Algemeen forum voor discussie over de website
Door transalp
Ik wil niemand beledigen of beschuldigen, maar even iets verduidelijken.

Helaas is het zo dat advertenties van Google Adsense gekoppeld zijn, niet aan je surfgedrag, maar aan je zoekgedrag. Alles wat je als zoekwoorden intoetst bij google wordt opgeslagen in een cookie. En vervolgens leest adwords dit weer uit.

Ik beheer samen met mijn vriendin een website met daarop ook met een adsense blok. Wij hebben de afgelopen twee jaar 850 km van oost naar west Oostenrijk gewandeld, de jakobsweg van Oostenrijk. Ze heeft alle accommodaties van te voren gereserveerd en dus heel veel zoekopdrachten gedaan in google. Als we daarna onze website opriepen kregen we in de adsense blokken gelijk advertenties uit de desbetreffende gebieden. Of een keer toen ze zocht naar ecco schoenen kregen we gelijk advertenties met betrekking tot ecco schoenen.

Met zoekgedrag verdient Google dus zijn vermogen.
Door CeesT
nolversteeg schrijft:
Nog even in de herhaling,
kijk hier naar niet alleen kijken maar ook lezen ,dan ben je van dat advertentie gedrag af
http://www.youronlinechoices.com/be-nl/ ... voorkeuren.
Groeten Nol

Beste Nol,

Geloof het of niet maar de oplossing was nog veel simpeler. Als verwoed Chrome gebruiker, en het zal me werkelijk aan de anus oxideren wat Google van me te weten komt omdat ik niets te verbergen heb, is er een extensie voor Chrome die AdBlock heet. Deze is gratis binnen een paar seconden te downloaden en te installeren. Vervolgens ben van de hele bende af en HWA is weer net zo "maagdelijk" als voorheen. Alleen de vertrouwde reclamebanner in de footer staat er nog en verder is alles weg. De hele Lay Out staat nog wel een beetje links van het midden maar een kniesoor die daar op let.

Kind kan de was doen :).
Door poldeleeuw
Ik lees hier in een vorige post dat ad blokken echt nodig zijn om de site te onderhouden. Wordt er dan zoveel op deze site op reclame banners geklikt? Ik heb er ook op mijn site en ik ga ze weg doen want als ik aan 1 euro in een maand geraak is het veel. Dat vindt ik dan ook de moeite niet om ze nog te houden.

HWA zou ook perfect kunnen bestaan zonder banners maar dan bvb wel met de mogelijkheid om de leden die dat willen te kunnen laten vrij doneren. Leden kunnen bvb liever doneren omdat deze site aansluit bij hun hobby en dat ze het dan de donatie waard vinden.

Zo heb je een volledig bannervrije website maar toch nog inkomsten om de site te onderhouden.

Wat vinden de anderen hier van? Ik hoor het graag.
Door SpeedyGJ
Mijn website zal nooit van reclame worden voorzien, alles wordt uit mijn eigen zak bekostigd, kan ik het niet opredden? Pech gehad :)

Persoonlijk vind ik het zelf jammer dat Luc met banners aan komt, oke het kan wat mee brengen in de betalingen maar toch....
Vroeger had ik het trouwens nooit verwacht met de banners op HWA.
Hoewel ik verder geen last heb vind ik wel dat de banners op plekken moeten staan daar waar het layout niet wordt gehinderd.
Want als ik naar mijn weerstation pagina ga zie ik:

Weergegevens
Verwachting neerslag grafiek.
Luchtdruk grafiek
Temp gemiddeld grafiek > Temperatuur grafiek
Windrichting > Windsnelheid,

Nu snap ik wel dat alles bij elkaar hoort, maar eerlijk gezegd vind ik het er niet uitzien.
Nee geef mij de oude HWA maar weer terug, dan maar een donatie van xx euro's :)
Door ws vreewijk
Toch wil ik dit weer eens aansnijden.

Kan het niet iets selectiever met de getoonde reclame hier op Hwa.

Voorbeeld:

Ik laat vd week op mn werk even zien hoe de temperatuur verdeling is in Nederland op Hwa en ja hoor aan de rechterkant vliegen de meiden voorbij ik kan jullie wel melden dat er opmerkingen over kwamen.

Natuurlijk ben ik niet roomser als de paus ..... maar de reclame kan toch wel worden aamgepast er zijn legio mogelijkheden volgens mij om toch reclame gelden te genereren.

klinkt leuk ad blokkers als je thuis bent en toegang hebt tot je instellingen , ben je echter bij iemand op bezoek of op je werk dan kan dat niet altijd

mvr gr Chris
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9