Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door Overijse
Met vpn connecties, noodstroomvoorziening, autobackups,... 2de pc die kon overnemen na ingreep van de schoonouders, en de schoonouders zelf die konden resetten indien nodig, was ik dacht ik op alle pannes voorzien om op huwelijkreis te vertrekken.

Maar Murphy heeft daar een gezellig stokje voor gestoken, bovenstaand werd zo goed als allemaal geprobeerd, maar de internetverbinding kwam niet tot stand, ook de modem bleek te werken volgens m'n schoonpa. Dus ik dacht aan een switch in de serverkast en moest noodgedwongen een melding van hardware problemen op de site vermelden.

Deze morgen na aankomst zonder slaap en een leuke jetlag erbovenop alles gecontroleerd, gecheckt, gereset, gerecheckt, geretest en niets, de verbinding bleef dood, zelfs op WIFI.

Dan maar contact opgenomen met de provider om de lijn te laten checken, en blijkbaar zou er ergens een probleem op de lijn moeten zitten, morgen komt er een technieker langs, hopelijk zo vroeg mogelijk, lol. Heb ook vernomen dat de bliksem hier in de buurt moet ingeslagen zijn en enkele modems van buren die met dezelfde internetprovider werken het hebben begeven na de inslag.

Hoop dus morgen terug online te zijn met m'n gegevens, het goede nieuws van de afgelopen 2,5 weken is dat alle gegevens wel lokaal werden opgeslagen, toch blijft het balen dat het station offline is.

Op hoop van zege voor een reparatie morgen, want heel wat leuke metingen zijn niet online gekomen, zo ook de lokale stortvloed van deze late namiddag, bijna 40 mm neerslag in 2,5 uur, met flashoverstromingen in het dal van Overijse tot gevolg.

Wordt dus een avondje mobiel internet vandaag.
Door Overijse
Eens kijken of ik nog een wifi dongle liggen heb, mag internet aftappen van de buren :) :)

Misschien toch nog online deze avond.

Grtz
Kris
Door Overijse
Bij deze terug online, eindelijk na 14 dagen. Thx buurman

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Door Overijse
Van de regen in de drop hier, eerst de vdsl-lijn en modem naar de maan, vervangen en gerepareerd door technieker van provider.

Dit weekend had de switch het begeven, reeds vervangen.

En nu begint de weerpc kuren te krijgen, éénmaal het begint houdt het niet meer op blijkbaar :angry: :angry:

Bij deze dus ook maar op zoek naar een nieuwe energiezuinige weerpc.

Wordt vervolgt ...
Door Overijse
En het houdt niet op : spookwaarde van mintemp 0.0 °C, niet terug te vinden in m'n logs.

Bij deze heb ik mezelf tijdelijk voor 2 dagen uitgesloten voor Temperatuur op HWA.

Denk dat de spookwaarde ligt aan de uitval van de weerpc en de reboots. Nieuwe weerpc is in bestelling hoop hem deze week geleverd te hebben.

Grtz
Kris
Door Overijse
Nog effe een update na de 14 daagse panne :

[ul]
[li]Modem was naar de maan : deze werd vervangen door de provider, en werkt.[/li]
[li]Switch was naar de maan : had een reserve liggen, maar werkte niet naar behoren, gisteren dus een nieuwe switch TP-Link Gigabit geinstalleerd en werkt perfect.[/li]
[li]Weerpc was over datum (ongeveer 13 jaar oud denk ik) en begon laatste week ook kuren te vertonen, was nog een IBM Thinkpad uit de tijd waar de dieren nog spraken, deze werd deze week vervangen door een energiezuinige shuttle XS36V met 4 GB RAM en SSD schijf, alsook Win7.[/li]
[li]Overzetten van alle gegevens van de oude weerpc naar de shuttle zijn sinds vandaag gebeurd, alsook alle backupsystemen en programma's zijn aangesloten/geinstalleerd en lopen perfect.[/li]
[li]Heb nog één probleem nu, de webcam is niet compatibel met Win7 en wordt dus ook niet herkent, vrouwtje brengt straks een nieuwe HD cam mee, zodat deze ook terug operationeel is.[/li]
[/ul]
Hoop er terug voor een tijdje tegen te kunnen, zonder pannes.
Door weatherservice
En hoeveel heeft dit grapje jou gekost aan nieuw materiaal? :huh:

Blij dat je terug operationeel bent.