Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door petergroeneveld
tjabine schrijft:
tjabine schrijft:
Peter bedankt voor het mee denken.

Ik heb zojuist vernomen dat Hosting2go geen chmod 777 ondersteund!
Dus volgens mij houd het hier op?
Of zijn er nog andere oplossingen?

Gr Ron.

We zijn eruit! Frank van Meteo-Loenen kwam op het idee om chmod 755 te gebruiken
en het werkte direct :cheer:

Gr Ron.

Maar maar weer typisch iets van H......2go :laugh: gelukkig dat er vooruitgang is.
Door FotoCreatives
Allereerst dank aan allen die hebben meegedacht (en gezwoegd) naar het vinden van een oplossing om het script van Henkka aan de praat te krijgen via Hositing2GO.nl (met een speciale dank aan Ron Louwrink)!!!

Even voor alle duidelijkheid bleek het niet alléén aan chmod 755 te hebben gelegen, ook de verwijzing naar een url in het schript van Henkka moest op een Whitelist worden gezet op de server van Hosting2go. Dit heeft een van de mederwerkers van de helpdesk voor mij gedaan. Zie het stukje hieronder.

Geplaatst Door: Hosting2GO

Ik heb de bestanden even bekeken om na te gaan of we tot een vlotte oplossing kunnen komen. In yrtest.php wordt verwezen naar scripts/yr_xmlII.php waarin verwezen wordt naar

$URLS = "http://api.yr.no/weatherapi/locationforecast/1.8/?lat=$lat&lon=$lon"; // URL to the ENGLISH page on yr.no where location is

Ik heb het ipadres van api.yr.no opgenomen in de whitelist van de server, waardoor deze url opgehaald mag worden door de site.

Ook heb ik alle mappen op CHMOD 755 gezet, en steeds getest of de weer data nog opgehaald wordt. Dat lijkt wel het geval. Wellicht kunt u de scripts verder zelf nog testen. Inhoudelijk kunnen we deze niet echt verder ondersteunen.

Succes met de site!

Met vriendelijke groet,
Hosting2GO Helpdesk
Door powerr
Ik heb al een tijdje lopen te stoeien met het yr.no script. Eerst had ik het op een externe server geprobeerd, wat niks werd, maar nu ik het op mijn eigen server zet, wordt het ook nog niks: ik krijg het maar niet aan de praat.
Steeds krijg ik een hele lijst met errors en daaronder een lege grafiek zonder verwachting (te zien op http://86.88.8.84/yr/yrtest.php).
Ik heb alle benodigde gegevens in het script ingevuld en de map cache aangemaakt.
Wat doe ik verkeerd? :S
Bijlagen
(12.62 KiB) 244 keer gedownload
Door WSWijk
Ik heb hem trouwens bij mij ook draaien. Ben er (redelijk) tevreden over. Ben in ieder geval van de 450 scripts af, die ik bij de vorige versie had draien...

Maar waarschijnlijk heb ik de nieuwste versie, want ik kom volgens mij wat problemen tegen die ik hier nog niet heb gelezen.

Ik heb hier trouwens ook op de site van de maker een berichtje over achter gelaten. Nu ff wachten op reactie.

Allereerst de url's:

De ongemodificeerde versie, zoals hij werkt na installatie

De versie zoals ik hem heb aangepast voor mijn site

Mijn problemen zitten in de grafiek.

Allereerst als je naar de grafiek kijkt, staat er onder een legenda. Bij de temperatuur staat een hoofdletter L voor het woord, die nergens in de scripts is terug te vinden (althans, voor mij niet terug is te vinden). Een schoonheidsfoutje, maar een die ik er wel uit wil hebben.

Het tweede probleem is wat groter. Ergens in het script is een fout gemaakt met de mouse-over functie bij de grafiek. Ga je naar de temperatuurlijn of naar de barometerlijn is er niets aan het handje.
Ga je ergens bij de neerslag, dan blijft de taal in het fins, terwijl het NL moet zijn (en in de config sectie ook alles in het NL staat). En wat vreemder is: het woordje wat hij neerzet, is volgens mij van de temperatuur, niet van de neerslag. Hij maakt er ook gelijk maar graden celcius van, terwijl de waardes toch echt goed weergegeven worden, nl. in mm, van de neerslag.

De versie die ik heb gedownload, heeft bij de yr_xmlII.php een bestandsdatum van 31-1-2012. Weet niet of dat de nieuwste versie is, maar deze heb ik van de originele site gehaald, bij nordicweather.net.

Voor nu, afwachten op contact.

Groeten

Theo

ps: is trouwens wel lastig invullen dat contact formulier bij hem op de site... alles in het Fins. Had een onderwerp ingetikt bij het e-mail adres... :woohoo:
Door reitsma1960
WSWijk schrijft:
Ik heb hem trouwens bij mij ook draaien. Ben er (redelijk) tevreden over. Ben in ieder geval van de 450 scripts af, die ik bij de vorige versie had draien...

Maar waarschijnlijk heb ik de nieuwste versie, want ik kom volgens mij wat problemen tegen die ik hier nog niet heb gelezen.

Ik heb hier trouwens ook op de site van de maker een berichtje over achter gelaten. Nu ff wachten op reactie.

Allereerst de url's:

De ongemodificeerde versie, zoals hij werkt na installatie

De versie zoals ik hem heb aangepast voor mijn site

Mijn problemen zitten in de grafiek.

Allereerst als je naar de grafiek kijkt, staat er onder een legenda. Bij de temperatuur staat een hoofdletter L voor het woord, die nergens in de scripts is terug te vinden (althans, voor mij niet terug is te vinden). Een schoonheidsfoutje, maar een die ik er wel uit wil hebben.

Het tweede probleem is wat groter. Ergens in het script is een fout gemaakt met de mouse-over functie bij de grafiek. Ga je naar de temperatuurlijn of naar de barometerlijn is er niets aan het handje.
Ga je ergens bij de neerslag, dan blijft de taal in het fins, terwijl het NL moet zijn (en in de config sectie ook alles in het NL staat). En wat vreemder is: het woordje wat hij neerzet, is volgens mij van de temperatuur, niet van de neerslag. Hij maakt er ook gelijk maar graden celcius van, terwijl de waardes toch echt goed weergegeven worden, nl. in mm, van de neerslag.

De versie die ik heb gedownload, heeft bij de yr_xmlII.php een bestandsdatum van 31-1-2012. Weet niet of dat de nieuwste versie is, maar deze heb ik van de originele site gehaald, bij nordicweather.net.

Voor nu, afwachten op contact.

Groeten

Theo

ps: is trouwens wel lastig invullen dat contact formulier bij hem op de site... alles in het Fins. Had een onderwerp ingetikt bij het e-mail adres... :woohoo:

Hoi Theo,

Volgens mij zijn alle problemen die je beschrijft hier of in een andere topic behandeld. Ik moet er weer helemaal induiken om je vragen te beantwoorden.
Probeer even te zoeken en terug te lezen.
Het is al enige tijd geleden dat we dit hebben besproken op dit forum.
Wanneer je het niet kunt vinden, wil ik wel even weer kijken, maar op dit moment ontbreekt het mij wat aan tijd.

Succes.

Oebel
Door WSWijk
Hoi Oebel,

Nou, dat ff zoeken is nogal wat. Hier in dit zelfde topic staan alle wijzigingen die er in de loop der tijd zijn gemaakt.

En als je dat allemaal door wil voeren, inclusief de correcties op correcties, ben je wel even aan het zoeken. (Begrijp me niet verkeerd, ben er hartstikke blij mee dat het zo uitgezocht wordt...)

Dat wordt dus niet meer vanavond. Kijk morgen nog wel even verder.

Thanks...

Theo

ps: kan er anders iemand een versie hier neerzetten met de gecorrigeerde wijzigingen er in? Gewoon als een txt bestandje als bijlage of zo... Zou me een hele hoop zoekwerk (en 11 pagina's aan wijzigingen hier) schelen :woohoo:
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 20