Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door tuinmantom
Hallo

ik heb wat zitten programmeren en knutselen, het resultaat staat hier online:
http://meteoninove.be

(morgen gaat hij misschien terug offline wegens grote werken in de tuin, en het station moet dan uit de weg)

als je vragen hebt, tips of opmerkingen, laat dit gerust weten.

Wat er nog zeker moet ingebouwd worden is de mogelijkheid om grafieken van bepaalde dagen en maanden op te vragen.
Maar vermits ik nog maar pas ben beginnen meten, is dat iets lagere prioriteit.
Ook webcam beelden zouden moeten opgevraagd kunnen worden van elke dag, tot 1 jaar terug.

Verder heb ik de (gemodificeerde) regenmeter nog niet kunnen testen, wegens geen regen :) De zelfgemaakte radiation shield is beter dan de standaard, maar ik meet denk ik toch nog redelijk wat stralingswarmte ipv luchttemperatuur. Ik heb een fan die er in past, maar nog niet aangesloten.

De doelgroep van de site is een doorsnee jan met de pet, dus zo weinig mogelijk ingewikkelde termen.
Door tuinmantom
AenG schrijft:
Heb je de windroos en de luchtdrukmeter zelf gemaakt?

Veel van de onderdelen zijn samenplaksels van bestaande dingen, dus ik zou eigenlijk nog een lijstje van credits moeten maken :)

De windroos is een wat aangepaste versie van de windroos van de weersite template van Rainwise - ook maker van weerstations, waar ik ook de kleuren blauw en groen gevonden heb.
De luchtdrukmeter is van de SteelSeries Javascript library.
Voor de grafieken gebruik ik de Highcharts Javascript library.
De logger software is pywws, een script dat in Python draait op m'n router.
Door AenG
tuinmantom schrijft:
AenG schrijft:
Heb je de windroos en de luchtdrukmeter zelf gemaakt?

Veel van de onderdelen zijn samenplaksels van bestaande dingen, dus ik zou eigenlijk nog een lijstje van credits moeten maken :)

De windroos is een wat aangepaste versie van de windroos van de weersite template van Rainwise - ook maker van weerstations, waar ik ook de kleuren blauw en groen gevonden heb.
De luchtdrukmeter is van de SteelSeries Javascript library.
Voor de grafieken gebruik ik de Highcharts Javascript library.
De logger software is pywws, een script dat in Python draait op m'n router.

Heb je ook een linkje naar die rainwise template?
Door tuinmantom
Bedankt voor de vriendelijke reacties. Ik ga zien wat het geeft als ik de ventilator installeer op de temperatuurmeting, want nu registreert hij tropische temperaturen als de zon er op staat...