Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door weerstationheist
Hello Nol,
inderdaad als radioamateur was het simpel om te weten wat het probleem is maar moeilijker om een oplossing te vinden. Met een Oregon WMR 200 heb je niet veel mogelijkheden. Met Davis heb je veel meer opties, een repeater stond al op mijn verlanglijstje. De karakteristieken Davis VS Oregon zijn wel heel anders (en de prijs ook).
tnx 73's de ON7DKE
ps. wilde een bezoekje brengen aan je site maar die is niet te bereiken!
Door weerstationheist
Kris,
zoals ik schreef als bij nolversteeg is er blijkbaar een groot verschil met de Davis (ook de prijs). Mijn keuze staat vast: een VP2 Plus met UV en zonnesensor en extra temp/hum sensor en voor alle zekerheid een repeater... als de gemeente Knokke-Heist met geld over de brug komt.
mvg Bob
Door Overijse
weerstationheist schrijft:
Kris,
zoals ik schreef als bij nolversteeg is er blijkbaar een groot verschil met de Davis (ook de prijs). Mijn keuze staat vast: een VP2 Plus met UV en zonnesensor en extra temp/hum sensor en voor alle zekerheid een repeater... als de gemeente Knokke-Heist met geld over de brug komt.
mvg Bob

efkes bij de Lippens gaan aankloppen hé geld genoeg daar, wel nie beginnen over frigoxen bij de lippens heeft em nie graag. lol

Het is toch de moment zijn verkiezingen.

Grtz
Kris
Door nolversteeg
Hoi Bob,

Gelukkig dat je gewaar bent van het radiotransmissie probleen. Je zal door de zure appel heen moeten bijten. om het werkend te krijgen door alle obstakels, dat is ook de reden dat mijn site weer uit de lucht was, maar dat komt door een server(NOTEBOOK) die op zijn tenen staat en te warm wordt. als hij maar uitschakelde en weer opnieuw opstart is het geen probleen maar hij blijft aan en wordt niet koeler . kortom het systeem is plat. ik heb wel al een echte server gekocht maar die moet nog geinstalleerd worden. dus men moet nog even geduld hebben . dan zijn die problemen ook opgelost . maar wel wat euries verder.

nogmaals , groeten Nol
www.meteoeersel.nl
Door pb2rdf
Bij radiosignalen heb je ook last, of voordeel van reflektie van radiosignalen.
Als zendamateur dien je je daar ook van bewust te zijn.

Dus experimenteer aan de buitenkant met een metalen oppervlak die de signalen naar binnen reflekteerd.

Anders toch ff opnieuw je theorie doorlezen ;-)

73, Peter PB2RDF