Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wvdkuil
Goris schrijft:
Hallo Wim,
. . . Een probleempje de grafieken bij de steel komen niet meer te voorschijn. . . .
Groeten Louis
Sorry voor het lange wachten, ik had deze vraag over het hoofd gezien.
Alle tooltips staan goed in de bron van de pagina.
Maar in jouw incMenuData.xml zit een typefout. Er staat:

head="topcss.php" />

De eerste "/> mag er niet staan want nu worden de CSS voor de tooltips niet geladen.
Er moet staan:

Ik denk dat het daar aan ligt. Groeten, Wim
Door eugel
Heb de punten 1 en 2 in het update1.0k-steel.pdf bestand uitgevoerd.
Lees nu bij punt 3:

Steelseries menu aanpassen:
Kopieer onderstaande regel en voeg toe in het menu op de door u gewenste plaats.
link="gauge.php" title="Steel series" head="topcss.php" />
Pas de caption aan uw wensen aan voor wat betreft de tekst die u in het menu wil.

Wat moet ik hier doen? Werk met cumulus.
Door wvdkuil
eugel schrijft:
Kopieer onderstaande regel en voeg toe in het menu op de door u gewenste plaats.
Pas de caption aan uw wensen aan voor wat betreft de tekst die u in het menu wil.

Deze regel kopieren en invoegen in het bestand
weather/incMenuData.xml
In dat bestand staan de huidige menukeuzes op dezelfde manier vermeld.
U voegt op de plaats waar u het menu wilt laten zien de regel voor steelseries toe.

Als u wilt kunt u de caption "Steelseries" (= de tekst die in het menu staat) aanpassen naar een gewenste tekst. Bijvoorbeeld "Meters".

Succes, Wim

P.S. XML is zeer gevoelig voor typefouten , plakfouten e.d.
Kopieer de regel en plak op de juiste plaats tussen de andere regels in.
En een backup is o0k nooit weg
Door eugel
eugel schrijft:
Lees nu bij punt 3:

wat te snel geweest met deze vraag hierboven :blush:

Inmiddels heb ik de steelseries toegevoegd aan het menu.
Door wvdkuil
eugel schrijft:
eugel schrijft:
Lees nu bij punt 3:

wat te snel geweest met deze vraag hierboven :blush:

Inmiddels heb ik de steelseries toegevoegd aan het menu.

Heb net gezien dat het werkt.
Je kunt in settingsSite.php ook nog even de breedte van het scherm naar 850 px zetten. dan staan de meters er beter op.
$SITE['pageWidth'] = 800; veranderen in 850;
Groeten, Wim
Door PJJ
Heb de nieuwe template ook geïnstalleerd.

http://pjj.no-ip.info/weather

Alles werkt naar behoren, alleen geeft de yoWindow plugin de melding "NIET BESCHIKBAAR".
Het programma YoWindow is geïnstalleerd op de computer van mijn weerstation en werkt daar wel goed.

Ik heb het vermoeden dat de yowindow.xml niet kan worden gevonden/uitgelezen maar weet niet waarom. Zou het in de samenstelling van de url kunnen zitten uit incMain2.php?

Weatherlink upload deze file (net als alle andere uploads overigens) naar een andere map dan ../weather/uploads/. Alle andere bestanden worden wel gevonden.

Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

Patrick
Door wvdkuil
PJJ schrijft:
. . . http://pjj.no-ip.info/weather . . .Alles werkt naar behoren, alleen geeft de yoWindow plugin de melding "NIET BESCHIKBAAR".
. . . Patrick
De reden van de foutboodschap: De gegevens van de volgende dagen die YoWindow ophaalt van de server verchijnen wel. Alleen de huidige gegevens van dit moment die je zelf correct oplaadt naar de server kan Yowindow niet lezen. Dit is het allerlaatste puntje uit de installatie-handleiding. In de root van je webserver pjj.no-ip.info/ moet nog 1 bestand gezet worden namelijk crossdomain.xml. Dit staat in de download map als zz-crossdomain.xml.
Waarom moet dit?
Er is met Flash een beveiliging die ervoor zorgt dat je alleen binnen je eigen server gegevens mag laden. Omdat het Yowindow programma zelf ingeladen wordt van de YoWindow server, kan dat programma zonder jouw toestemming (die je geeft in crossdomain.xml ) jouw gegevens niet inladen.

Als het goed is moet het daarna werken.

Ik zie alleen in de bron van de pagina een vreemd extra teken net in de buurt van YoWindow.
Dus als je crossdomain.xml neergezet heb zal ik opnieuw kijken of er nog iets anders is.

Groeten, Wim
Door PJJ
Beste Wim,

Veel dank voor je snelle en adequate reactie. Met crossdomain.xml in de root werkt alles nu wel goed.
Dat rare teken waarover je spreekt zie ik niet. Ik hoor graag nog of ook dat nu verholpen is.

Patrick
Door hanszzz
Momenteel ben ik druk bezig met het testen van de wd Current conditions uit WD op de template.
Het kan gebeuren dat er soms nog wat engelse tekst voorbij komt deze moet ik nog gaan vertalen maar mijn eerste indruk dat het erg goed werkt. :)

Grt Hans
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13