Algemeen forum voor discussie over de website
Door AenG
Nu het weer voorjaar wordt komt ook de houtduif weer in zicht. Ze maken je 's morgens wakker en ze zitten op je sensoren.
Ondanks alle voorzieningen is hier geen kruid tegen gewassen:(

Bijlagen
P1020746.JPG
P1020746.JPG (32.94 KiB) 2844 keer bekeken
Door AenG
teesee64 schrijft:
Zijn geen houtduiven op dat plaatje maar turkse tortels ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Turkse_tortel

Houtduiven zijn minstens 1 keer zo groot en hebben een ander kleurtje...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Houtduif

Groet,
Theo

Van mij mogen ze in Turkije blijven:)
Ze bouwen zelfs op onmogelijke plekken een nest. Haal je het weg dan beginnen ze zo weer opnieuw.

Ik begrijp niet waarom fabrikanten hier geen rekening mee houden. Een scherp randje bovenlangs en je bent er vanaf.
Ik denk dat ik maar ga solliciteren bij Davis.
Door nolversteeg
Hallo Geert,

Een heel oud recept. Als er een mogelijkheid is om een stukje vislijn te spannen over hetgeen waar je niet wil waar ze gaan zitten is het probleem opgelost alle spijkers op jouw installatie kunnen vervangen worden door dat vislijntje op 4cm hoogte en voor de windvaan een lusje om de messing kop en een heel klein gaatje maken in de vaan en ook daat gaan ze niet meer zitten.

groeten Nol
meteoeersel
Door AenG
nolversteeg schrijft:
Hallo Geert,

Een heel oud recept. Als er een mogelijkheid is om een stukje vislijn te spannen over hetgeen waar je niet wil waar ze gaan zitten is het probleem opgelost alle spijkers op jouw installatie kunnen vervangen worden door dat vislijntje op 4cm hoogte en voor de windvaan een lusje om de messing kop en een heel klein gaatje maken in de vaan en ook daat gaan ze niet meer zitten.

groeten Nol
meteoeersel

Ik vind het sowieso te gek voor woorden dat wij weeramateurs dit soort oplossingen moeten bedenken. De Windsonic windmeter links op de foto heeft hetzelfde probleem. Je zou denken dat dit opgelost zou zijn bij professionele apparatuur, maar nee hoor.

Als de opstaande rand bij de Davis iets verder zou doorlopen dan zou volgens mij het probleem opgelost zijn. Als ze dan ook nog een randje op de beugel aanbrengen dan zou het helemaal perfect zijn.

Bijlagen
Knipsel-8ca48f2d5ae3d498bd3c794ea85786b6.jpg
Knipsel-8ca48f2d5ae3d498bd3c794ea85786b6.jpg (18.56 KiB) 2844 keer bekeken
Door etab
En dan begin ik in ene te begrijpen waar soms zomaar enkele minuten windstilte vandaan komt...........:laugh:

Moet toch een nieuwe batterij in, zal gelijk ook zo een vislijntje erop gooien.
Door nolversteeg
Hoi Geert,

Zo heb ik het opgelost,kan zijn dat de foto niet meekomt maar dan blijf ik proberen
Bijlagen
tn_tortelprotection.JPG
tn_tortelprotection.JPG (26.68 KiB) 2844 keer bekeken
Door AenG
Dag Nol,

Een simpele oplossing die doeltreffend lijkt.
Blijft dit een lange tijd zo vastzitten?

gr Geert