Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Overijse
Ligt het niet aan de cache file, want op het ogenblik zijn er geen alarmen meer voor Nederland en in je cache zit er wel nog ééntje.

Grtz
Kris
Door powerr
Overijse schrijft:
Ligt het niet aan de cache file, want op het ogenblik zijn er geen alarmen meer voor Nederland en in je cache zit er wel nog ééntje.

Grtz
Kris

De waarschuwingen zijn nu inderdaad verdwenen. We zullen even moeten kijken of het bij een volgende waarschuwing weer gebeurd.
Door Overijse
Zet er er link in van een provincie in het buitenland waar wel een waarschuwing van kracht is en maak je cachefile leeg, zodat hij onmiddellijk de nieuwe kan opvragen. Denk dat het script pas elk half uur opnieuw checkt.

Wel de Htime wijziging ook doorvoegen, vooraleer je test.

Grtz
Kris
Door powerr
Overijse schrijft:
Zet er er link in van een provincie in het buitenland waar wel een waarschuwing van kracht is en maak je cachefile leeg, zodat hij onmiddellijk de nieuwe kan opvragen. Denk dat het script pas elk half uur opnieuw checkt.

Grtz
Kris

Ik heb even eentje van Duitsland getest en dat klopte allemaal. Vanmorgen klopten de waarschuwingen voor Nederland wel gewoon.

Volgens mij maakt de Htime wijziging niet uit, het lijkt erop dat het dan gewoon hetzelfde blijft.
Door wvdkuil
Overijse schrijft:

Grtz
Kris

volledig correct conclusie.

De tijd stond op 12 uur voor de startwaarde.
Is aangepast en download is gewijzigd.

Is getest met onderstaande Duitse verwachting

Je hoeft niet opnieuw te downloaden, de kleine h vervangen door H en het is voortaan correct.

Wim
Bijlagen
duitsland_test.jpg
duitsland_test.jpg (40.58 KiB) 3034 keer bekeken
Door wvdkuil
Blijkbaar heb je op je pagina al in een script een PHP vertaal functie.
Die vertaalfunctie moet nog de woorden leren die gebruikt worden door het alarm.php script op basis van de codes van Meteoalarm.

In warning.php wordt gecontroleerd of die vertaalfunctie bestaat, zo niet dan maakt het script er één.
Code: Selecteer alles
if (!function_exists ('langtransstr') ) {  // is there any saratoga/vdkuil  translate script available if not, make our own
   $LANGLOOKUP = array ();   
   function langtransstr ($item) {
      global $LANGLOOKUP;
      $string = trim ((string) $item);
      if (isset($LANGLOOKUP[$string])) {
         $string = $LANGLOOKUP[$string];
      }
      return $string;
   }
   $LANGLOOKUP ['There are weatherwarnings from METEOalarm.EU']    = 'Weerwaarschuwingen van METEOalarm.EU';
   $LANGLOOKUP ['There are no weatherwarnings from METEOalarm.EU'] = 'Geen weerwaarschuwingen van METEOalarm.EU';
...
   $LANGLOOKUP ['no warnings']         = 'Geen speciale alertheid vereist';
...
   $LANGLOOKUP ['wrnGreen']         = 'Groen';
   $LANGLOOKUP ['wrnGreenTxt']         = 'Het weer levert geen direct gevaar op.';
...
enzovoort

De standaard teksten worden dan vertaald naar het Nederlands en voor gebruikers van de Saratoga template (of mijn template) ook naar de ondersteunde talen.

Als je ergens die vertaal routine weet te vinden, voeg dan de teksten toe die gebruikt worden door Meteoalarm. Ze staan duidelijk in de code van warning.php

Groeten, Wim
Door tvg
wvdkuil schrijft:
powerr schrijft:
In Nederland worden de talen volgens mij altijd gescheiden door een slash (/) met aan elke kant een spatie. Is het niet mogelijk om het script te laten zoeken naar die slash met spaties en de slash met alles wat na de slash volgt te verwijderen?
Voor andere landen heb je vast ook wel zoiets (bijv. scheiding door een enter of voor de teksten de aanduiding NL of FR).
Dan maakt het sowieso niet meer uit wat er wordt ingevoerd. Maar in Nederland hebben we volgens mij ook altijd vaste teksten.

Zal dat na het weekeinde is programmeren. Moet inderdaad niet zo moeilijk zijn las ik de landcode van de voorspelling opneem als variabele.

Groeten, Wim

Vervangen (regel ca 160)
echo "<tr bgcolor=".$return[$i]['color']."><td colspan = '9'>".$return[$i]['msg']."</td></tr>".PHP_EOL;

door
$str = $return[$i]['msg'];$s = explode("/",$str); // remove english

echo "<tr bgcolor=".$return[$i]['color']."><td colspan = '9'>".$s[0]."</td></tr>".PHP_EOL;

groet
Theo
Door WeerStationWoerden
mijn probleem met dit script is
als het in een iframe staat dan komen er strepen onder de tekst te staan ?
als je direct naar de php file kijkt dan werkt het wel oké

de enige manier om de strepen weg te krijgen is .. door de optie
$SITE['warningsHeader']
op true te zetten
en ik wil nu net die tekst niet zichtbaar hebben

ps.. de oplossing van Theo werkt .. de Engelse tekst is nu verdwenen !

nu nog de strepen weg zien te krijgen

Mvg Gert
Bijlagen
warning_voorbeeld_copy.jpg
warning_voorbeeld_copy.jpg (59 KiB) 3034 keer bekeken
Door CeesT
wvdkuil schrijft:
Op verzoek heb ik het in mijn meteoalarm script uit de WD / Meteohub template omgewerkt zodat het ook buiten de template gebruikt kan worden.

Hoi Wim,

Ik heb het script ook geïnstalleerd, werkt als een tierelier. Dank je wel voor het beschikbaar stellen :) .
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10