Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Goris
Hallo,

Ik heb een nieuwe pagina toegevoegd. Dit werkt goed op mijn PC. Ik heb vanaf het begin alles bewerkt en getest via USB webserver dit is altijd goed gegaan. maar nu bij een nieuwe pagina niet. hij laat het wel op mijn pc zien maar niet als ik het upload.Ik heb gewoon de nieuwe pagina gebruikt en een ander naam gegeven ook de xml aangepast.
Wat gaat er hier verkeerd wie heeft er een antwoord.

Groeten Louis
Door herent
Goris schrijft:
maar nu bij een nieuwe pagina niet. hij laat het wel op mijn pc zien maar niet als ik het upload.Ik heb gewoon de nieuwe pagina gebruikt en een ander naam gegeven ook de xml aangepast.
Louis
Vraag: wat is het paginanummer, dwz wat staat er na de weather/index.php?p=
Als ik in je menu-xml kijk
http://www.meteoroosendaalwest.nl/weather/incMenuData.xml
zie ik zo snel geen nieuwe pagina.
Misschien heb je wel de pagina opgeladen naar de server maar niet de incMenuData.xml?
Groeten,
Wim
Door Goris
Hallo Wim,

Ik heb de nieuwe pagina op 400 gebruikt en de naam veranderd in andere_links.php en dit bestand ook in de folder inc geplaatst deze haalt in een in lineframe roosendaal.html die in dezelfde folder staat op. Op mijn usbwebserver werkt het wel en ik had ook alles geuploud. Er zit dus een verschil in de usb webserver en de externe server.

Louis
Door herent
Goris schrijft:
Ik heb de nieuwe pagina op 400 gebruikt en de naam veranderd in andere_links.php en dit bestand ook in de folder inc geplaatst deze haalt in een in lineframe roosendaal.html die in dezelfde folder staat op. Op mijn usbwebserver werkt het wel en ik had ook alles geuploud. Er zit dus een verschil in de usb webserver en de externe server.Louis
Dat menu geeft een 404 fout, pagina of deel van pagina niet gevonden. In je script wat met menukeuze 400 wordt aangeroepen wordt
Code: Selecteer alles
<iframe src="inc/roosendaal.html" width="100%" height = "2950px"></iframe>
weer een ander script in het iframe geplaatst en dat script bestaat niet.
roosendaal.html
Kan soms een hoofdletter fout zijn b.v. Roosendaal.html EDIT en dat is het dus /EDIT (webservers zijn veel kritischer dan locale testservers) of het moet htm zijn i.p.v. html of gewoon vergeten op te laden?
Groeten, Wim

P.S. Een ander probleem: Je cache folder heeft niet de juiste schrijfrechten (777).
Daardoor is je template trager doordat allerlei data niet in de cache bewaard mag worden.
Door Goris
Hallo,

Op de trend pagina komen bij mij bij de hoogste en laagste temp extreme hoogte's voor die elke dag mee opschuiven deze komen niet uit de gegevens van het station ook de dagen neerslag telt het niet.

Op de home pagina komt er een foutmelding onderin voor op de andere pagina's niet.
Kan dit door een toevoeging van mij komen en waarom dan eventueel alleen op de eerste pagina.
Verder werkt het prima en ga het binnen enkele dagen als start zetten.

Groeten Louis.
Door wvdkuil
Goris schrijft:
Hallo,

Op de trend pagina komen bij mij bij de hoogste en laagste temp extreme hoogte's voor die elke dag mee opschuiven deze komen niet uit de gegevens van het station ook de dagen neerslag telt het niet.
Op de home pagina komt er een foutmelding onderin voor op de andere pagina's niet.
Kan dit door een toevoeging van mij komen en waarom dan eventueel alleen op de eerste pagina.
Verder werkt het prima en ga het binnen enkele dagen als start zetten.
Groeten Louis.
Er is helemaal geen trendspagine voor Weatherlink mogelijk omdat WL die gegevens niet kan leveren. Je kunt deze pagine beter uit het menu halen via settingsWeather.php.
Veder staan de schrijfrechten van de mappen blijkbaar niet correct: cache upload -wlConfig.
Als je het configuratie programma start krijg je daarover foutboodschappen.
http://www.meteoroosendaalwest.nl/weather/wlConfig.php
Er is in de documentatie een beschrijving welke mappen welke rechten moeten hebben.
http://www.weerstation-leuven.be/_template/documentation/folderContents_nl.pdf
Het zijn nog maar een paar kleine dingetjes. Veel succes, Wim
P.s. Ik ben een paar dagen zonder computer onderweg dus kan weinig assistentie geven. Zondag ben ik weer normaal on-line
Door Goris
Hallo Wim

De fout is er uit.

Wat de trend betreft alles klopt bijna alleen de temp. loopt met de dag mee.
Ik ga proberen mijn pagina aktueel erin te brengen en wat wijzigen.

Bedankt alvast Louis
Door Goris
Hallo Wim,

Alles staat nu als hoofd pagina en werkt. Ook direct wl 6.02 maar geinstalleerd zonder problemen. Een probleempje de grafieken bij de steel komen niet meer te voorschijn. Op zich vind ik dit niet z'n groot probleem maar zou wel graag weten waar dat aan zou kunnen liggen. Alle rechten meerdere malen bekeken en staan goed. ik weet niet waar het fout is gegaan . Ik heb net een mail gehad dat mijn VP2 na 17 okt geleverd wordt door Zoetermeer die komt dan op WD dus dat wordt eerst veel testen. In ieder geval bedankt tot zover.

Groeten Louis
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13