Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Eckie76
Marcel schrijft:
Hola,

Ik heb werkelijk niets aan de instellingen veranderd. Datalogger los gehaald en weer terug gestopt.
Nou leest ie iedere keer bij downloaden alle data tot een bepaald moment en verder niet.
Zal maandag weatherlink wel even opnieuw installeren, das nie zo moeilijk.

Marcel

Stopt ie met lezen onder Weatherlink, of WS Win?

Ik adviseer je zowel WS Win als Weatherlink geheel te verwijderen, want er zit ergens een flinke bug in je systeem.
De *wlk bestanden in je map Weatherlink zou ik ergens apart opslaan, in een nieuwe folder, die je bijvoorbeeld "oudewldata" noemt.

Als je datalogger kapot is, downloadt ie helemaal niks meer. Of hij doet het, of hij doet niks.

Ik stel echt voor dat je de keuze voor WS Win maakt en het dan alleen bij dit programma houdt. Ook al beweren sommige mensen dat ze probleemloos drie verschillende programma's kunnen draaien (wat is daar het nut van vraag ik me dan af?), doe het maar niet, aangezien je niet echt ervaren bent :)

Succes ermee, ik hoor het wel.
Door Eckie76
weerzoetermeer schrijft:
Heb je wel bij het verwijderen van de datalogger de batterijen en de voeding uit gezet????

Gr.
Thierry van Wijland

Inderdaad, dat was ik nog vergeten te zeggen. Goed opgemerkt;)
Door Marcel
Om even bij het begin te beginnen, hij stopt bij zowel Wswin als bij WL met data lezen. Het gekke is dat het soms uren goed gaat en dan ineens niet meer. Anderszijds duurd het soms ook uren voordat ie weer data uitleest.

Ik ben nu inderdaad bezig om alleen WSwin te gaan gebruiken, maarja, ook hier stopt ie dus met datalezen. (Ik wil overigens WL gebruiken om de data op te slaan en verder niets)

Draait WSwin wel probleemloos op vista bij jou toevallig of niet?
Als mijn Wswin nu de data uitlees komt het programma tevoorschijn (door eventuele andere programma's door, en verdwijnt dan weer. Hoe krijg ik dat weg.

Marcel
Door osjohn
Eckie76 lees nu eens goed wat Marcel doet, weatherlink 5.7 op Vista !!!

Is totaal onmogelijk, daarbij staat zelfs 5.70 in de C root en de 5.81 in de programfiles, dus dat is alles verwijderen en 5.81 erop te zetten, en dan zal je niet onbestraft eruit komen met de resten van de oude drivers die je niet kan verwijderen.

John van Os
Door Marcel
dus als ik nu 5.8.1 zou downloaden, want heel weatherlink is nu van de laptop af, zou het goed moeten draaien (hopelijk)
Is het wel uiteindelijk mijn bedoeling om alleen WSwin te laten draaien en mocht het ooit lekker lopen miss wel uitbreiden.

Marcel
Door weerzoetermeer
Marcel,

Als ik jou een advies mag geven? Zoek kontakt met een andere amateur uit jou omgeving die wat meer ervaring heeft met de Davis maar ook met computers (niet lelijk bedoeld hoor), gooi de boel in de kofferbak en ga eens een dagje samen rommelen om de boel van de grond af aan opnieuw op te bouwen. Ik denk dat het verstandig is om een totale her installatie van Vista of wellicht XP of anders een recovery van de besturings software te doen zodat je echt helemaal schoon begint.

Gr.
Thierry van Wijland
Door weerzoetermeer

Is totaal onmogelijk, daarbij staat zelfs 5.70 in de C root en de 5.81 in de programfiles, dus dat is alles verwijderen en 5.81 erop te zetten, en dan zal je niet onbestraft eruit komen met de resten van de oude drivers die je niet kan verwijderen.

Hoi John!

Ik heb zelf ook tijden met 5.7 op Vista gewerkt en had daar geen problemen mee. Wat natuurlijk wel problemen kan opleveren is dat er verschillende versie's in verschillende mappen staan. Dat zou wel eens problemen op kunnen leveren met de drivers. Nou ja...al met al is het denk ik een zooitje op de laptop van Marcel. (niet kwaad bedoeld hoor Marcel).

Gr.
Thierry van Wijland
Door Eckie76
osjohn schrijft:

John van Os

Hmm dat had ik idd niet gelezen. Ik heb met Vista geen enkele ervaring, maar als het zo is als jij beschrijft geldt dat ook voor XP.
Ik ga ook niet omstappen op Vista voorlopig.

Groet Olaf
Door weerzoetermeer
Ook al beweren sommige mensen dat ze probleemloos drie verschillende programma's kunnen draaien (wat is daar het nut van vraag ik me dan af?)

Hoi Eckie76!

Ook ik draai hier verschillende programma's, Weather-Display, Weatherlink en momenteel WS-win om een beetje te testen. Alles tegelijk in combinatie met VirtualVP. Van Weahterlink gebruik ik alleen de grafieken omdat ik die persoonlijk mooi en duidelijk vind. Weather-Display is voor mij belangrijk in verband met de mogelijkheid om te werken met de Clientraw zodat je per 4 seconden met een heel klein bestandje kan updaten naar je site. Ook ben ik erg gecharmeerd van Weather-Display Live. Eigenlijk gebruik ik nog een versie van Weatherlink maar dan op de laptop, die laat ik de logger om de paar dagen uitlezen via het interne netwerk hier in huis. Dan hoef ik niet naar boven te lopen...ja ik ben lui. Zo zie je dat het wel goed kan werken maar je moet wel weten wat je doet. Alles draait erg stabiel en één keertje per maand reset ik de boel even. Oja....alle processen worden gemonitoord door Startwatch. Loopt er onverhoopt toch iets vast dan herstart Startwatch dat vastgelopen programma. Maar goed...dit is een klein beetje OT met betrekking tot de topic starter.

Gr.
Thierry van Wijland
Door Eckie76
Hey Thierry,

mooi dat dat allemaal goed werkt, het is idd noodzakelijk dat je weet waar je mee bezig bent, dan werkt het.
Ik ben alleen erg afgestapt van een overkill aan informatie op mijn website, nadat ik zorgvuldig gescreend heb wat mijn vaste bezoekers ( soms meer dan 500 unieke bezoekers per dag, bij extreem weer nog meer en heb toen ontdekt dat de basiszaken toch het beste bekeken werden en alle grafiekjes, tabellen enzovoorts in zeer beperkte mate.

Maar goed, iedereen heeft andere wensen, gelukkig maar :) Anders moest ik mijn vrouw met meerderen delen haha