Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door eugel
Hallo,
ben in bezit van 6153EU Wireless VP2 with 24HFan. Hier zitten 2 ni-cd in van 2300mAh en 1,2 volt voor de ventilator. Na 3 jaar kan ik merken dat ze minder worden, wil ze dus een keer gaan vervangen. Waar zijn deze te verkrijgen. Zie foto hieronder.

Bijlagen
ni_cd_voor_davis-91bb17ea316f96e75310e692f5444ed7.JPG
ni_cd_voor_davis-91bb17ea316f96e75310e692f5444ed7.JPG (20.96 KiB) 3423 keer bekeken
Door giantocr
Hoi Marcel,

Heb je al bij weerstationkopen.nl gekeken?
Deze is ook leverancier van Davis.

Vr groet,

Piet
Door eugel
giantocr schrijft:
Hoi Marcel,

Heb je al bij weerstationkopen.nl gekeken?
Deze is ook leverancier van Davis.

Vr groet,

Piet

Hallo Piet,

bij weerstationkopen kan ik ze niet vinden, wat je eigenlijk wel zou verwachten. Ook bij Conrad kan ik ze (nog) niet vinden.
Door tjabine
Ik heb ze laatst nog weggedaan! heb mijn fan namelijk op een adapter aangesloten.
Als je een nieuwe fan koop zitten ze erbij.
Meestal gaat de fan eerder stuk trouwens.
Misschien is er nog iemand die ze over heeft voor je?

Gr Ron.
Door eugel
tjabine schrijft:
Ik heb ze laatst nog weggedaan! heb mijn fan namelijk op een adapter aangesloten.

Gr Ron.

Hoi Ron

Hoe heb je dat gedaan? Omvormertje? Heb je toevallig een schema?

Zou natuurlijk ook een oplossing kunnen zijn hier. Heb namelijk al 12volt aanwezig ivm de verwarming voor de regenmeter.
Door tjabine
eugel schrijft:
tjabine schrijft:

Gr Ron.

Hoi Ron

Hoe heb je dat gedaan? Omvormertje? Heb je toevallig een schema?

Zou natuurlijk ook een oplossing kunnen zijn hier. Heb namelijk al 12volt aanwezig ivm de verwarming voor de regenmeter.

Heel simpel, gewoon een adapter gekocht die instelbaar is.
De mijne gaat van 1.5 tot 12 volt, bij mij staat hij op 1.5 volt.
Volgens mij is standaard 3 volt? maar dan giert hij erover.
Deze heb ik direct aan de fan aangesloten.
Simpel en draait altijd.

Gr Ron.
Door nolversteeg
Hallo Ron,

Heb je de schakeling uit het shield gehaald, of gewoon laten zitten,

wat ik nl. wil weten is wat er voor componnenten er op het printje zitten , ik heb een zonnecel 12V en een 12V 5aH accu in de weerhut staan, daarachter een omvormertje naar 3V , de Fan van de solarversie verbruikt bij 3V ruim 150 mA dus dus s'morgens is de accu leeg omdat de zonnecel 12v levert bij redelijke zon, misschien dat Davis iets op dat printje heeft zitten om de fan iets tammer te maken.

Groeten Nol
Door tjabine
nolversteeg schrijft:
Hallo Ron,

Heb je de schakeling uit het shield gehaald, of gewoon laten zitten,

wat ik nl. wil weten is wat er voor componnenten er op het printje zitten , ik heb een zonnecel 12V en een 12V 5aH accu in de weerhut staan, daarachter een omvormertje naar 3V , de Fan van de solarversie verbruikt bij 3V ruim 150 mA dus dus s'morgens is de accu leeg omdat de zonnecel 12v levert bij redelijke zon, misschien dat Davis iets op dat printje heeft zitten om de fan iets tammer te maken.

Groeten Nol

Hoi Nol,

Ik heb geen 24 uurs uitvoering met schakelboard enz.
Ik heb gewoon de link.
Gewoon de adapter direct op de fan aangesloten en klaar.
Dus ik kan je niet verder helpen denk ik?

Gr Ron.