Algemeen forum voor discussie over de website
Door Overijse
De Poll laat ik aan m'n neus voorbijgaan, het is niet aan ons om uit te maken of er reclame-inkomsten gemaakt worden of niet door HWA en zijn beheerder.

1.
Heb me wel al kromgelachen met de Poll, zijn er die zeggen dat Luc alles zelf moeten bekostigen, wel ik hoop dat deze personen dan niet HOTLINKEN naar afbeeldingen van HWA, zoals de temperatuurkaartjes, MOS, neerslagkaartjes en andere zaken, want zijn ook jullie die HWA op deze manier meer op kosten jagen doordat de bezoekers van jullie eigen website op deze manier het HWA dataverbruik en bijgaande kosten de hoogte injagen.

2.
Andere zeggen vaste sponsors, wel breng ze aan hé, de nationale sponsors die in deze tijden op HWA willen staan.

3.
HWA moet betaald worden door Google Adsense : weten jullie wat adsense opbrengt ???? Als je met een forum een clickthrough van 0.5 à 1 % hebt mag je je al gelukkig prijzen en dan nog wat zou een klik opleveren op een forum, minder als op een normale website dat is zeker.

4.
Over het lidmaatschap zal ik maar zwijgen, dan blijft er zelfs geen 10% van de leden meer over.

Inplaats van in te hakken op de reclameplaatsing en inkomsten, denk constructief mee hoe de ads beter geintegreerd kunnen worden of stop allemaal met HOTLINKEN naar HWA afbeeldingen dan daalt de serverlast en de prijs van het dataverbruik ook, waardoor er minder reclame nodig is.

En last but not least :

Stop met HWA te vergelijken met Wunderground (wereldwijde website, potentieel van 6 miljard bewoners op deze aardkloot) waar een volledige organisatie achter zit, met een eigen management, marketingsectie, weermannen en weervrouwen, ontwikkelaars ea, en waar je niet weet waar je gegevens nog naartoe gaan.

HWA draait en staat er door 1 man en enkele vrijwilligers die alles in goede banen proberen te leiden, en is gericht op Nederland en Vlaanderen (potentieel van nog geen 20 miljoen inwoners), en je weet wat er met je gegevens gebeurt en wat je ervoor terugkrijgt (je maakt immers zelf de keuze of je meewerkt aan samenwerkingen zoals gesteld in het beheer op HWA).

PS: denk je nu echt dat er maar 1 server draait om deze site en de benodigde rekenkracht om alle kaartjes ea dingen te verwezenlijken.

Grtz
Kris
Door etab
Reactie:

1 Die hotlinks zijn geen gift van Luc, Dat is de wederdienst voor het aanleveren van mijn data! Het is een bewuste keuze van HWA dit via hotlinken te doen. Zo is HWA er van verzekerd dat je op het linkje alleen de link naar HWA kunt zien en niet die naar je eigen site.

2 Buiten adsense staan er reclame banners op de site. Via de link adverteren is ook voor jou zo te bezien wat de inkomsten dan moeten zijn.

En dat er 20miljoen potentiele klikkers zijn, HWA zorgt voor bijna 0 aan kliks op mijn site, voor die meerwaarde ben ik geen lid. Als een bezoeker van HWA op jou site wil aankomen moet hij zich pittig door de site werken om bij jou te komen.

Dat de site een initiatief is van 1 persoon is feit. Maar zonder de gratis aanlevering van alle leden bestaat deze site niet. Dat geeft ook verplichtingen.
En ik denk dat ik dan mag reageren op de massa reclame die de site onaantrekkelijker maakt.

En het hosten van een site zoals HWA moeten we nu ook weer niet inschatten alsof dat kapitalen kost. Niemand zal argumenten hebben om de kosten zo laag mogelijk te houden of te dekken. Maar als dat betekent dat je de site door de reclame heen bijna niet meer ziet,schiet het zijn doel voorbij.

Kritisch zijn is trouwens toch niks mis mee? en er is een verschil tussen 100% geweldig en 100% onacceptabel. En als je daar tussen zit ben je wel kritisch,maar ren je ook niet gelijk weg
Door Overijse
etab schrijft:
Reactie:

1 Die hotlinks zijn geen gift van Luc, Dat is de wederdienst voor het aanleveren van mijn data! Het is een bewuste keuze van HWA dit via hotlinken te doen. Zo is HWA er van verzekerd dat je op het linkje alleen de link naar HWA kunt zien en niet die naar je eigen site.

2 Buiten adsense staan er reclame banners op de site. Via de link adverteren is ook voor jou zo te bezien wat de inkomsten dan moeten zijn.

En dat er 20miljoen potentiele klikkers zijn, HWA zorgt voor bijna 0 aan kliks op mijn site, voor die meerwaarde ben ik geen lid. Als een bezoeker van HWA op jou site wil aankomen moet hij zich pittig door de site werken om bij jou te komen.

Dat de site een initiatief is van 1 persoon is feit. Maar zonder de gratis aanlevering van alle leden bestaat deze site niet. Dat geeft ook verplichtingen.
En ik denk dat ik dan mag reageren op de massa reclame die de site onaantrekkelijker maakt.

En het hosten van een site zoals HWA moeten we nu ook weer niet inschatten alsof dat kapitalen kost. Niemand zal argumenten hebben om de kosten zo laag mogelijk te houden of te dekken. Maar als dat betekent dat je de site door de reclame heen bijna niet meer ziet,schiet het zijn doel voorbij.

Kritisch zijn is trouwens toch niks mis mee? en er is een verschil tussen 100% geweldig en 100% onacceptabel. En als je daar tussen zit ben je wel kritisch,maar ren je ook niet gelijk weg

1. Heb je een half punt, iedereen kan hotlinken nu, ook niet aanleverende stations. Daar kan Luc dus nog in snoeien.

2. Bekijk eens goed hoeveel vaste sponsors er zijn en jullie berekening van 6K slaat al nergens meer op. 2 op het ogenblik als ik het goed heb want zit geen rotatie in, de 3de heeft niets daarmee te maken is nog iets anders. Zoals ik reeds zei probeer maar eens vaste sponsors nationaal te vinden, veel succes hiermee.

Heb niet gezegd 20 miljoen potentiele klikkers maar inwoners in onze contreien, hoeveel daarvan op HWA komen is voor elk van ons een raden en heb ik ook geen zaken mee.

Als je enkel wilt afhangen van HWA voor bezoekers ben je verkeerd bezig, HWA bezorgt je deftige backlinks die veel waarde hebben voor je site in Google, reken op Google en je directe omgeving en niet op verwijzingsites voor je bezoekers. Links zijn enkel nodig om je site te laten ranken en dan nog enkel gerelateerde backlinks.

Reageren op de massa reclame is nog altijd niet andermans rekening maken. Luc heeft tot nog toe altijd opengestaan voor input, en wist dat van deze vernieuwing kwebbels gingen komen (wat normaal is, je kan nooit voor iedereen goed doen).

Als we nu samen constructief meedenken ipv in het wilde weg veronderstellingen te maken, doen, dan komen we al heel eind verder dan dat we nu bezig zijn.

Grtz
Kris
Door Luc
Ik wil ook even een reactie geven vanaf mijn kant:

Het idee van de poll is het idee van Frans. Dat is niet mijn idee. Op zich is het goed dat de meningen gepeild worden, maar ik zie een HWA lidmaatschap niet zitten. Dus wat mij betreft kunnen we de poll stoppen (sorry Frans).

Ik vind dat iedereen data moet kunnen aanleveren en daar niet voor moet betalen. Bovendien haal ik met een lidmaatschap nog meer werk op mijn hals, want dan moet er ook een hele administratie worden opgezet en bijgehouden. Dus nee!

In een ander topic, worden inkomsten beredeneerd, die helemaal niet aansluiten bij de werkelijkheid. Er worden inkomsten gegenereerd door Google Adsense advertenties te plaatsen. Een enkele keer wordt er een banner 'verkocht' aan een adverteerder. De advertentie inkomsten wegen echter niet op tegen de kosten. Er staat bijvoorbeeld ook een advertentie van een sponsor die prijzen sponsort en klanten die een weerstation kopen attendeert op deze website, maar daar worden geen directe kosten van betaald.

Ik heb de afgelopen jaren al vaker van Google het advies gekregen, om grotere advertentie blokken te gebruiken in plaats van de kleinere, omdat grotere advertentie blokken volgens Google meer inkomsten genereren. Tot nog toe heb ik die 'tips' altijd genegeerd, omdat ik geen 'advertentie site' wil. Aan de andere kant, wil ik wel dat de kosten en inkomsten in evenwicht zijn. Daarom heb ik onlangs besloten om grotere advertentie ruimtes op te nemen. Ik heb daarbij ook gekeken wat andere weer gerelateerde sites aan advertenties hebben, zoals weer.nl.

Ik heb gekozen voor een extra advertentieblok aan de rechterkant. Omdat deze niet stoort binnen de content. Verder heb ik bij de data van een individueel weerstation de 2 kleinere blokken vervangen door 1 grotere ruimte in het midden en 1 grotere ruimte onderaan de pagina. Maar wel onder de belangrijkste data.

Ik ben het met jullie eens dat op de homepage teveel reclame staat. Ik heb lang gezocht naar een indeling voor de homepage waarbij ik toch een groter advertentieblok kan laten zien en daarnaast nog 2 banners. Ik concludeer dat ik daar niet in geslaagd ben voor de homepage. Zelf had ik al twijfels over deze indeling en als ik de reacties lees, dan lijken deze bevestigd. Als iemand een mooie indeling kan maken voor de homepage, dan daag ik die uit om wat screenshots in elkaar te zetten. Ik zal deze graag overnemen.

Overigens heb ik ook nog een andere suggestie. En dat is leden die data aanleveren geen/minder advertenties laten zien. Leden die dagelijks op de website komen, zijn waarschijnlijk 'advertentie blind' en negeren de advertenties onbewust. Dus wellicht komen de kliks (en dus inkomsten) voornamelijk van niet leden. Ik wil hier wel verder over nadenken en kijken of dat te realiseren is.

Ik hoop dat jullie begrijpen dat advertentie inkomsten nodig zijn, om HWA te laten bestaan. Als er vragen/opmerkingen/suggesties zijn, dan hoor ik die graag.

Gr,
Luc
Door Overijse
Als ik alles goed overlezen heb, hebben de meesten enkel problemen met de hoofdpagina of zijn er nog pagina's waar het voor jullie de spuigaten uitloopt.

Gewoon de pagina's zou al een hele hulp zijn voor Luc als input denk ik.

- Hoofdpagina (vierkant blok)
- Stationspagina (vierkant blok)

Grtz
Kris

edit : oeps dit was op hetzelfde ogenblik als Luc lijkt me.
Door Mike
tinuz97 schrijft:
WillemMoes schrijft:
Toch is er een elegante oplossing, wanneer ik op http://www.wunderground.com/weatherstat ... =IOOSTVLA7 ga zie ik geen letter reclame omdat ik data aanlever, dat is hun bedankje.

Zo een oplossing val ik ook wel voor.
Gewone bezoeker abo of ads, een weerstation die data aanleverd niet.

Mee eens, de mensen die data aanleveren reclame vrij, Luc moet niet vergeten dat er zonder onze data ook geen HWA is ;)

Mvg, Mike.
Door Overijse
Mike schrijft:
tinuz97 schrijft:
WillemMoes schrijft:
Toch is er een elegante oplossing, wanneer ik op http://www.wunderground.com/weatherstat ... =IOOSTVLA7 ga zie ik geen letter reclame omdat ik data aanlever, dat is hun bedankje.

Zo een oplossing val ik ook wel voor.
Gewone bezoeker abo of ads, een weerstation die data aanleverd niet.

Mee eens, de mensen die data aanleveren reclame vrij, Luc moet niet vergeten dat er zonder onze data ook geen HWA is ;)

Mvg, Mike.

Indien dit mogelijk is zou het zeker top zijn.

Voor het overige toch ff wat geknutseld, wat vinden jullie ervan. 728x90 als tekstblok zonder flashy pubs natuurlijk. Zo lijkt de hoofdpagina al minder schreeuwerig denk ik toch.

Afbeelding

Wat vinden jullie ervan en wat zijn de op of aanmerkingen en/of misschien zijn er nog met andere ideeën. Shoot en help Luc de knoop door te hakken.

Grtz
kris
Door CeesT
Goris schrijft:
Hallo,

Volledig mee eens, ik hoop dat er meerdere dit geluid laten horen.

groeten Louis

Hoi,

Volledig mee oneens dus, weg met die reclame. Wat hebben die kansloze mokkels van Lexa.nl die ik net zag nou met het weer of onze hobby te maken? Weg met die troep. Ik stoor me er mateloos aan. Ik zou er best een bedragje per jaar voor over hebben om daar vanaf te zijn. Walgelijk. Ik vind het ook de geloofwaardigheid van HWA aantasten trouwens.

Waar ik me over verwonder is dat sommigen voor honderden zoniet duizenden Euri aan apparatuur hebben staan en nog te besch*ten zijn om wat bij te dragen in de kosten die voor HWA gemaakt moeten worden.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9