Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door Willy Peters
Meteo Wijchen is offline.

Virtual VP kan geen verbinding maken tussen de console en de weerPC.
De oorzaak heb ik nog niet kunnen achterhalen.

Willy
Door meteozwolle
ok. raar probleem
we lezen het wel weer als het is opgelost en ook wat door de oorzaak is geweest.

groet,

Marcel
Door Willy Peters
Ik kan met Logmein de weerPC benaderen. Als ik VirtualVP opstart dan kan hij op de een of andere manier geen verbinding maken met de datalogger. Dit heb ik al een keer eerder bij de hand gehad. Dat kostte mij toen € 149,= De datalogger was kapot! Ik hoop toch niet dat dit nu weer het probleem is?

Zo gauw ik thuis ben hang ik de laptop rechtstreeks aan de Davis. Eens kijken of ik dan wel met Weatherlink verbinding kan krijgen met de datalogger.
Door ws vreewijk
Hoi Willy,

Wat een pech,hopelijk los je het snel op.

Eventueel de logger kwartiertje spanningsloos maken.

Gr Chris
Door eugel
Net wat Chris zegt, datalogger batterijen eruit halen. uurtje wachten. Daarna terug plaatsen. weerpc opnieuw opstarten met de weersoftware.

Succes.
Door Willy Peters
Weerstation Wijchen is weer online!

Oorzaak? In Vvp stond de com poort verkeerd ingesteld. Ik ben met de instellingen in de weer geweest en heb com poort 1 ingesteld. Ik realiseerde mij later dat ik een omzetter gebruik van serieel naar USB. Meestal wordt dan een andere poort gebruikt.

Vvp eerst op com 2 ingesteld, geen communicatie. Toen com 3 geprobeerd en toen praatte Vvp weer met de datalogger, pfffff een pak van mijn hart zeg!
Daarna alle progjes weer opgestart.

Gelukkig loopt alles weer.

Willy