor de jaarlijkse "open dag" die voor betrokkenen bij MC wordt georganiseerd.[/li]
[li]Gekeken wordt naar beperkt gebruik op de website van Meteo Consult(zal zeker vrij beschikbaar zijn) en gebruik op Weerkanaal[/li]
[li]Meteo Consult genereert geen inkomsten met de verkoop of doorlevering van deze data. In overleg met weeramateurs zullen we hier mogelijk een afspraak over kunnen maken.[/li]
[/ul]
Door Meteo Simpelveld
Luc schrijft:
weerzoetermeer schrijft:
Kan je al aangeven wat er in het mondeling principe akkoord dan is afgesproken?
Tuurlijk, hier zijn de hoofdlijnen:

[ul]

[li]De site Hetweeractueel verandert niet van opzet, deze blijft onafhankelijk bestaan[/li]
[li]Mensen kunnen zelf aangeven of ze mee willen doen[/li]
[li]Elk station krijgt zijn eigen MOS-verwachting (ook op de eigen website te gebruiken)[/li]
[li]Korting op cursussen[/li]
[li]Deelnemers krijgen uitnodiging voor de jaarlijkse "open dag" die voor betrokkenen bij MC wordt georganiseerd.[/li]
[li]Gekeken wordt naar beperkt gebruik op de website van Meteo Consult(zal zeker vrij beschikbaar zijn) en gebruik op Weerkanaal[/li]
[li]Meteo Consult genereert geen inkomsten met de verkoop of doorlevering van deze data. In overleg met weeramateurs zullen we hier mogelijk een afspraak over kunnen maken.[/li]
[/ul]

Goedemiddag Luc,
Wat je eruit gehaald heb vind ik goed echter ik blijf erbij dat ik het onderstaande ook wil.
Van mij kunnen ze wel de gegevens hebben onder de huidige condities, maar dan wil ik wel een autorisatie van hun hebben voor o.a. Landbouw en tuinbouw, Gladheid. De bovenstaande autorisatie is voor mij van belang ter toetsing of mijn verwachtingen stroken.
Voor mij is het oninteressant voor kortingen op cursussen.

Groet Bert
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 45