Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Meteorecord
ik heb er momenteel niet veel kruid aan verschoten. het ding open geschroefd, een gaatje in de achterwand gemaakt,daar het antennedraadje doorgestoken. dan een stukje snoer er aan en weer dicht gegooid. als dit nog geen voldoening geeft doe ik het zelfde met de zender. en geeft het voldoening dan bouw ik er proper een antenne aan en klaar zijn we. je hoort wel als het zo ver is. de duitse link die hoger staat heb ik via google vertaald en was dus nuttig. iedereen bedankt voor de hulp! Mvg, Jan.
Door ws vreewijk
Hi Jan,

Een prima begin lijkt me.
soms helpt het ook de console iets te verzetten.temp sensor kwartslag draaien kun je ook proberen.

Overigens heb ik een stukje gelezen van iemand die bijna altijd prima ontvangst had en soms perioden met slechte ontvangst bleek een struik die in blad komt die dr net voor stond roet in het eten te gooien vooral als alles nat was,de zendvermogentjes van die sensors zijn minimaal.

Maar je zegt zelf al niet te veel kruid verschieten eerst eens kijken.

gr Chris
Door marius92
over een WS-4000 koppelen met WD ik ben er zelf mee bezig geweest helaas is het niet gelukt en wil het nu nog steeds niet lukken hij plaatst verkeerde gegevens in de verkeerde velden onderandere de wind snelheid en dauwpunt en gevoelstemperatuur. en ik ben er nog steeds niet achter waardoor dat komt. misschien iemand hier wel. maar ik heb er dus niet echt goede ervaringen mee daarom gebruik ik cumulus ook heel veel functies en gebruikersvriendelijker/overzichtelijker
Door Overijse
marius92 schrijft:
over een WS-4000 koppelen met WD ik ben er zelf mee bezig geweest helaas is het niet gelukt en wil het nu nog steeds niet lukken hij plaatst verkeerde gegevens in de verkeerde velden onderandere de wind snelheid en dauwpunt en gevoelstemperatuur. en ik ben er nog steeds niet achter waardoor dat komt. misschien iemand hier wel. maar ik heb er dus niet echt goede ervaringen mee daarom gebruik ik cumulus ook heel veel functies en gebruikersvriendelijker/overzichtelijker

Hmmm misschien beter voor dit probleem een eigen topic openen in de categorie Weather Display of misschien kan één van de forummods je bericht wel in de juiste categorie plaatsen.

Grtz
Kris
Door poldeleeuw
WD kan perfect samenwerken met de WS 4000. Bij mij werkt hij zo en dat gaat zeer goed. Ik heb er een screenshot bijgestoken met de instellingen.[img]http://i45.tinypic.com/3464a40.jpg[/img]
Bijlagen
wd-e98dc372e93d95bc72f3f6827ec8e1eb.jpg
wd-e98dc372e93d95bc72f3f6827ec8e1eb.jpg (106.73 KiB) 2099 keer bekeken