Algemeen forum voor discussie over de website
reitsma1960 schrijft:
Dag Luc,

Hartstikke mooi.
Waar wil je de foto`s hebben? Per mail?

Oebel
Ik wil volgende week bekijken of ik een uploadmogelijkheid kan maken in de beheermodule. Dan kan ik ook makkelijker registreren wie de foto al heeft gestuurd. Anders moet ik al die mails handmatig napluizen...

Gr,
Luc
Door Jan2855
Tjonge, ik lees nu pas van dit nieuwe project en geen mail gehad. :blush: Maar ik ben dan ook bijna twee maanden met vakantie geweest, fietstocht gemaakt naar Calabrië (Italië). Met iedere dag een heel saai weerbericht: veel zon en erg hoge temperaturen.

In stationsbeheer heb ik me ook aangemeld voor dit geweldige plan. Mijn gegevens mogen ze gebruiken.
Ik heb wel een vraag over de foto's. Bij het project met het KNMI moesten ook foto's worden gemaild. Zijn die niet weer te gebruiken?

Groet Jan
Zijn er door Hydrologic/Witteveen+Bos ook eisen/regels gesteld voor deelname.

Zoals:

Type/merk van het weerstation.
Resolutie van de regenmeter.
Is de regenmeter opgevoerd.
Is hij gekalibreerd met een hellmann regenmeter
Plaatsing, zowel hoogte als omgeving.
Zit er verwarming in de regenmeter.

Kan je op een of meer van deze criteria worden uitgesloten van deelname?
Jan2855 schrijft:
Ik heb wel een vraag over de foto's. Bij het project met het KNMI moesten ook foto's worden gemaild. Zijn die niet weer te gebruiken?

Groet Jan
Bij sommigen misschien wel, bij anderen niet meer. Deze foto's zijn toch al een paar jaar oud. Daardoor is wellicht het weerstation, de opstelling of de omgeving veranderd. Daarom wil ik straks iedereen vragen, even opnieuw de foto's te uploaden. Eventueel dezelfde, dan hoef ik niet bij iedereen na te gaan of deze nog actueel zijn.

Gr,
Luc
JPC schrijft:
Zijn er door Hydrologic/Witteveen+Bos ook eisen/regels gesteld voor deelname.

Zoals:

Type/merk van het weerstation.
Resolutie van de regenmeter.
Is de regenmeter opgevoerd.
Is hij gekalibreerd met een hellmann regenmeter
Plaatsing, zowel hoogte als omgeving.
Zit er verwarming in de regenmeter.

Kan je op een of meer van deze criteria worden uitgesloten van deelname?
Afhankelijk van een aantal vragen, de opstelling en een wekelijkse kwaliteitscontrole zal Hydrologic/Witteveen+Bos bepalen of je weerstation wordt meegenomen bij de kalibratie.

Elke deelnemer krijgt regelmatig een rapport van het eigen weerstation met daarin de kwaliteit/resultaten van de neerslagmeting. Om discussies te voorkomen wordt dit niet openbaar gemaakt. Aan de hand van dit rapport kun je dan proberen de neerslagmeting nauwkeuriger te maken (indien nodig uiteraard).

Gr,
Luc
Door Snarf2000
Natuurlijk doe ook ik mee aan dit mooie project.
Wat zou het mooi zijn als wij de beste buienradar van NL kunnen maken met z'n allen.

Misschien zijn er ook wat leuke opties in te bouwen.
Hydrologic/Witteveen+Bos zou hier dan antwoord op moeten geven denk ik.
Zoals:

- Is het mogelijk om de contouren van NL en of de provincies te laten zien tijdens zware buien?
Op alle radars gaat een overlay over de kaart van NL met daarin de contouren.
Bij zware regen over NL heb je bijna geen idee welke locatie waar is omdat deze contouren onzichtbaar worden door de buien die in de overlay staan.
M.a.w.: Kunnen de contouren van NL in de overlay mee geprojecteerd worden?

Frans
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 41