Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door wslangerak
AenG schrijft:
... Alleen is de kwaliteit wel een heel stuk minder...

Ja, inderdaad, de kwaliteit is niks (vooral te hoge compressie) en de interval is te groot vind ik. Af en toe zeg je "Hé.. ging daar nou een wolk?"
Door AenG
wslangerak schrijft:
AenG schrijft:

Ja, inderdaad, de kwaliteit is niks (vooral te hoge compressie) en de interval is te groot vind ik. Af en toe zeg je "Hé.. ging daar nou een wolk?"

Nordic weather gebruikt ffmpeg om van de images een filmpje te maken.
Ik heb vandaag een test gedaan en ik zie geen kwaliteitsverschil. Echt perfect.

Ik zal hier morgen een handleiding plaatsen hoe je dit programma moet gebruiken.
Door reitsma1960
wslangerak schrijft:
AenG schrijft:

Klopt, ik heb dat ook gebruikt. Gewoon slecht!
De kwaliteit die ik nu heb is goed.
Nu alleen nog Datepicker.
Daar moet ik dus mee aan de slag.

Oebel
Door WeerStationWoerden
dit is geweldig ….
zit zelf ook al zeer lang te zoeken naar dit .
zal dit topic volgen .
gebruik zelf ook de timelaps via Weather Underground .
maar die gaat zo snel dat na 1 keer knipperen met je ogen al weer een dag voorbij is.
bedankt voor het delen en wacht geduldig af .

Gert .

AenG schrijft:
wslangerak schrijft:
AenG schrijft:

Nordic weather gebruikt ffmpeg om van de images een filmpje te maken.
Ik heb vandaag een test gedaan en ik zie geen kwaliteitsverschil. Echt perfect.

Ik zal hier morgen een handleiding plaatsen hoe je dit programma moet gebruiken.
Door AenG
Hoe maak je Filmpjes?

Dit kan op verschillende manieren gegenereerd worden. Mijn ervaring is dat de flashfiles het beste en snelste werken. Met de gratis JWplayer kunnen de filmpjes dan op de website geplaatst worden. Zie de website van Nordicweather.

Nordicweather gebruik het gratis programma ffmpeg om zijn films te generen.
http://ffmpeg.zeranoe.com/builds/ (kijk onder static)

De 7z-file die je dan download kun je met dit programma uitpakken.
http://www.7-zip.org/

Maar je kunt ook mijn versie downloaden in zip formaat (64 bit versie).
http://www.hetweerinboskamp.nl/hetweera ... ffmpeg.zip

Ik heb dit programma getest en een filmpje gegenereerd. Het is wel een kort filmpje maar het laat wel de kwaliteit zien. Je kunt het bekijken met bv. de vlc-player.
http://www.hetweerinboskamp.nl/hetweeractueel/cam.flv
Door AenG
Bijgesloten 2 bat-files.

create-nordic.bat
create-nieuw.bat

Die van nordic kreeg ik toegestuurd. Deze werkt dus niet omdat hij nog een oude versie van ffmpeg gebruikt. De create-nieuw.bat werkt wel met de nieuwste versie.

De bat-files kun je op de volgende manier starten.
-klik linksonder op START
-toets CMD, een venster wordt dan geopend
-als de bat-file in de root staat toets dan CREATE-NIEUW.BAT

Om alles te testen moeten alle afbeeldingen in c: \\ ffmpeg \\ images staan.
De flash video's komen automatisch in c: \\ ffmpeg \\ videos te staan.

Het input format is nu.
0001webcamimage.jpg
0002webcamimage.jpg

Let op!
FFmpeg accepteerd alleen files met een oplopend nummer. Hier mogen geen onderbrekingen in voorkomen.

Bijlagen
(724 Bytes) 245 keer gedownload
Door AenG
Als de images door WD gegenereerd worden, dan komen we gelijk een probleem tegen.

De nummers lopen niet op. Van 0059 gaat het naar 0100. Hier stopt FFmpeg met decoderen.

Ik ben nu bezig om de bat-file aan te passen zodat alle files eerst gerenamed worden voordat er een filmpje gegenereerd wordt.
Bijlagen
Knipsel-bed555c3f68788e8be98904b1d3323fa.JPG
Knipsel-bed555c3f68788e8be98904b1d3323fa.JPG (51.77 KiB) 3155 keer bekeken
Door powerr
Het lukt me niet om een filmpje te maken. Ik krijg steeds de foutmelding "No such file or directory". Ik heb de bestanden in de juiste mappen geplaatst, maar ik moet de bestandsnaam in create-nieuw.bat aanpassen. Mijn images hebben bestandsnamen zoals 010700.jpg en 010705.jpg, waarbij de eerste 2 getallen de dag aangeven en de laatste 4 getallen de uren en minuten (zo heb ik max. een maand aan images). Ik weet niet wat je voor een variabele bestandsnaam moet invullen. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals "%%" toevoegen en gewoon de directory opgeven, maar dat werkt niet. Dus wat voor bestandsnaam moet ik invullen achter "c:\\ffmpeg\\images\\" in het bestand create-nieuw.bat?.
Door AenG
powerr schrijft:
Het lukt me niet om een filmpje te maken. Ik krijg steeds de foutmelding "No such file or directory". Ik heb de bestanden in de juiste mappen geplaatst, maar ik moet de bestandsnaam in create-nieuw.bat aanpassen. Mijn images hebben bestandsnamen zoals 010700.jpg en 010705.jpg, waarbij de eerste 2 getallen de dag aangeven en de laatste 4 getallen de uren en minuten (zo heb ik max. een maand aan images). Ik weet niet wat je voor een variabele bestandsnaam moet invullen. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals "%%" toevoegen en gewoon de directory opgeven, maar dat werkt niet. Dus wat voor bestandsnaam moet ik invullen achter "c:\\ffmpeg\\images\" in het bestand create-nieuw.bat?.

Dat lukt zo niet. Ffmpeg accepteerd alleen een oplopend nummer.
Je moet de files dan eerst allemaal renamen. Dit probleem heb ik nu ook en ben daar een nieuwe batch file voor aan het maken.

Je krijgt dan zoiets:
0001.jpg
0002.jpg
0003.jpg
0004.jpg
.
.
.

Er mag geen nummer ontbreken, anders stopt ffmpeg.

Hier wat meer info.
http://en.wikibooks.org/wiki/FFMPEG_An_ ... e_sequence
Door AenG
powerr schrijft:
Het lukt me niet om een filmpje te maken. Ik krijg steeds de foutmelding "No such file or directory". Ik heb de bestanden in de juiste mappen geplaatst, maar ik moet de bestandsnaam in create-nieuw.bat aanpassen. Mijn images hebben bestandsnamen zoals 010700.jpg en 010705.jpg, waarbij de eerste 2 getallen de dag aangeven en de laatste 4 getallen de uren en minuten (zo heb ik max. een maand aan images). Ik weet niet wat je voor een variabele bestandsnaam moet invullen. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals "%%" toevoegen en gewoon de directory opgeven, maar dat werkt niet. Dus wat voor bestandsnaam moet ik invullen achter "c:\\ffmpeg\\images\" in het bestand create-nieuw.bat?.

Zet bijgesloten file in de image directory en start deze. De files worden dan gerenamed.
Bijlagen
(219 Bytes) 269 keer gedownload
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8