Algemeen forum voor discussie over de website
Door pb2rdf
Luc schrijft:
Let op: foto's kunnen max 3Mb per stuk zijn. Deze worden na upload automatisch geschaald naar standaard formaat. Het uploaden gaat fout in de foto's groter zijn.

Gr,
Luc

@all
Persoonlijk vind ik het aan te bevelen (zeker voor weeramateurs) om de juiste te gebruiken.

Een foto van 3Mb is ruwweg 300kB ;-)

Maar ik vermoed dat er 3MB bedoeld wordt.

Dus hierbij mijn algemeen verzoek aan iedereen om op dit forum de juiste aanduidingen voor de diverse grootheden te gebruiken.

Temperatuur waardes schrijf je ook niet met een kleine c, of ... f. :woohoo:

Mijn foto's zal ik binnenkort uploaden.
grtn, Peter.
Door wvdkuil
"Een foto van 3Mb is ruwweg 300kB "

Mb staat voor miljoen bits en kB staat voor kiloBytes.
Verschil is dus kleine b en grote B die door elkaar gebruikt worden met vaak net de verkeerde schrijfwijze.

Een beetje bit-neuken, leuk voor programmeurs. Maar we weten echt wel wat er bedoeld wordt. Geen foto's van 3 MB opladen. En die moderne camera's komen daar vaak wel in de buurt aan. Eerst even tot een voor web gebruik normaal formaat verkleinen.
Door Snarf2000
Nog een mooie foto van een opstelling.
Gemaakt met een iphone op statief met de app 360 Panorama.
Hij is te groot voor het forum, maar hij staat Hier

En sleep met een ingedrukte muis over de foto.
Uitzoomen kan ook.
Klik daarvoor op het mintekentje links bovenin.

Frans
Door Snarf2000
Windmeter staat op de schoorsteen en de ISS staat op de stalen buis naast het speelhuisje.
Als je een beetje uitzoomt zie je hem op ca 2.5 meter hoogte.
Tegen de straatlamp.
Bij het hokje van de buren staat een grondtemperatuurmeter.
Op mijn hokje zie je een digitenne antenne behuizing met daarin de 1-Wire lightning detector en in de hoek van de tuin onder de lightning detector zie je in geel de grondtemperatuur sensoren (7stuks).

Frans
Door WeerStationWoerden
mooi gemaakt Frans
wilde dit zelf ook al doen maar dan via de ip cam
steeds een foto maken N / NO /O enz...
en dit bewerken in photoshop
maar dit is veel makelijker
heb gelijk de app gedownload
zal eens kijken binnenkort op dak
leuke tip trouwers !

Mvg Gert

Snarf2000 schrijft:
Nog een mooie foto van een opstelling.
Gemaakt met een iphone op statief met de app 360 Panorama.
Hij is te groot voor het forum, maar hij staat Hier

En sleep met een ingedrukte muis over de foto.
Uitzoomen kan ook.
Klik daarvoor op het mintekentje links bovenin.

Frans
Door relin
Luc schrijft:
Beste weeramateur,

Anderhalve maand geleden heb ik een mogelijke samenwerking aangekondigd met Hydrologic en Witteveen+Bos. Verreweg de meeste deelnemers hebben daar positief op gereageerd. 97% van de respondenten heeft aangegeven mee te willen doen. Ruim voldoende om ook daadwerkelijk te starten. We hebben daarom ook besloten om definitief te gaan samenwerken!

Wanneer gaan we starten?
We hebben een ambitieuze, maar reële planning. Deze maand wordt de technische infrastructuur aangelegd en ontwikkeld. Op 31 augustus willen we data voor 3 tot 5 weerstations uitwisselen. In de maand september gaan we hier uitvoerig mee testen. Uiterlijk 15 oktober willen we de samenwerking met alle deelnemende stations live hebben.

Wat betekent dit voor jou?
Via de beheermodule zal ik straks vragen om een foto te uploaden van de opstelling van je regenmeter, evenals een foto van de opstelling waar ook de omgeving zichtbaar is. Verder zullen er wellicht nog enkele vragen worden toegevoegd in de beheermodule over bijvoorbeeld de hoogte van de neerslagmeting. Zodra de beheermodule hiervoor aangepast is, zal ik je vragen om dit zo snel mogelijk in te vullen. Tip: Als je de komende weken een keer 10 minuten tijd hebt, dan kun je alvast de foto's maken. Zonder deze metagegevens, kan jouw data niet gebruikt worden voor calibratie van de neerslag radar.

Binnenkort zal ik 5 weerstations persoonlijk vragen om de data alvast door te mogen sturen. We selecteren een paar test stations op basis van locatie en type weerstation. De data van overige stations wordt pas uitgewisseld als alles technisch werkt.

Heb je nog vragen of opmerkingen? Dan hoor ik het graag!

Mvgr,
Luc

Ik weet het iedereen was in de ban van de HWA prijsvraag, maar nu de winnaars bekend zijn ben ik nieuwsgierig hoe de voortgang van de samenwerking is. Wellicht kan Luc ons weer een update geven.

Groeten Remko
Door fotogw
[Luc schrijft:[/b]
Beste weeramateur,

Anderhalve maand geleden heb ik een mogelijke samenwerking aangekondigd met Hydrologic en Witteveen+Bos. Verreweg de meeste deelnemers hebben daar positief op gereageerd. 97% van de respondenten heeft aangegeven mee te willen doen. Ruim voldoende om ook daadwerkelijk te starten. We hebben daarom ook besloten om definitief te gaan samenwerken!

Wanneer gaan we starten?
We hebben een ambitieuze, maar reële planning. Deze maand wordt de technische infrastructuur aangelegd en ontwikkeld. Op 31 augustus willen we data voor 3 tot 5 weerstations uitwisselen. In de maand september gaan we hier uitvoerig mee testen. Uiterlijk 15 oktober willen we de samenwerking met alle deelnemende stations live hebben.
Mvgr,
Luc

Ik ben ook benieuwd hoe het ermee staat. 15 oktober is al heel snel!

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 41