Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Helaas wil Weatherlink bij uitzondering toch nog wel eens vastlopen. Of hij komt met een foutmelding en blijft daarin hangen en wacht op een "OK", alvorens door te kunnen gaan.

Meest ideaal: een losstaand progje (script) dat onafhankelijk data binnenhaalt en in een database dumpt, en een apart front-end om het te bekijken en analyseren. Ben dat nu aan het bestuderen, ik ga een linux-pctje inrichten en zien of dat werkbaar is. Zal eens in een apart topic laten zien hoe dat werkt (als het werkt :D)...
Kan goed andere oorzaak hebben, maar andere services van mailserver, mysql server, webserver tot losse scripts draaien maanden achtereen ;). Bij mijn vorige hardware was het ook Weatherlink die wel eens vastliep. Kortom, ik denk toch dat het daar gezocht moet worden. ;)

Ik zou inderdaad ook dat live-gebeuren in Weatherlink gezien hebben. Voor mijn gevoel is Weatherlink trouwens (hoewel het voldoet inderdaad) niet verder meer ontwikkeld sinds wat jaartjes. Alleen het hoognodige. Eerst voor Windows 98 ofzo geschreven, omgebouwd naar Windows 2000/XP platform en verder niet meer geupdate. Zo komt het op me over.
mavlo77 schrijft:
Voor mijn gevoel is Weatherlink trouwens (hoewel het voldoet inderdaad) niet verder meer ontwikkeld sinds wat jaartjes. Alleen het hoognodige. Eerst voor Windows 98 ofzo geschreven, omgebouwd naar Windows 2000/XP platform en verder niet meer geupdate. Zo komt het op me over.
Mee eens. Ik heb weatherlink nu zo'n 5 jaar draaien, maar al die tijd is er geen functionaliteit bijgekomen.

Ik gebruik weatherlink ook alleen maar om data te publiceren op het web. Ook laat ik weatherlink de 1-wk data archive file uploaden. Via een cronjob op het web lees ik deze in een database in. Weatherlink draait op een aparte server in de kelder, lekker koel en geen last van een ventilator die lawaai maken. Af en toe kijk ik eens op de server als ik een zak chips moet gaan halen :laugh:

Thuis kijk ik altijd op mijn console. Op andere plaatsen kijken via de website.
Eckie76 schrijft:
Hallo Thierry,

Weatherlink is stabiel, maar te beperkt voor mij.
WS Win is een programma dat je echt onder knie moet hebben, er zitten zelfs nu nog dingen in die ik na 5 jaar pas ontdekt heb.
Het geweldige aan dit programma vind ik de eindeloze mogelijkheden met templates. Je kan het zo gek nog niet bedenken en het is mogelijk.
Wat mij ook zeer aanspreekt is de onafhankelijkheid met wat betreft het uploaden.

Ik heb zelf een klein uploadprogrammaatje dat Fling heet. Het loopt geruisloos op de achtergrond in de systray en detecteert elke verandering in de mappen van WS Win. Met intervallen kan je dan bepalen wat je wil uploaden.

Weather Display ken ik erg goed, en heb ik lang gebruikt als speeltje ernaast, maar qua stabiliteit en overzichtelijkheid vind ik het verschrikkelijk matig.
Zo vind ik de uploadunit erg slecht. Ik moest een oplossing bedenken voor het continue vastlopen van de upload, en toen kwam ik bij Fling uit.

Gebruik jij wel de geintegreerde uploader?

Hoi Eckie76,

Nou je maakt mij toch weer nieuwsgierig. Ik ga me maar eens verdiepen in dit programma. Wellicht zitten er toch wel leuke dingen bij die ik kan gebruiken. Ik kan het allicht eens mee laten draaien met de overige software. Momenteel gebruik ik Weatherlink en Weather-Display.

Bij mij is WD juist heel erg stabiel. Eigenlijk nooit een vastloper gehad. Wel eens met WL maar dat ondervang ik met Startwatch. Inderdaad is WD wel erg onoverzichtelijk en is de uploadunit lastig. Over het algemeen zit ik er zo weinig mogelijk aan want als ik iets verander in WD krijg ik het vaak lastig weer aan de praat. Lijkt wel of bepaalde instellingen vast worden gehouden ondanks dat je het één en ander aanpast. Ik heb WD wel nodig om de weersgegevens per 4 seconden naar de server te uploaden. Ik heb eigenlijk geen idee of die mogelijkheden ook in WS-win zitten.

Ik ga gelijk eens op Google kijken naar "Fling". Wellicht heb ik daar wat aan. Ik zoek al een tijdje naar iets dergelijke maar heb er nooit echt de tijd voor gehad om het uit te zoeken. Bedankt voor de tip!

Gr.
Thierry van Wijland
transportpianoshs schrijft:
Tel glaçages transport de piano après location vente piano paris fort accole location vente piano paris. Lesquels marronnais transport piano toulon moins transport piano yvelines d'arrache-pied licous cout demenagement piano. Celui apparaîtrait devis transport piano tard comment transporter un piano droit partout emmètres transport piano nancy.

Pardon???????????? :blink:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7