Algemeen forum voor discussie over de website
Door Jebo
Hallo,
Ik ben een nieuweling op het gebied van uitgebreide weerstations, maar wil er toch een aanschaffen.

Laat ik eerst uitleggen wat ik wil.

Ik wil graag continu de gegevens (temp, regen, wind, LV, UV) kunnen raadplegen via internet. (aanmelden bij het weer actueel)
Ik heb zelf (nog) geen site maar zou dat via de provider kunnen doen?
Het is niet de bedoeling dat mijn pc een hele dag aan moet staan.

Ik kreeg het advies om de WMR-200 Oregon aan te schaffen icm de Cumulus software.

Mijn vraag is dus of dat met bovenstaande combinatie allemaal kan en zo niet wat adviseren jullie als kenners dan.
Door nitrx
De genoemde combinatie kan uitstekend op een providersite zul je doorgaans de mogelijkheden van php en mysql missen echter cumulus heeft genoeg addon programma's om dat gemis op te vangen.

Ja als je PC niet constant aanstaat is het natuurlijk niet door anderen 'live te raadplegen'op internet, bovendien worden je gegeven ook niet naar hetweeeractueel doorgestuurd.

Wil je niet constant een pc laten draaien dan zul je naar andere hardware moeten kijken zoiets als meteohub o.i.d. maar daar heb ik geen verstand van.
Door Jebo
Dus als ik het goed begrijp staat bij iedereen die een weersite ( zoals deze: http://oostburg.zeelandweer.info/) heeft de pc de gehele dag aan?

Ik had gehoopt dat er ook iets was met wifi.
Ik heb ook een beveiligingscamera die via het netwerk aangesloten is met een eigen ip adres. Ik kan dan via mijn smartphone e/o internet inloggen en de beelden bekijken.

alvast bedankt voor het meedenken.
Door WillemMoes
Niet alleen 'de hele dag' maar ook 's nachts :-)

Davis heeft een systeem dat upload zonder PC maar voor die prijs kan je de PC een paar jaar laten draaien. Er zijn nog manieren, die ik uit de praktijk niet ken en ik denk dat het enige kleine voordeel is dat ze wat minder stroom verbruiken maar als je pc ernaast een paar uur draait kan je hem al voordeliger gewoon aan laten staan, dan hoef je in niets anders te investeren.
Door Tonky
Jebo schrijft:
Oke, weer wat wijzer geworden.
De WMR-200 Oregon icm de Cumulus software is dat een goede combinatie?

Ik gebruik die combinatie sinds de eerste beta versie er was en het werkt foutloos.
Iets dat ik niet kan zeggen van WD en VWS of het progje van OS zelf.

Ik heb geen ervaring met het uploaden van gegevens naar een site (die heb ik niet) maar daar hoor ik nooit problemen over.
En je hebt goede support van Steve (de maker van Cumulus)