fotogw schrijft:
Zo, fotos geupload en alle gegevens ingevuld! Laat die samenwerking maar komen!
Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl
Jij bent er snel bij :woohoo:. De functionaliteit om foto's te uploaden staat pas net online in de beheermodule, zodat de moderators alvast kunnen testen of deze functionaliteit goed werkt. Gelukkig blijkt dat het geval. Jij bent enkele testers nog voor
Even een korte update over de voortgang:
1) de data van uitsluitend mijn station (Kessel) wordt klaargezet voor Hydrologic/Witteveen+Bos. Ze zijn bezig om dit op te halen en te verwerken. (actuele data van andere weerstations wordt voorlopig nog niet verstuurd.)
2) de deelnemerslijst met metadata wordt aangemaakt door HWA. Binnenkort kan deze worden opgehaald door Hydrologic/Witteveen+Bos.
3) Hydrologic is functionaliteit aan het ontwikkelen, zodat ik daar de data voor de tegenprestatie kan ophalen
4) Witteveen+Bos is functionaliteit aan het ontwikkelen, zodat ik straks kwaliteitsrapporten kan downloaden
5) Ik ga functionaliteit ontwikkelen om de data van de tegenprestatie op te halen en te presenteren.
Deze stappen willen we deze maand afronden. In september kunnen we dan testen met enkele weerstations en in oktober willen we LIVE met alle stations die hebben aangegeven mee te willen doen.
Ik wil dan ook iedereen oproepen om de gegevens van je eigen weerstation te updaten via de beheermodule (
www.hetweeractueel.nl/weer/beheer/). Nieuw is hier de vraag over de hoogte van de neerslagmeter en de mogelijkheid om 4 foto's toe te voegen.
- 1 foto van de temperatuursensor
- 1 foto van de regenmeter (kan dezelfde zijn als hierboven indien beide sensoren in 1 unit zitten, zoals bijvoorbeeld bij een Davis VP2)
- 2 foto's van de directe omgeving van het weerstation. Eventueel vanuit slaapkamer-/zolderraam zodat objecten rondom het station ook zichtbaar zijn.
Let op: foto's kunnen max 3Mb per stuk zijn. Deze worden na upload automatisch geschaald naar standaard formaat. Het uploaden gaat fout in de foto's groter zijn.
Gr,
Luc