Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door reitsma1960
Morgen, 18 mei zal de data van Weerstation Marsdijk Assen gedurende een aantal uren niet ge-update worden.
Ik ga onderhoud plegen en het Davis weerstation op een andere wijze plaatsen.
De Davis VP2 is nu bevestigd aan een houten balk. Ik merk dat deze balk toch krom trekt of beweegt. Daarom ga ik nu een steigerbuis in beton plaatsen en daaraan het weerstation bevestigen.

Dit ter info.

Oebel
Door Snarf2000
Goede actie Oebel.

Mooi rustig weer om met de installatie te knutselen.

Je data op HWA gaat automatisch off- en online wanneer je de stekker er even uit hebt.

Persoonlijk haal ik meestal alleen de stekker van de regenmeter er uit en laat de overige sensoren zitten, evenals de batterij.
Zo krijg je ook geen gat in je data.

Maar ja, dat moet in jou geval dan wel mogelijk zijn.

Succes met je poets en herinstallatie werk.

Frans
Door reitsma1960
Snarf2000 schrijft:
Goede actie Oebel.

Mooi rustig weer om met de installatie te knutselen.

Je data op HWA gaat automatisch off- en online wanneer je de stekker er even uit hebt.

Persoonlijk haal ik meestal alleen de stekker van de regenmeter er uit en laat de overige sensoren zitten, evenals de batterij.
Zo krijg je ook geen gat in je data.

Maar ja, dat moet in jou geval dan wel mogelijk zijn.

Succes met je poets en herinstallatie werk.

Frans

Hoi Frans,

Ga het inderdaad proberen om op de regenmeter na de sensoren in bedrijf te laten.

Dank.

Oebel
Door reitsma1960
Zo, alles weer schoon en blinkend als nieuw.
Ook betere bevestiging.
We zijn er weer klaar voor.

Lijkt misschien net of opvangbak regenmeter dichtbij schutting zit, maar er zit ruim 1 meter tussen. Mag geen probleem geven.

Oebel
Bijlagen
foto11.jpg
foto11.jpg (116.08 KiB) 3141 keer bekeken
Door Meteoschoonebeek
Dat lijkt weer super strak en netjes.
En de metingen kunnen niks anders dan weer zuiver zijn.
ook de komende tijd veel meet plezier
groetjes meteoschoonebeek
Door dibasta
reitsma1960 schrijft:
Ook betere bevestiging.

Lijkt misschien net of opvangbak regenmeter dichtbij schutting zit, maar er zit ruim 1 meter tussen. Mag geen probleem geven.

Oebel

Hoi Oebel,

Ziet er gaaf uit hoor! maar vraag mij af, moet je temp. niet wat hoger?? boven de schutting? i.v.m. de luchtstroming? kan zijn dat het beeld vertekent hoor!

Gr,
Peter.
Door reitsma1960
dibasta schrijft:
reitsma1960 schrijft:
Ook betere bevestiging.

Oebel

Hoi Oebel,

Ziet er gaaf uit hoor! maar vraag mij af, moet je temp. niet wat hoger?? boven de schutting? i.v.m. de luchtstroming? kan zijn dat het beeld vertekent hoor!

Gr,
Peter.

Dag Peter,

Wat ik al schreef, er zit meer ruimte tussen schutting en apparatuur als het lijkt. Op de foto komt dit niet goed tot zijn recht. Ik vergelijk met regelmaat met Groningen Airport en dat klopt aardig.
Ook zit er een flinke ruimte tussen het carport dak en de schutting. Dat komt op de foto helemaal niet it.
Ik hou de hoogte van 1,5 meter aan zoals voorgeschreven wordt.
Ach, bij elke opstelling is wat te zeggen denk ik. Ik ben er gelukkig mee.

Groet,
Oebel
Door dibasta
reitsma1960 schrijft:
dibasta schrijft:
reitsma1960 schrijft:
Ook betere bevestiging.

Oebel

Hoi Oebel,

Gr,
Peter.

Dag Peter,

Wat ik al schreef, er zit meer ruimte tussen schutting en apparatuur als het lijkt. Op de foto komt dit niet goed tot zijn recht. Ik vergelijk met regelmaat met Groningen Airport en dat klopt aardig.
Ook zit er een flinke ruimte tussen het carport dak en de schutting. Dat komt op de foto helemaal niet it.
Ik hou de hoogte van 1,5 meter aan zoals voorgeschreven wordt.
Ach, bij elke opstelling is wat te zeggen denk ik. Ik ben er gelukkig mee.

Groet,
Oebel

Oebel,

Was niet negatief bedoeld hoor!! maar omdat "men" toen tegen mij zij van het moet hoger dan de schutting staan i.v.m de luchtstroming, anders heb je kans dat de warmte van de schutting omhoog gaat naar je temp.sensor, vandaar ik die van mij hoger heb gezet! zodat de warmte weg is voordat hij de sensor kan bereiken, zit zelf te meten op 2,5 meter!

Gr,
Peter.
Door reitsma1960
dibasta schrijft:
Oebel,

Was niet negatief bedoeld hoor!! maar omdat "men" toen tegen mij zij van het moet hoger dan de schutting staan i.v.m de luchtstroming, anders heb je kans dat de warmte van de schutting omhoog gaat naar je temp.sensor, vandaar ik die van mij hoger heb gezet! zodat de warmte weg is voordat hij de sensor kan bereiken, zit zelf te meten op 2,5 meter!

Gr,
Peter.

Ik had het absoluut niet negatief opgevat hoor. Feedback is altijd welkom.
Ik merk niets van vreemde temperaturen. Deze hoogte en de plaats heb ik altijd al gehad. Het verschil is nu de ijzeren buis in beton.

Groet,
Oebel
Door dibasta
reitsma1960 schrijft:
dibasta schrijft:
Oebel,

Gr,
Peter.

Ik had het absoluut niet negatief opgevat hoor. Feedback is altijd welkom.
Ik merk niets van vreemde temperaturen. Deze hoogte en de plaats heb ik altijd al gehad. Het verschil is nu de ijzeren buis in beton.

Groet,
Oebel

Oebel,

Oke, wat goed is moet je uiteraard niet veranderen!!
dus komt het wel goed!

Gr,
Peter.