Algemeen forum voor discussie over de website
Door fotogw
Ron,

We kunnen (denk ik... , ik heb niet met Luc overlegd...;-) ook een advertentievrije HWA krijgen hoor! Dan moeten we allemaal lid worden, en maandelijks een x bedrag ophoesten. Dat bedrag moet dan alleen door de leden betaald worden. Nu "betalen" ook andere bezoekers mee door middel van de advertenties. Een bedrag van 6000 euro zullen de kosten zéker niet dekken. Luc heeft een site te runnen. De professionaliteit waarmee dat gebeurt kost nou eenmaal geld. Daarover zullen we het wel eens zijn denk ik.

Gerhard Witteveen
www.weeropdeveluwe.nl
Door teesee64
fotogw schrijft:
Ron,

We kunnen (denk ik... , ik heb niet met Luc overlegd...;-) ook een advertentievrije HWA krijgen hoor! Dan moeten we allemaal lid worden, en maandelijks een x bedrag ophoesten. Dat bedrag moet dan alleen door de leden betaald worden. Nu "betalen" ook andere bezoekers mee door middel van de advertenties. Een bedrag van 6000 euro zullen de kosten zéker niet dekken. Luc heeft een site te runnen. De professionaliteit waarmee dat gebeurt kost nou eenmaal geld. Daarover zullen we het wel eens zijn denk ik.

Gerhard Witteveen
www.weeropdeveluwe.nl

mwah... voor 6000 euro heb je een mooie dedicated server en houd je nog geld over voor een leuke vakantie met je gezin.

Maar neemt niet weg dat het onze zaken niet zijn hoe Luc zijn financien regelt,lijkt mij ;-)

Groet,
Theo
Door Snarf2000
Ik wil hier deze keer wel op reageren.

Ik heb als moderator regelmatig contact met Luc.
Inderdaad kost de hosting van HWA (eigen dedicated server) handen vol geld.
Dit is altijd uit Luc's eigen zak betaald.

HWA genereerd geen inkomsten, die een website met zich mee brengt, kan dekken.
Velen van ons hebben ook een adverteerder of een google ad op hun website staam om de kosten een beetje (of volledig) te drukken.
Door een aantal ads van google op HWA te plaatsen is een deel van de kosten te betalen.
Niet iedereen vind dat even leuk of mooi, maar de kosten moeten toch op een of andere manier op tafel komen.

We hebben het onder elkaar ook wel over gehad om een lidmaatschap te introduceren op HWA, maar dat zal allereerst een flink aantal leden kosten, en daar mee ook de drempel hoger te maken om mee te doen.
HWA is een website die het zonder betaalde lidmaatschap mogelijk maakt, het actuele weer van de deelnemende weerstations, te presenteren.
En dat willen we graag zo houden.

Tegenwoordig hebben vele websites google ads op hun site.
Het zal in de toekomst alleen maar meer worden. je kunt er als websitehouder bijna niet omheen om je kosten te drukken. Het is een trend die alleen maar door zet.

Tenzij...
ALLE deelnemende weerstations bereid zijn om een X bedrag per jaar te betalen om HWA in de lucht te houden. Maar waarschijnlijk stuit dat op veel weerstand.
Waardoor nu voor de google ads is gekozen.

Frans
Door Eckie76
Er lopen hier wel erg veel mensen rond die steeds maar denken het wiel opnieuw uitgevonden te hebben en menen met hun regionale weerstationnetje de hele wereld te moeten veroveren, al dan niet onder allerlei valse voorwendselen. Vervolgens schreeuwen deze lachwekkende faalhazen het hardste over schande van al die reclame op HWA.
Selfmade stormjagers die hier het hardst huilie huilie doen dat ze een hekel aan reclame hebben, terwijl het op hun eigen sites wemelt van bijeengeraapt en gejat materiaal van derden.
Met name deze mensen hebben ervoor gezorgd dat ik mijn weerhobby op een heel erg laag, zoniet aflopend pitje heb gezet en mijn heil in veel leukere dingen ga zoeken, waarin ik god zij dank niet telkens omgeven hoef te worden door zichzelf te serieus nemende, azijnpissende, zeer egocentrische personen!
Door tjabine
Frans bedankt voor je heldere uitleg.

Ik begrijp heel goed dat het geld kost om dit alles draaiende
te houden.
Het begon mij en ook andere dus optevallen dat het wel heel druk werd met advertenties.
Het is dus ook meer een opmerking, ook ik vind het behoorlijk storend dat als je een site open en alleen maar bewegende en knipperende advertenties ziet.
Zo zullen er misschien wel meer zijn die er zo over denken?

Een lidmaatschap is denk ik ook geen optie, zal inderdaad minder stations opleveren
en drempel verhogend werken.

We doen het er maar gewoon mee dus.
Gewoon een ad blocker gebruiken dus.

Gr Ron.
Door etab
Eckie76 schrijft:
Er lopen hier wel erg veel mensen rond die steeds maar denken het wiel opnieuw uitgevonden te hebben en menen met hun regionale weerstationnetje de hele wereld te moeten veroveren, al dan niet onder allerlei valse voorwendselen. Vervolgens schreeuwen deze lachwekkende faalhazen het hardste over schande van al die reclame op HWA.
Selfmade stormjagers die hier het hardst huilie huilie doen dat ze een hekel aan reclame hebben, terwijl het op hun eigen sites wemelt van bijeengeraapt en gejat materiaal van derden.
Met name deze mensen hebben ervoor gezorgd dat ik mijn weerhobby op een heel erg laag, zoniet aflopend pitje heb gezet en mijn heil in veel leukere dingen ga zoeken, waarin ik god zij dank niet telkens omgeven hoef te worden door zichzelf te serieus nemende, azijnpissende, zeer egocentrische personen!

Moet ik me aangevallen voelen?
Door etab
Of het hosten van deze site nu wel of niet veel kost.
Deze site bestaat ook niet zonder de input van alle paar honderd amateurs.

Luc heeft ons net zo hard nodig als dat ik Luc nodig heb voor een aantal zaken.

EN van mij mag de eigenaar van HWA een ton per jaar verdienen aan deze site.
Maar dan nog vindt ik de reclame bom verschrikkelijk de site neerhalen en zelfs het imago schaden!
Door Overijse
Probeer eerst een een Opt Out van advertenties, zo heb je misschien minder flashy reclameblokken op je scherm. Reclameblokken adsense gaan uit van je bezochte websites, gedane zoekopdrachten enz....

Als je opt out voor al deze zaken krijg je wel nog reclame te zien, maar wel reclame die sitegerelateerd is, "het weer" en/of "weerstations" dus op HWA, misschien is deze wel minder flashy en tekstueel, wat al veel kan uitmaken.

Opt out van advertentie netwerken doe je op volgende link :

Opt Out Ads

Grtz
Kris
Door tjabine
Overijse schrijft:
Probeer eerst een een Opt Out van advertenties, zo heb je misschien minder flashy reclameblokken op je scherm. Reclameblokken adsense gaan uit van je bezochte websites, gedane zoekopdrachten enz....

Als je opt out voor al deze zaken krijg je wel nog reclame te zien, maar wel reclame die sitegerelateerd is, "het weer" en/of "weerstations" dus op HWA, misschien is deze wel minder flashy en tekstueel, wat al veel kan uitmaken.

Opt Out Ads

Grtz
Kris

Hoi Kris,

Bedankt voor ook deze optie.
Ad blocker en Opt Out werken perfect.
Bijna geen reclame meer te zien nu.
Perfect.

Gr Ron.
Door jango
tjabine schrijft:
Overijse schrijft:

Opt Out Ads

Grtz
Kris

Hoi Kris,

Bedankt voor ook deze optie.
Ad blocker en Opt Out werken perfect.
Bijna geen reclame meer te zien nu.
Perfect.

Gr Ron.

Door deze optie`s te gebruiken word de site van HWA ontregeld.
Vooral op de stations pagina worden hierdoor de grafieken niet mooi uitgelijnd.

Wat zegt Google over reclame?

Zie hiervoor http://geld-verdienen-met-adsense.blogspot.nl/

Mag ik meer dan drie advertentie blokken op mijn site plaatsen?

Nee, dat mag niet. Google wil natuurlijk graag dat wij Adsense advertenties op onze websites zetten. Maar niet te veel. Want als een webpagina helemaal vol met advertenties staat, gaat de lezer zich waarschijnlijk ergeren aan die Adsense advertenties. Google vindt dat maximaal drie advertentie blokken per pagina genoeg is. Indien u toch meer Adsense advertentie blokken op een pagina zet kan Google uw Adsense account opheffen. En Google heeft eigenlijk wel een beetje gelijk. Want zeg nou eerlijk, als u zelf iets aan het zoeken bent op het Internet, zit u toch ook niet te wachten op pagina's met alleen maar advertenties?

De advertentie blokken zijn dan maar voor de helft van Google.
Maar op de startpagina van HWA staan zonder ad blocker 6 advertentie`s.
Als ik Ad Block gebruik nog 3 stuks.
Die 3 hebben wel een veel minder overheersend karakter.

Ik kom weinig tot geen site`s tegen waar reclame zo veel en overheersend is.

Het is wel de bedoeling van Google om het geheel goed te laten opvallen.
In de hoop dat veel mensen de advertentie aanklikken.
Kunnen zij een forse rekening sturen naar de adverteerder en kunnen ze de site beheerder een klein bedrag over maken.

Heb zelf afgelopen week nog een discussie gehad met een mevrouw van Google om door middel adverteren mijn bedrijfssite hoger in de ranking te krijgen.
Wie wil dat niet?
Maar er passen toch maar ongeveer 15 hints op de eerste pagina van Google.
En wat moet ik met alle andere zoekmachine`s?

Grtz, Jan
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7