Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Wim
Sinds 3 oktober is er geen connection meer tussen mijn Vantage Pro2 en mijn iMac computer.
Wanneer ik mijn weergegevens automatisch naar de computer wil downloaden krijg ik de melding:
Computer gave up waiting for response from station. Check Com port and setting connection java.io.IOException: Put Byte failed: -1
Kan iemand mij de hint geven dit probleem op te lossen?
Door wvdkuil
Wim schrijft:
Sinds 3 oktober is er geen connection meer tussen mijn Vantage Pro2 en mijn iMac computer.
Wanneer ik mijn weergegevens automatisch naar de computer wil downloaden krijg ik de melding:
Computer gave up waiting for response from station. Check Com port and setting connection java.io.IOException: Put Byte failed: -1
Kan iemand mij de hint geven dit probleem op te lossen?
Welk programma gebruik je op de Mac?
Heb je recent een upgrade gedaan naar nieuwe versie Mac systeem: Lion naar MountainLion?
Hoe is de VP aangesloten: USB / serieel naar USB / IP?

Op internet/google staan wel enkele verklaringen, en die gaan eigenlijk alleen over Weatherlink en de driver voor de standaard serieel/usb connector.

Bij mij op de Mac nog nooit een probleem gehad nadat de zaak aan het draaien was. Gebruik op de Mac als weerprogramma Weathersnoop en de VP2 is via serieel naar usb converter op de Mac aangesloten. In het begin wel problemen met het vinden van de juiste driver voor de serieel naar usb converter.

Succes,
Wim van der Kuil
Door Wim
Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad op m'n iMac mountain Lion geïnstalleerd maar het vreemde was dat in het begin er geen problemen waren. Alles werkte als voorheen. Echter op 3 oktober begon de ellende en de leverancier alswel Davis konden geen adequate oplossing bieden.
Uiteindelijk heb ik maar een nieuw weerstation aangemaakt onder een andere naam en alles functioneert weer. Alleen ben ik alle historie kwijt.