Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door paul_v
Omdat er steeds meer van mij en mijn weerstation verwacht wordt moet deze vervangen worden voor een meer professioneel model.
Ook mijn te dure computer die 24 uur per dag draait dient vervangen te worden.
Aangezien dit allemaal erg veel geld kost ga ik stoppen met mijn hobby.
Ik heb nog geprobeerd om sponsors of adverteerders te zoeken maar dit is, ondanks mijn steeds hogere bezoekersaantallen, niet gelukt.

De stekker gaat er op 1 mei a.s. uit.
Door baroman
Hoi Paul.

Ten eerste jammer, ik snap je niet goed, wie verwacht wat van je weerstation?
Ik meet met de weather monitor II ik geloof dat deze al 16 jaar oud is maar voldoet nog naar behoren dus laat je niet gek maken.

Een computer is niet zo duur op marktplaats zijn deze al voor 75 Euro te koop, maar goed ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken.

Maar denk er eerst even goed over na, het is een geweldige hobby.

Ronnie..
Door Snarf2000
Paul schrijft:
Omdat er steeds meer van mij en mijn weerstation verwacht wordt moet deze vervangen worden voor een meer professioneel model.

Het is een hobby Paul, maar als je iemand er een plezier mee doet is dat mooi meegenomen.
Zolang je niet inkomen afhankelijk bent van je weerstation / website, dan blijft het dus hobby.
De gegevens zijn in de eerste plaats voor je zelf.
Een ander mag er gratis naar kijken.
Wil iemand gebruik maken van jou gegevens en er voordeel mee doen als jij het goed doet, dan mag daar ook wel wat tegenover staan in de vorm van een financiele bijdrage.
Doet hij dat niet, heeft hij ook niets te mekkeren.

Zo heb ik bv een dakdekkersbedrijfje die mij sponsort.
Hij kijkt eerder bij mij dan de grote jongens van nederland.
Ik ben hoofdzakelijk lokaal gericht en daar heeft hij veel profijt van.
Met name de lokale voorspellingen zijn voor hem van groot belang ivm de planningen van dakdekwerkzaamheden.
Ook vragen via de mail beantwoord ik zo goed mogelijk voor hem.

Zou ik geen duppie van hem krijgen, dan haalt hij zijn info maar van de website af en zoekt hij het verder zelf maar uit.
Maar ook zijn bedrijf staat nu bij mij op de website en daardoor vinden zijn klanten hem nu eerder dan zijn conculega's.

Dus Paul, je doet het in de eerste plaats voor je zelf.
Laat een ander vinden wat hij wil, als jij denkt dat het goed is, heeft een ander hier niets over te zeggen.

(Behalve als je foute data naar HWA stuurt, dan kom ik bij je klagen):woohoo:

Frans
Door Hans1960
Jammer dat je stopt, heb net de site nog even bekeken die ziet er goed uit en is ook een vrezelijke berg tijd ingestoken zo te zien....nogmaals jammer.

Hans.
Door tuinmantom
De site ziet er inderdaad erg goed uit. Misschien vindt hij wel iemand die wil overnemen, dan gaat het werk niet verloren...

mvg