Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door walberg
Ik heb dat programma even geprobeerd, had een try out. Dus de ssd even in het dock geplaatst en via de usb aan het netboekje, Gekozen voor clone, kan je wel de source kiezen maar niet de destination (ssd) Ook gewoon een bootable usb stick maken is niet mogelijk, de usb boot optie bestaat gewoon niet. Vraag mij toch af hoe anderen dat dan doen met een netbook, eens gaat toch de schijf stuk en zal je een nieuwe moeten plaatsen, heb je dus een probleem. Die Zotac had wel gewoon een usb boot optie.
Door walberg
Via veel omwegen toch de schijf kunnen clonen naar de ssd

Krijgen wij het volgende probleem ik krijg nu vanuit mijn mac de schijfletters op de netbook wel te zien alleen kopieeren wissen etc kan allemaal niet, ik wilde gewoon dus de wdisplay en weatherdisplaylite gewoon weer terugzetten, gaat dus niet. Omgekeerd kan de netbook de mac ook niet zien. Ook staat er nog veel troep op de netbook, denk aan de standaard spelletjes tja daar heb ik de computers niet voor, maar wissen ho maar, u heeft daar niet de rechten voor. Wil ik dat op de netbook doen kan wel via software verwijderen maar dat duurt eeuwen. Ik wil eigenlijk ook weer op de netbook teamviewer instellen, ging op de zotac ook gewoon echter nu op de netbook is alles beveiligd. Ga ik op program files staan klik rechts zie ik staan alleen lezen, even uitvinken, sorry daar heeft u administratierechten voor. hoe kom ik op die administrator, als ik opstart heb ik 2 iconen, Bob (ik) en gast Overigens heb ik via gast wel mijn oude windows versies kunnen wissen.
Door nolversteeg
Hoi Bob,
Het is al laat, maar even niet te hard van stapel lopen,, heb je een clone kunnen maken van je mini naar de ssd zodat hij opstart en kan doen zoals hij was ?
Door Snarf2000
walberg schrijft:
Hoe kom ik op die administrator, als ik opstart heb ik 2 iconen, Bob (ik) en gast Overigens heb ik via gast wel mijn oude windows versies kunnen wissen.

In dit scherm met de 2 iconen 2x CTRL-ALT-DEL
Door Overijse
walberg schrijft:
Ik heb dat programma even geprobeerd, had een try out. Dus de ssd even in het dock geplaatst en via de usb aan het netboekje, Gekozen voor clone, kan je wel de source kiezen maar niet de destination (ssd) Ook gewoon een bootable usb stick maken is niet mogelijk, de usb boot optie bestaat gewoon niet. Vraag mij toch af hoe anderen dat dan doen met een netbook, eens gaat toch de schijf stuk en zal je een nieuwe moeten plaatsen, heb je dus een probleem. Die Zotac had wel gewoon een usb boot optie.

USB Bootdisk tools klik hier

Grtz
Kris
Door walberg
nolversteeg schrijft:
Hoi Bob,
Het is al laat, maar even niet te hard van stapel lopen,, heb je een clone kunnen maken van je mini naar de ssd zodat hij opstart en kan doen zoals hij was ?

ja, op een enkel programma na kon ik gewoon alles weer starten en nu dus van de ssd.

Alleen kom ik dus vanaf mijn hoofdcomputer niet op deze schijf, steeds gezeur met de rechten.

Op zich kan ik natuurlijk hier mee uit de voeten maar ik wil het programmeeren etc dus het editen van de cfg's etc allemaal gewoon op mijn mac doen omdat die gewoon handiger en veel sneller werkt, normaal kopieerde ik dan die bestanden gewoon naar de pc. Dat lukt nu dus niet. Ik moet dus weatherdisplay etc ook gewoon weer opnieuw configureren.
Door walberg
Snarf2000 schrijft:
walberg schrijft:
Hoe kom ik op die administrator, als ik opstart heb ik 2 iconen, Bob (ik) en gast Overigens heb ik via gast wel mijn oude windows versies kunnen wissen.

In dit scherm met de 2 iconen 2x CTRL-ALT-DEL

Ga ik proberen zodra ik weer thuis ben. Bedankt.