Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door walberg
Ik heb een netboekje Acer Aspire one d255 staan dus zo een apparaat waar geen cd in kan. En ik heb een Zotac Zbox waar ik een ssd schijf in heb zitten.

Nu blijkt ondanks dat zoveel mensen zweren bij de Zbox dat deze bijna 30 watt gebruikt. Mijn netbook ca 10 watt (dat schommelt een beetje)

Ik dus de SSD met de mini hd wisselen en ja daar trapt de netbook niet in, windows niet goed, recovering (gaat hij nooit doen)

Dus opstarten met een stick erin met daarop windows maar dat gaat ook nooit, kennelijk zijn die fabrikanten zo arrogant om te denken dat de originele schijf eeuwig leeft.

Hoe kan ik nu toch opnieuw windows op de SSD in de netboek zetten? er zijn hier aardig wat mensen toch met een alternatieve mini, hoe hebben jullie dit opgelost?

Bios updaten (Acer is 1 jaar oud) kan natuurlijk niet want er is geen disk of een cd speler aanwezig in een netbook.
Door nolversteeg
Hallo Bob,

Appels en Peren optellen zal niet lukken, maar je zou een image backup kunnen maken van de mini HDD naar de SSD, acronis heeft daar een progje voor wat bij een nw SSD geleverd wordt, dan heb je weer een werkende mini, de data die evt van links naar rechts gecopieerd moet worden is dan niet zo moeilijk meer.

groeten Nol
Door walberg
Vreemd, ik heb ook dezelfde machine zo te zien maar dan met maar 60gb ssd, ook teamviewer. Ik zit op 28 watt nu.
Wordt ook behoorlijk warm, en de ventilator is ook niet echt stil, maar niettemin zal het stroomgebruik niet door de ventilator veroorzaakt worden, die zal nog geen 1 watt gebruiken lijkt mij.
Door walberg
Nee van acronis kwam ik alleen een soort boot optie tegen, ca 200 mbyte maar ook die start niet met f12. In de bios opties wordt wel verwezen naar acronis netwerk optie maar die kon ik uiteraard nergens vinden op het internet. Acer gemailt, tja gebruik maar een externe cd speler. Op Usb? er zit ook geen pcmcia of cardbus op dus firewire is ook niet te gebruiken. Is er een bepaald programma waarmee je schijven kan "clonen"? Vroeger waren die er wel.
Anders zit er niets anders op dan gewoon op de 2,5 disk die er nu in zit alles te plaatsen, alleen ben ik bang dat deze sneller slijt dan een ssd (die wat minder warmtegevoelig zijn).
Door nolversteeg
google maar eens naar "acronis true image hd".ik weet zeker dat dat werkt, wat je nodig hebt is de software en een externe hdd of ssd , deze software zat nl bij mijn ssd en werkte perfect . gewoon een platte copie gemaakt van de hd.
Door AenG
walberg schrijft:
Vreemd, ik heb ook dezelfde machine zo te zien maar dan met maar 60gb ssd, ook teamviewer. Ik zit op 28 watt nu.
Wordt ook behoorlijk warm, en de ventilator is ook niet echt stil, maar niettemin zal het stroomgebruik niet door de ventilator veroorzaakt worden, die zal nog geen 1 watt gebruiken lijkt mij.

Klopt je wattmeter wel? Of bereken je het vermogen zelf aan de hand van de opgenomen stroom?
Een tijdje geleden was er een wattmeter test op tv waarin nogal grote verschillen zaten.

Vergeet ook niet om Wifi en Audio uit te zetten. Dit heb je toch niet nodig.
Door walberg
Nee wifi had ik al uitgezet, ik bekabel eigenlijk alles en daarbij op de eerste etage is toch nauwelijks signaal. Dezelfde wattmeter heb ik al uitgeprobeerd met apparaten waarvan ik het vermogen echt weet en op diezelfde wattmeter gebruikt het netboekje nu 11 watt. Wat wel zou kunnen is natuurlijk dat de ssd misschien toch veel vreet want ik heb de meting niet gedaan op het moment dat deze in het netboekje zat.
Door nolversteeg
Kortom,
er is niets defect . s'savonds de lamp op de overloop (60w) niet vergeten uit te doen maakt alles weer goed.

groeten Nol
Door walberg
nolversteeg schrijft:
google maar eens naar "acronis true image hd".ik weet zeker dat dat werkt, wat je nodig hebt is de software en een externe hdd of ssd , deze software zat nl bij mijn ssd en werkte perfect . gewoon een platte copie gemaakt van de hd.

Jammer genoeg dus niet via het netwerk. Kan alleen backuppen naar de interne schijf en die moet er juist uit. Die moet vervangen worden door de 60gb ssd.

Ik heb hier nog wel een quattro dock staan, die gebruik ik normaal met fw2 maar die heeft natuurlijk ook een usb aan boord. Misschien dat dat wel lukt maar dan moet ik even tot het weekeinde wachten want usb is niet zo snel. Ben benieuwd of hij die wel ziet.