Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Snarf2000
Heeft iemand een idee hoelang de batterijen in een Davis VP2 console meegaan zonder gebruik van adapter?
Momenteel draai ik zonder adapter omdat ik thuis aan het reorganiseren ben.
De installatie (console - laptop) zweeft van de ene plaats naar de andere ivm behang en schilderwerk.

Nu gaat het wel een tijdje draaien, maar ik was eigenlijk nieuwsgierig naar de levensduur.
Wellicht zijn er meer die puur en alleen op batterijen draaien.

Frans
Door tjabine
Snarf2000 schrijft:
Heeft iemand een idee hoelang de batterijen in een Davis VP2 console meegaan zonder gebruik van adapter?
Momenteel draai ik zonder adapter omdat ik thuis aan het reorganiseren ben.
De installatie (console - laptop) zweeft van de ene plaats naar de andere ivm behang en schilderwerk.

Nu gaat het wel een tijdje draaien, maar ik was eigenlijk nieuwsgierig naar de levensduur.
Wellicht zijn er meer die puur en alleen op batterijen draaien.

Frans

Hoi Frans,

Ongeveer een jaartje.
Je krijgt van zelf de melding low console batt

Gr Ron.
Door Snarf2000
Zo, dat had ik niet gedacht.
Ik was al bang dat deze na 2 a 4 weken al de geest zou geven.
Dan hoef ik mij voorlopig dus ook niet druk te maken om een tijdje zonder voeding te draaien.

Op het forum was al genoeg geschreven over ISS batterijen en zo, maar over de console kon ik niets vinden.
Thnx.

Frans
Door weerstationhoogeloon
Hoi Frans,
bijgevoegde tabel komt uit de Davis Catalogus 2012 pagina 16.
Als je de console gebruikt met de datalogger zou dat:
-Standard 9 mnd zijn en
-Streaming 3 mnd zijn (wat dit ook mag zijn).

gr. Remie
Door wvdkuil
Goede morgen,
De batterij duur is wel afhankelijk van welke datalogger gebruikt wordt. Het minste verbruik bij serieel, ietsje verwaarloosbaar meer bij usb (is eigenlijk een seriele logger plus een serieel naar usb converter).

Maar de ip-logger "vreet' stroom ook volgens de installatiehandleiding van Davis Weratherlink.
Pagina 9.

WeatherLinkIP Hardware Installation
6. Locate a free Ethernet port on your broadband or DSL router/hub and connect the cable to the port.
7. Reconnect the AC adapter and then reinsert the batteries.
Note: A console using a WeatherLinkIP data logger requires use of the AC-power adapter.
Battery power can be used for short-term backup power in the event of a power outage,
but a console or Envoy with WeatherLinkIP should use the AC-power adapter as its main
source of power.

Groeten,
Wim