- 03 aug 2012, 14:25
Beste weeramateur,
Anderhalve maand geleden heb ik een mogelijke samenwerking aangekondigd met Hydrologic en Witteveen+Bos. Verreweg de meeste deelnemers hebben daar positief op gereageerd. 97% van de respondenten heeft aangegeven mee te willen doen. Ruim voldoende om ook daadwerkelijk te starten. We hebben daarom ook besloten om definitief te gaan samenwerken!
Wanneer gaan we starten?
We hebben een ambitieuze, maar reële planning. Deze maand wordt de technische infrastructuur aangelegd en ontwikkeld. Op 31 augustus willen we data voor 3 tot 5 weerstations uitwisselen. In de maand september gaan we hier uitvoerig mee testen. Uiterlijk 15 oktober willen we de samenwerking met alle deelnemende stations live hebben.
Wat betekent dit voor jou?
Via de beheermodule zal ik straks vragen om een foto te uploaden van de opstelling van je regenmeter, evenals een foto van de opstelling waar ook de omgeving zichtbaar is. Verder zullen er wellicht nog enkele vragen worden toegevoegd in de beheermodule over bijvoorbeeld de hoogte van de neerslagmeting. Zodra de beheermodule hiervoor aangepast is, zal ik je vragen om dit zo snel mogelijk in te vullen. Tip: Als je de komende weken een keer 10 minuten tijd hebt, dan kun je alvast de foto's maken. Zonder deze metagegevens, kan jouw data niet gebruikt worden voor calibratie van de neerslag radar.
Binnenkort zal ik 5 weerstations persoonlijk vragen om de data alvast door te mogen sturen. We selecteren een paar test stations op basis van locatie en type weerstation. De data van overige stations wordt pas uitgewisseld als alles technisch werkt.
Heb je nog vragen of opmerkingen? Dan hoor ik het graag!
Mvgr,
Luc