Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door jwruitenberg
Beste mensen,

Al langere tijd ben ik aan het nadenken of ik mijn weerstation moet laten hangen waar hij nu hangt:

http://imageshack.us/photo/my-images/12/1002483g.jpg/

Dat is een tuin op het noorden,

of dat ik hem boven de nok van het dak bevestig en dan hangt hij op 10 meter hoogte.

Wat kan ik het beste doen?

Met vriendelijke groet,

Jan Willem
Door tjabine
Hoi Jan Willem,

Ik denk dat het in jouw geval een goede optie is.
Volgens mij heb je op deze manier best veel tuineffect.

Gr Ron.
Door hanszzz
Hallo Jan Willem

Op het plaatje kan ik niet zoveel details zien misschien grotere overzichts foto van je tuin en aangrenzende tuin, hokjes, schutingen?

Ik zou hem persoonlijk boven de schutting uit laten komen.

Gr Hans
Door AenG
Ik ben het met Hans eens. Als de VP2 boven de schutting uitkomt dan heb je minder last van het tuineffect.
Ik zou alleen de windmeter op 10m hoogte monteren, maar niet de VP2.

Mijn VP2 steekt net boven de schutting uit waardoor ik meer realistische waarden meet, en ik kan er nog net bij met een trapje:) .

Gr. Geert

Bijlagen
P1020543.jpg
P1020543.jpg (129.64 KiB) 3343 keer bekeken
Door ws vreewijk
Beste Jan Willem

Als ik je foto bekijk zie ik maar een goede plaats namelijk achter je tuinsetje en de reden is simpel je hele tuin is mooi betegeld heel mooi ziet dr gelikt uit maar voor een weerstation niet zo geschikt.
Kijk ik achet het tuin setje dan zie ik een platen border DAT is de idiale plek.

Wat IK niet zou doen is de huidige plek en dan omhoog boven de schutting uit hij staat namelijk aan een doorgangspad zag ik en voor je het weet sta je smorgens op en dan staan dr ineens twee davis stations.:blush:

gr Chris
Door Mike
Je zou eens kunnen proberen wat "de beste plek" zou zijn.

-Boven je schuurtje uit.
-idd rechts van het tuinsetje boven de schutting uit (als je buren het niet erg vinden ;-) )
-en waarom niet op het dak?
-op je dakkapel misschien? (niet ideaal met de donkere ondergrond, maarja wat is ideaal in een achtertuin ;) )

Vergelijk dan eens met omliggende weerstations, ik zie dat je een "FAN" hebt, dus een plek met wat meer doorstroming zou het beste zijn.

Blijft moeilijk hoor, zeker met zonnige windstille dagen.

Suc6 ermee.

Groeten, Mike.
Door nolversteeg
Hallo Jan willem,

Ik heb net even het gemiddelde grafiekje beken, en zie daar 0 graden gemiddeld over 24 uur, pieken van + en -0,5 graden zitten er in, ik denk dat die plek waar hij nu hangt niet zo verkeerd is . Als je opwarming zou krijgen door de mooie tegelvloer zou het gemiddelde veel hoger liggen .en je maakt ook gebruik van een fan. of je moet het estetisch geen goeie plaats vinden. dan zou ik hem op een andere plaats in de tuin zetten en kijken of het gemiddeld beter wordt dan 0 gradenB)

Groeten Nol.
meteoeersel.nl
Door jwruitenberg
Iedereen heel hartelijk bedankt! Je merkt het verschil inderdaad het meeste op dagen waarop het windstil en zonnig is. De maximumtemperatuur wordt dan wat later bereikt en ligt vaak ook hoger dan de omliggende stations. Ook als het 's nachts sterk afkoelt is de temperatuur beduidend hoger.

Als ik inderdaad die fan niet had, dan lag de temperatuur wel 3 graden hoger.

Door jullie reacties ben ik met een vergelijkingstest begonnen met een temperatuurmeter van Oregon. Hierbij heb ik 3 sensoren en die heb ik nu op de verschillende plekken hangen, ook eentje bovenop het dak. Voorlopig heb ik de beste meetresultaten op 10 meter hoogte boven de nok van het dak. Ik hou jullie op de hoogte.