Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door etab
Misschien dat ik hem niet snap.

wat voor eigen belang kan een station hebben om niet juiste gegevens of aangepaste gegevens neer te zetten?

Dat het tunen veel tijd kan kosten weet ik uit eigen ervaring, Voordat ik tevreden was heeft ook wat voeten in de aarde gehad. Maar handmatige aanpassingen doen snap ik niet wat een station daar zichzelf mee helpt?

Misschien dat ik dat niet begrijp omdat ik enkel een leuke site wil hebben en niet bezig ben met giga bezoekers stromen aantrekken (Hoewel natuurlijk wel leuk zou zijn)
Door Eckie76
etab schrijft:
Misschien dat ik hem niet snap.

wat voor eigen belang kan een station hebben om niet juiste gegevens of aangepaste gegevens neer te zetten?

Dat het tunen veel tijd kan kosten weet ik uit eigen ervaring, Voordat ik tevreden was heeft ook wat voeten in de aarde gehad. Maar handmatige aanpassingen doen snap ik niet wat een station daar zichzelf mee helpt?

Misschien dat ik dat niet begrijp omdat ik enkel een leuke site wil hebben en niet bezig ben met giga bezoekers stromen aantrekken (Hoewel natuurlijk wel leuk zou zijn)

Als je een site hebt met daarop je eigen weerdata en verwachtingen voor jouw specifieke regio en je niet alleen maar bezig bent om ten koste van alles massa's bezoekers aan te trekken door allerlei trucs en misleiding, dan heb je mij al gewonnen. Hoe de site eruit ziet is niet relevant, als de inhoud maar klopt en de bezoekers zien dat je moeite doet. Dan komen ze vanzelf terug en heb je op den duur vanzelf wel een leuke vaste groep kijkers. Hoe groot die wordt is volgens mij afhankelijk van je "afzetgebied" en je ligging ten opzichte van bepaalde dichtbevolkte gebieden.
Door etab
Maar dan nog: wat heeft manipuleren voor zin?
Krijg ik meer bezoekers als ik het weer mooier maak?

Wat is de meerwaarde voor manipuleerders?

Ik heb niet grote hoeveelheden bezoekers, maar zie een redelijk vaste terugkomende groepje. Die komen niet omdat ik als enige zeg dat het morgen mooi is aan het strand terwijl het eigenlijk niet zo is?
Door Eckie76
Ik doel meer op bezoekers proberen te trekken met allerlei toeters en bellen, pretentieuze teksten en beweren dat je hét nummer één "weerbureau" van NL of B bent :)
en dat iedereen moet onderkennen dat er geen betere zijn etc. etc.

Het weer manipuleren bedoel ik niet, maar ze melden zich dan ergens zoals hier aan met allerlei mooie verhalen terwijl ze met andere motieven komen.

Ach ja, ik houd er maar over op nu :)
Door Mike
poldeleeuw schrijft:
Binnen een paar jaar zouden we verhuizen en ik wil persee een alleenstaand huis met een grote hof. Dus dan kan alles in orde komen zoals het hoort :-p.

Sorry hoor, maar moeten we dit nog serieus nemen??