Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door Snarf2000
Tenminste zo lijkt het.

Vanmiddag plots geen windgegevens meer vanaf mijn dak.
In februari al een nieuwe supercap geplaatst (na 3 jaar) en ook een nieuwe batterij.

Vanavond met een multimeter het dak op gegaan en de batterij gemeten.
3.18 Volt.
Daarna de supercap gemeten en deze geeft 2.58 Volt aan.

De testmodes (nr 4 omhoog) geeft een keurige groene flash.
Maar de console vertikt het om station nr 2 of enig ander nummertje te vinden.
Inmiddels de transmitter onder de console staan (zonder windmeter) en nog steeds kan hij hem niet vinden:S

Heeft iemand een idee wat er verder loos kan zijn?

Frans
Door tjabine
Misschien gewoon je windmeter stuk?
Kan het zo zijn dat als er geen meet gegevens te verzenden zijn hij ook niet wordt gevonden door de Console?/Envoy?

Gr Ron.
Door Snarf2000
Hoi Ron.

De windmeter is nog nieuw (al kan dat ook kapot gaan)
Maar, ....
De console (geen envoy) moet eerst de transmitter vinden voordat je er een apparaat zoals een windmeter of bv temperatuur sensor aan toewijst.
Hij zou hem dus gewoon moeten vinden.

Verbeter mij als ik mis ben.
Door nolversteeg
Hoi Frans,

Even getest met een kale transmitter, deze wordt gewoon gezien door de console.ik heb hem wel als wind in de transmitter lijst gezet. en de download aan anders zie je niets in de browserlist.

Groeten Nol
Meteoeersel.nl
Door Snarf2000
Hoi Nol.

Dat bevestigd mijn denkwijze.
Alleen ik heb geen browserlist of transmitterlist.
Dat zit waarschijnlijk bij je envoy.

Frans
Door Snarf2000
Gister heeft de console ruim een half uur mogen zoeken naar de transmitter op verzoek van onze grote vriend Dick

Helaas zonder succes, maar ik geef het nog niet op.
Morgen gaat de transmitter mee naar mijn werk.

Daar is iemand aanwezig die signalen kan testen (zoeken) met een ontvanger welke door apparatuur wordt uitgezonden.
Ik hoop dat hij elke 2 seconden een signaaltje geeft.
Maar als er ergens een chippie kapot is kan hij natuurlijk ook op een verkeerde frequentie gaan zenden.
Dan lijkt alles goed, maar zal de console niets vinden.

Het enige wat ik nog niet gedaan is is geheel spanningsvrij maken.
Mocht er nog leven in zitten, dan word mijn laatste hoop de supercap losmaken en na een paar minuten weer vast solderen.
Een reset zullen we maar zeggen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Frans
Door Snarf2000
Net een telefoontje gekregen van iemand die mijn kapotte transmitter heeft nagekeken.
Hij deed inderdaad niets.
Na diverse tesjes en metingen heeft hij hetzelfde gedaan wat ik al eerder vermelde.

Spanningsvrij maken.
Dus de supercap verwijderd en ook de battery.

Alles bleek goed te zijn (battery en supercap)

Na controle weer vastgesoldeerd en EUREKA !!!!!
HIJ DOET HET WEER.

Tenminste, met een soort radio ontvangertje hoorde hij de riedeltjes die de transmitter uitzend.
Nu hopen dat hij op de juiste golflengte zit en dat hij weer werkt en zichtbaar wordt op de console.
Morgen krijg ik hem weer terug, dus voor nu:

Wordt vervolgt.......

(En de reserve is onderweg, die krijg ik wellicht morgen ook.)

Frans
Door Snarf2000
Vandaag mijn transmitter opgehaald, en hij doet het daadwerkelijk weer.
Hij hangt ook al weer aan de mast onder de windmeter.

Voor de technische liefhebbers onder ons:
Ik heb op Youtube een klein filmpje neergezet van mijn Davis 6332OV wireless transmitter in combinatie met een HF Analyzer.

Op dit filmpje kun je duidelijk horen (indien je geluid aan staat) dat de davis elke 2.5 seconden uitzendt. En hoe dichter bij de antenne, hoe heftiger het signaal.

Voor de lol heb ik hem ook bij mijn wireless router gehad, en daar gaat hij helemaal over de rooie.
En daar worden wij aan blootgesteld? Nou ja, op 1 meter afstand is het al bijna niet meer te ontvangen door de Analyzer.

Hier het korte filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=ugVFQTrMH_4

Frans